Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

24.11.2009 16:39

Minulla on ehjänä se kate. :D
Muut onkin sitten rikki koska mopo on kaatunut pari kertaa kun maa on ollut pehmeä (viimeksi kaatui viimevikolla). :|

24.11.2009 17:08

karkulainen kirjoitti:Minulla on ehjänä se kate. :D
Muut onkin sitten rikki koska mopo on kaatunut pari kertaa kun maa on ollut pehmeä (viimeksi kaatui viimevikolla). :|

Myisitkö?

24.11.2009 20:51

Ei onnistu, tai ehkä kesällä ja mukaan tulee koko mopo. :lol:

24.11.2009 21:11

karkulainen kirjoitti:Ei onnistu, tai ehkä kesällä ja mukaan tulee koko mopo. :lol:

No voi sukka. Mistähän tähän sais tangon adaptereita? vai pitääkö tehdä itse koko homma?
Onko tolla kaasarissa jonkinlainen kuristin?

24.11.2009 22:56

Jepex kirjoitti:
karkulainen kirjoitti:Ei onnistu, tai ehkä kesällä ja mukaan tulee koko mopo. :lol:

No voi sukka. Mistähän tähän sais tangon adaptereita? vai pitääkö tehdä itse koko homma?
Onko tolla kaasarissa jonkinlainen kuristin?

Kaasarissa on kannessa pieni messinkitappi.. Sitä kun viilailee pikkuhiljaa, niin hyvä tulee. Älä kuitenkaan ota liikaa pois tai saat alkaa myös putsaria sorkkimaan..

Ja (crossi)tangon adapterina pystyy käyttämään Aeroxin adapteria, siitä pitää sisältä viilata ihan vähäsen, että sopii solikan ohjaukseen.

24.11.2009 23:22

Minulla ei ainakaan ollut mitään messinkitappia kaasarin kannessa, muovinen tappi oli kylläkin. Siitä voi ottaa tavaraa ihan rauhassa pois, kunhan jättää ~3mm siitä tapista paikoilleen jotta kaasarin jousi pysyy paikoillaan. ;) Minä revin/hajotin pihdeillä sen tapin kokonaisuudessaan pois, eikä tarvinnut tehdä muuta.

Ensiviikolla kun palaa kouluun (nyt on saikkua kun kaveri ajoi autolla päälle :D ), voisi raekuulapuhaltaa sen varakytkinkellon ja nyt kiinniolevan Malossin kellon. Silloin niihin tulee todella hyvä ja hieno pinta, sitten vaikka se varakytkinkello myyntiin..?

4. päivä tulee taas rahaa, mitähän sitä ostaisi? :) Uusi suutin ainakin (#90 M5) ja ehkä jotain muuta.

24.11.2009 23:32

karkulainen kirjoitti:Minulla ei ainakaan ollut mitään messinkitappia kaasarin kannessa, muovinen tappi oli kylläkin. Siitä voi ottaa tavaraa ihan rauhassa pois, kunhan jättää ~3mm siitä tapista paikoilleen jotta kaasarin jousi pysyy paikoillaan. ;) Minä revin/hajotin pihdeillä sen tapin kokonaisuudessaan pois, eikä tarvinnut tehdä muuta.

Ensiviikolla kun palaa kouluun (nyt on saikkua kun kaveri ajoi autolla päälle :D ), voisi raekuulapuhaltaa sen varakytkinkellon ja nyt kiinniolevan Malossin kellon. Silloin niihin tulee todella hyvä ja hieno pinta, sitten vaikka se varakytkinkello myyntiin..?

4. päivä tulee taas rahaa, mitähän sitä ostaisi? :) Uusi suutin ainakin (#90 M5) ja ehkä jotain muuta.

Varmaan vaihtaisin isomman soppatykin tonne!

Olispa itselläkin rahaa, pitäs ostaa vasemman puolena alakate, ja katteita korjailla yms kaiken näköistä kivaa.

Kui vaikeaa olisi tehä turkkipellistä (tarkoitan peltilevyä missä on x kohokuviointia) niin jalkatilaan semmone levy?

