Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

11.6.2012 22:33

Mikä ois vääntävä putki roxiin? Keulimisputkea haetaan... Mitkä rullat ois hyvät, kun ei tarvii kulkee kovaa vaan kiihtyy hyvin. Kannattaako vari vaihtaa kans? :)

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

11.6.2012 22:55

Vakioputki vähän tyhjennettynä ja vähäsen vakiota kevyemmät rullat ja taitoa, noilla kai sen pitäis keulia kunhan osaa. Saa sen keulimaan millä tahansa teharillakin, kunhan käytät runsaasti aikaa ja vitutusta varinsäätöön. Leovince zx vois olla hyvä keulintaputki, variin malossin punaset kytkinjouset ja varmaan jotku 4,5g rullat. Viritysvariaattori on hyvä kans esim malossi multivar tai s6 sport pro vari.

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

11.6.2012 22:57

Eihän skootterissa tarvita missään vääntöä sen perinteisessä merkityksessä? Eikö variaattori nappaa kierrokset heti ylös, ja on heti ne yläkiekat käytettävissä, toisin kun vaihdemopossa?

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

11.6.2012 23:08

Teoriassa kyllä, käytännössä tämän saavuttaminen voi olla melkoinen haaste johon viittasinkin.. :lol:

Itse yritin saavuttaa tätä teharilla ja loputtomalla varinsäädöllä, vaikka mitä teki niin ei keuli ei sitten millään, sitten iski poliisit -> kaikki vakio-osat takas paitsi putkea tyhjätty ja 0,5g kevyemmät rullat -> keulii kun istuu vähän taaempana, pitää jalkoja maassa ja painaa kaasua..

Kyllähän ne kierrokset aina ajossa oli tehoalueella(noh, vain kylmänä), mutta liikkeellelähtö oli se ikuinen ongelma..

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

11.6.2012 23:12

Fägg kirjoitti:Jos on todella löystyneet kytkinjouset ja vp-jousi niin voiko vääntö kadota ylämäkiin? Ainakin pienissä määrissä.


Nostan vähän, jos jää joltain huomaamatta.

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

11.6.2012 23:17

Jos vp jousi on löystynyt niin kyllä. Voi myös hyytyä jos käy liian rikkaalla, eli liian iso suutin/putsari tukossa/putki tukossa.

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

11.6.2012 23:30

missähä vois olla vika aeroxis ku ei käynnisty sit millää, putsattu kaasari ja tarkistettu kaikki letkut..polkaistaessa pakoaukon reijästä tulee joka polkasulle suht paljon bensaa, jopa ilman kaasaria.. :s viisaimmilta kaivataa nyt apua!!kiitos :D

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

12.6.2012 0:17

Aleksii| kirjoitti:Olis tarkotus lähteä ajamaan mopoendurance -kisa roxilla. Rata on kokonaan asfalttia. Nyt sit pitäis hiota virityspaketti kohdalleen. Kisan maksimi kuutiotilavuus on 55 cc eli siltä pohjalta täytyy alkaa rakentamaan. Tällä hetkellä löytyy stage6 sporttipytty, 17.5 mm kaasari, leovince zx putki, polinin variaattori ja kytkin. Kannattaako ostaa sähköjä? Katsoin tos et vähän yli 200 e sais sähköt, onko kannattava sijotus? Onko esim polinin pyttysarjassa eroa verrattaen esim tohon s6 nykyiseen pyttysarjaan? Jos uuden pyttysarjan ostais pitäiskö myös vaihtaa putki, kenties kaasari myös isompaan?

Suosittelen jotai Motoforcen 50cc kisapannua, kuulemma tehokkaimpia 50cc:itä, ja tietenki parempi putki ja Pitemmät perävälit? (Tosin onha näisä roxeisa muihi verrattuna vakiona pitemmät :lol: )

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

12.6.2012 3:00

Palezu kirjoitti:Jos vp jousi on löystynyt niin kyllä. Voi myös hyytyä jos käy liian rikkaalla, eli liian iso suutin/putsari tukossa/putki tukossa.


Tällä hetkellä TEHARIN (stage 6 pro replica) kanssa on siis jo liian löysät alunperinkin eli +15 malossin. Varmaan löystyneet jo ihan liikaa tuon 3-5tkm aikana. Pitää siis vaihtaa pian...

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

12.6.2012 6:23

Alkoin vaa Miettimää, että meneekö Kumpikaan näistä ( Tämä Tai Tämä) Tuohon Polinin High speed variaattoriin?
Pitäs saaha kulkemaa hiukka vähemmä, että onnistuuko tuo vaiko pitääkö laittaa vakiovari :roll:

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

12.6.2012 11:43

Joku Tampereella asuva voisiko tulla käymään jeesaan mua. Roxi ei millään haluis lähtee käyntiin. Jotain euroja voisin antaakin.

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

12.6.2012 13:19

Terve! Missä mahtaa olla vika kun kaasari tiputtaa aina tipoittain bensaa kun mopo on käynnissä? Suutin on kokoa 82, ennen oli kiinni 85 eikä tiputtanut. Lähtee myös huonosti käyntiin kylmällä, ja lähtee aina silloin kun mopoa kallistaa vasemmalle :eek: Kaasarin säädöt pitäisi olla kondiksessa kun niitä olen tässä kevään mittaan säädellyt kun ovat olleet hukassa. Lämpimälä koneella lähtee kuitenkin käyntiin heti ja tyhjänkäynnillä toimii hienosti. Missä mahtaa olla vika? :s

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

12.6.2012 14:14

Eikös se ole nii että jos ei kylmällä lähde ja lämpimällä konella lähtee niin suutin liian iso? 0_o vai toisinpäin? :) jotain tälläistä luin tollasta luin kaasutin puolelta mutta en tiedä muistanko väärin.

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

12.6.2012 14:25

Onko varma tieto? Jos asia näin on niin sitä voisi kokeilla.. :nörtti:

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

12.6.2012 17:04

Suosittelen jotai Motoforcen 50cc kisapannua, kuulemma tehokkaimpia 50cc:itä, ja tietenki parempi putki ja Pitemmät perävälit?

Onko tietoa mikä tarkalleen noista motoforcen pytyistä ja mikä putki sille olis paras? Kyllä se varmaan riittää, kun ottaa nopeutta sen 85-90 ja kiihtyy hyvin. Kiihtyvyys tossa kisassa taitaa enemmän ratkasta, kun huippunopeus.

Ootko ajatellut mitään parannuksia/muutoksia tehdä mopon aerodynamiikkaaan?

Aerodynamiikkaan on tulossa pieniä muutoksia, ehdotuksia otetaan vastaan niiden suhteen.

Entä ohjaus/runko systeemit, tai iskarit? ootko ajatellu jäykistää iskareita, tai vastaavaa?

Skootteri tehdään vähän budjetilla, joten etuiskarit on vaan huollettu. Takaiskari täytyy ostaa sitten reenien jälkeen, mikäli on tarvis. Renkaista olis kysymys, SA:ssa myydään noin 100 euron sliksirenkaita, ajaiskohan niillä? Kellään kokemuksia tai ehdotuksia renkaiden suhteen?