Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

26.3.2009 0:22

Mikähän mahtaa olla vikana ku särä ei enää käynnisty. Ajoin sillä täs joku päivä vesi lätäköst ja sen jälkee rupes hyytyy mut kulki silti mut sit ku sammutti ei oo enää käynnistyny. Kipinä on kohtalainen ja bensaa pitäis tulla.

26.3.2009 16:02

Michoi kirjoitti:Mikähän mahtaa olla vikana ku särä ei enää käynnisty. Ajoin sillä täs joku päivä vesi lätäköst ja sen jälkee rupes hyytyy mut kulki silti mut sit ku sammutti ei oo enää käynnistyny. Kipinä on kohtalainen ja bensaa pitäis tulla.

Tulppaan on mennyt vettä, puhista se huolella niin kyllä se lähtee käyntiin. Itellä ollut samaa ongelmaa, mutta leikkasin vanhasta pyöränkumista pätkän ja pistin tulpan ympärille suojaksi niin ei kastu enään.

26.3.2009 19:32

Nyt on sit Särä Evo2 valmis Kliks käykääpäs laittamassa kommenttia.

27.3.2009 0:10

tupe15 kirjoitti:
Michoi kirjoitti:Mikähän mahtaa olla vikana ku särä ei enää käynnisty. Ajoin sillä täs joku päivä vesi lätäköst ja sen jälkee rupes hyytyy mut kulki silti mut sit ku sammutti ei oo enää käynnistyny. Kipinä on kohtalainen ja bensaa pitäis tulla.

Tulppaan on mennyt vettä, puhista se huolella niin kyllä se lähtee käyntiin. Itellä ollut samaa ongelmaa, mutta leikkasin vanhasta pyöränkumista pätkän ja pistin tulpan ympärille suojaksi niin ei kastu enään.

No käyn huomenna ostaa uuden tulpan. Raportoin sitte lisää jos ei toimi ;)

2.4.2009 21:50

Ei vika ollu missää tulpan kastumisessa vaa toi tuhnu oli leipassu :D

15.4.2009 19:06

Muilla ollut hankaluuksia saada tuota hihnaa takasin prikan ohennuksen yhteydessä? Itsellä tuo nyt ei vaan tunnu menevän paikoilleen oikein, ja jos menee ei sitä laippa + tuuletuslevy kokoonpanoa saa paikoilleen.
Kaikki osat pitäisi olla oikein paikoillaan, mutta tuo hihna vie "liikaa" tilaa joten noita ei saa kiinni.
Tuon kerran sain jo kiinni, mutta jäi liian löysälle ja edellinen tuuletuslevymeni rikki. Uutta sitten en kiinni vielä ole saanut, osan pitäisi kuitenkin olla oikea, Piaggion levy tuo.

Pitäisikö tuosta nyt ottaa kytkin irti ja asetella hihna sitten vasta?

EDIT. Saihan sen menemään kun tarpeeksi tappeli.
Viimeksi muokannut TaikuriLuttinen päivämäärä 22.4.2009 20:18, muokattu yhteensä 1 kerran

crossitangon adapteri

16.4.2009 10:05

Mikäs crossitangon adapteri mahtas sopia särään vm-01 ? :s

22.4.2009 15:28

mikä vois olla vikana kun ei aprilia di-tech 2004 lähe käymää.seissy joku pual vuat.tulppa on ihan uus

25.4.2009 14:50

mikähän vittu mahtaa olla ku särä syö hihnan päivässä? menee ku rupee pommittaa jossain 70-80 vauhdissa naps. ihan linjassa näyttäs olevan. miten sen voi kattoa varmasti onko linjassa? ;S

25.4.2009 15:13

Walluu kirjoitti:Mikäs crossitangon adapteri mahtas sopia särään vm-01 ? :s


itel on 97 vuoden säräs booster/bws:n adapteri ihan timmisti istuu :)

26.4.2009 17:39

Mulla on Aprilia Sr50 vm04 kaasari. joka on seissy parivuotta katoksessa ulkona.
Sain inspiraation laittaa mopon kuntoon, ostin Malossin 68cc pytyn mopparista. Nyt on kaikki asennukset tehty mutta vessa nostaa lämmöt kattoon noin 5min käytön jälkeen, ajossa tietenkin nopeemmin joten ajaminen mahdotonta. Tuorevoitelu toimii ja vesipumppuhan on samalla käyttöakselilla (?) joten vesipumpun pitäisi toimia. Silti tuntuu että vesi ei kierrä koneessa. Termostaatin kokeilin keittää vedessä ja se aukeaa normaalisti. Asiahan alko askarruttamaan itseä ja otin siihen kylkeen pienen vesipumpun vedenkierron takaamiseksi, mutta ei huomattavaa apua, keittää yhä. Kaasari on Phva 17.5mm dello, kaikki kurit on poistettu, vakioputki.
Jos jollain on jotain vastaavia kokemuksia tai muuten käryä asiasta niin kaikki tieto otetaan ilolla vastaan.

27.4.2009 22:52

Joo eli vastatkaas tähän mahdollisimman pian:

Eli jos tukkii hukkikset alkukäyrästä ja putkesta (monta niitä on?) niin ilmeisesti vaikuttaa kiihtyvyyteen? Entä huippuihin? Ja onko huomattavaa vaikutusta, onko vaivan arvoista? =)

29.4.2009 18:20

heppatyttö-95 kirjoitti:Joo eli vastatkaas tähän mahdollisimman pian:

Eli jos tukkii hukkikset alkukäyrästä ja putkesta (monta niitä on?) niin ilmeisesti vaikuttaa kiihtyvyyteen? Entä huippuihin? Ja onko huomattavaa vaikutusta, onko vaivan arvoista? =)



eei ole, yleensä ostajat kannattaa, jos ei oo noita vakio kamppeita menty raiskaa. kurittoman putken saa uutena reilusti alle satasella. kaks hukkista löytyy ja kylhä ne vähä kiihtyvyyteeki vaikuttaa, huiput ei muutu kauheesti jos on prikka kiinni ja silla vaa raiskaat konettas entistä enemmän. nii ota mieluummin prikka irti jos et haluu konettas paskaks laittaa ja säilyä suuremmilta sakoilta ja sit e-hyväksytty putki, jos on kurina se pien holkki vaa. :eek:

suutinta

29.4.2009 18:22

muutes mikä näistä suuttimista pitäis tilata leovince tt:n kans. ;)
1. http://www.easyparts.nl/showarticles_in ... Klein.html
2. http://www.easyparts.nl/showarticles_in ... Groot.html
tänää muute tippu toine hukkis irti ja sen takia on kahen sormen paksunen reikä alkukäyräs :itku: :roll:

1.5.2009 12:42

Mitä eroo on sr50 ja sr50r tai vaikka sr50 streetillä ?? oon ihan pihalla noitten mallien kanssa..
Sellasta vaan kun olisin ostamassa tollasta 20tkm ajettua 01 vuoden peliä, jonka malliks sanotaan vaan sr ja aattelin vaihtaa koko alakerran uusiks niin vaikee löytää oikeeta sylinteriä kun scooterattackissakin joku miljoona erillaista sr mallia... auttakaa tyhmää??