Ja miten onnistuisin varastamaan vasemmalta valolta myös oikeelle valolle sähköä, niin että molemmat toimisivat. Mulla on semmonen pikku projekti tässä meneillään ;)

25.11.2009 1:37

Jepex kirjoitti:Varmaan vaihtaisin isomman soppatykin tonne!

Olispa itselläkin rahaa, pitäs ostaa vasemman puolena alakate, ja katteita korjailla yms kaiken näköistä kivaa.

Kui vaikeaa olisi tehä turkkipellistä (tarkoitan peltilevyä missä on x kohokuviointia) niin jalkatilaan semmone levy?

Ja miten onnistuisin varastamaan vasemmalta valolta myös oikeelle valolle sähköä, niin että molemmat toimisivat. Mulla on semmonen pikku projekti tässä meneillään ;)

19mm löytyy.

Ei vaikeaa, muotoile pahvista sopivan muotoinen pala (helppo pahvin kanssa) ja tee turkkipellistä sen mukainen pala (kerralla sopiva).

Minulla toimii molemmat valot kun laittaa pitkät päälle, pitkien +-johdostosta johto lyhyiden polttimon ylimääräiseen liittimeen. Johtoa menee ~10cm ja se on siinä, valokuvio on paljon parempi. ;)

25.11.2009 13:51

karkulainen kirjoitti:
Jepex kirjoitti:Varmaan vaihtaisin isomman soppatykin tonne!

19mm löytyy.

Ei vaikeaa, muotoile pahvista sopivan muotoinen pala (helppo pahvin kanssa) ja tee turkkipellistä sen mukainen pala (kerralla sopiva).

Minulla toimii molemmat valot kun laittaa pitkät päälle, pitkien +-johdostosta johto lyhyiden polttimon ylimääräiseen liittimeen. Johtoa menee ~10cm ja se on siinä, valokuvio on paljon parempi. ;)

Tarvitseeko vaan yhden johdon vetää sieltä vasemmalta polttimolta oikeelle? Pitääpi kokeilla kun pääsen kotia.

25.11.2009 15:12

Jepex kirjoitti:Tarvitseeko vaan yhden johdon vetää sieltä vasemmalta polttimolta oikeelle? Pitääpi kokeilla kun pääsen kotia.

Vain yksi johto, kannattaa laittaa kunnon liittimet väliin.

25.11.2009 19:31

karkulainen kirjoitti:
Jepex kirjoitti:Tarvitseeko vaan yhden johdon vetää sieltä vasemmalta polttimolta oikeelle? Pitääpi kokeilla kun pääsen kotia.

No ei kyllä toiminut

25.11.2009 21:12

Jepex kirjoitti:
karkulainen kirjoitti:

No ei kyllä toiminut

Kai laitoit johdot oikeisiin paikkoihin?
Ja siis kaiketi toimii vain, kun pitää pitkät päällä..

25.11.2009 21:18

<|TuX|> kirjoitti:
Jepex kirjoitti:
karkulainen kirjoitti:

No ei kyllä toiminut

Kai laitoit johdot oikeisiin paikkoihin?
Ja siis kaiketi toimii vain, kun pitää pitkät päällä..

Joo nyt toimii :)

25.11.2009 22:55

Näyttääkö noi 2-valoset paremmalta, ja häikäseekös toi pitkä vastaantulijoita? Itsekin miettinyt tuollaisen laittoa, kun ei normivaloilla näe niin yhtään mitään..

25.11.2009 23:04

<|TuX|> kirjoitti:Näyttääkö noi 2-valoset paremmalta, ja häikäseekös toi pitkä vastaantulijoita? Itsekin miettinyt tuollaisen laittoa, kun ei normivaloilla näe niin yhtään mitään..

No näkee ihan vitun hyvin, tosta häikäisemisestä en tiiä, kun unohtu kokeilla toimiiko lyhkäset enään :lol:

Mut jos laitat, niin otat etupanelin irti (valojen) sit katot valojen piuhaa, on vihree, sininen ja valkoinen, liität sinisen ja valkoisen yhteen. ja takas valot kiinni ja kokeilemaan.