Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

20.8.2010 0:16

Kiitti,eiköhän tosta oo apua. Huomenna alan tutkailemaan yleismittarin kanssa et mikä on pielessä.

20.8.2010 13:26

Voiko täällä kysyä myös PJ:n liittyviä asioita koska en löytäny ruiskulle erikseen topiccia =)
Eli meneekö Aprilia SR 50 Ditechin talvirenkaat Gilera runnerin ruisku malliin ja sitten että mikä on paras putki RUISKU mallille? =)))

Ja moni milline kytkin tässä on vakiona? =))) ja meneekö malossin Keltane vp jousi ja keltaset kytkinjouset =DDDDDDDDDDDD

20.8.2010 22:24

runnerissa kipinä hukassa :ss oon vaihtanu jo staattorin, cdi boksin tulpan,tulpanjohdon ja hatun, ja tsekannnu sähköt, käytännössä kaikki pitäisi olla uutta, ainut mitä viel vähä epäilen ni vauhtipyörä. voisiko johtua siitä ettei se toimi? voiko magneeto edes hajota?

20.8.2010 22:31

Impulssikäämi voi olla viallinen, myös vika voi olla myös maadoitusongelmassa.

roxieee kirjoitti:Voiko täällä kysyä myös PJ:n liittyviä asioita koska en löytäny ruiskulle erikseen topiccia =)
Eli meneekö Aprilia SR 50 Ditechin talvirenkaat Gilera runnerin ruisku malliin ja sitten että mikä on paras putki RUISKU mallille? =)))

Ja moni milline kytkin tässä on vakiona? =))) ja meneekö malossin Keltane vp jousi ja keltaset kytkinjouset =DDDDDDDDDDDD
Jos renkaan koko on sama, niin kyllä passaa. Sen voin kyllä sanoa, että uudemman runnerin eturenkaaseen ei passaa. Riippuu mitä putkelta hakee. Leovince ZX:ää on suositeltu paljon suorasuihkutuskoneisiin. Kytkin on 107mm. Malossin keltaista vp-jousta ei ole edes olemassa tähän malliin, mutta kytkinjousia on.

21.8.2010 0:25

se impulssikäämi tuli sen staattorin mukana, oon koittanu hioo vähä sitä boksin maadotusta et saa varmasti kosketusta, mitä muita vaihtoehtoja vois olla et alkais kattoo niiden maadotukset?

21.8.2010 17:17

Noniin,sain nyt mopon toimimaan,mutta kaasari heittää bensat pihalle ja heittää sitä myös ilmanputsariin.Mikä vois olla vikana? :eek:

21.8.2010 19:35

Shape kirjoitti:
roxieee kirjoitti:blablalba
blablalba


Joo no mikä se renkaan koko on? (= ja sitte joo eli kaveri hakee putkelta hyvää kiihtyvyyttä =D ja mikä vastapainejousi ois hyvä sitte tuoho? =D

21.8.2010 19:59

Kerrotko vuosimallin, niin se auttas kivasti? Joo tuo putki on ihan jees sitä varten, oikean jousen löydät variaattoreita käsittelevästi aiheesta.

21.8.2010 20:03

Neulaventtiili vuotaa ja bensa tulvii ilmansuodattimelle asti.

21.8.2010 20:32

Joop kiitos ja se on se 2010 =DD ja minkälaine piikki tos putkes on? =D

21.8.2010 21:13

Takarengas 140/60-13" ja eturengas 120/70-14". Aeroxissa takarengas on sama, eli se passaa, mutta eri renkaat on erit. Paras tehoalue on siinä 8000-9000rpm, ei mikään mikään piikikäs, mutta ei mikään laajatehoinenkaan. Semmonen kompromissi.

21.8.2010 23:33

Ok onko vaikee vaihtaa? ja saako sitä esimerkiks moposportista kun ei löytynyt neulaventtiili nimellä? :roll:

21.8.2010 23:47

Löytyy Mopo-Sportista, katoppa numerolla 5305300. Nimi on kohosarja ja se sisältää neulaventtiilin, kohon akselin ja kohon.

Mutta kannattaa avata se kaasutin ja testata, että se vika on todellakin siinä neulaventtiilissä. Ei se ole kuitenkaan vaikea homma, kaasuttimesta tarvitsee vain avata kohokammio, joka on kiinni 2 ruuvilla. Neulaventtiilin saat irti ottamalla kohon akselin pois.

22.8.2010 0:02

aa,nyt tajusin mitä tarkotit neulaventtiilillä. mul meni vähän aikaa sitte se kohon akseli poikki ja ostin koko uuden kohosarjan ja laitoin kiinni,niin olisko joku voinut kämmätä siinä asennuksen aikana?

22.8.2010 0:20

Mahdollistahan se on, neulaventtiili on aika arka naarmuilla ja kolhuille. Niin ja voihan se koho jumittaa silleen, että neulaventtiili jää auki.