Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
15.9.2005 10:39
Siis mulla on tosi outo winner, prikka on veks ja ilmanputsari putsattu ja suuttimena kyl on 47.5 ja kulkee vain 50km/h (onnella), ja just ja just 55km/h alamäkeen mihin ennen meni 70km/h.
Eli voisimmeko kaikki winneristit pistää viisaat päämme yhteen ja miettiä mikä minun winnerissä on ongelma, niin ja ajettu winnerillä nyt n. 4000km.
15.9.2005 11:25
mitä se tekee. Boyyaako, röpöttääkö, vinkuuko vai ottaako liian vähän kiekkoja??
15.9.2005 11:33
ja vaihda se helkkarin suutin isompaan. mulla o 58 ja vorkkii paremmin kuin 52.5... vähintään se 52.5...
BTW tietojeni mukaan heroon menee Dellorto SHA suuttimet, itse asias just sellane on mul kiinni..
pari euroo halvempi ku mikuni suutin:)
15.9.2005 11:42
No siis ei mitään erikoista, paitsi ihmetyttää ku lähtee liikkeelle, kierrokset nousee tappiin ja kiihtyy suht nopeasti 20-30km/h, mut sit kestää ikuisuus, et nousee siit ylöspäin. Ja kyllä, tuntuu et kiekat putoo siel 40-50km/h alueella.
No ku ongelma on se suuttimen vaihdossa, että 1. En osaa 2. Ei ole paikkaa missä vaihtaa 3. Itse vaihtaessa kuitenkin tuhoaisin jotain
Viimeksi muokannut Jax_KiBez päivämäärä 15.9.2005 12:05, muokattu yhteensä 1 kerran
15.9.2005 11:51
BossMan, paljonko sun winner kuluttaa bensaa tol suuttimella, ku olis kiva saada jostain lisätehoa kohtuu halvalla, esim. ku pistäis tehofiltterin ja jonkun 60-suuttimen, niin tulisko siitä mitään hyötyä, entäpä jostain teharista. Ihan sama mitä se olis mut kunhan skootteri kulkis ja kiihtyis vähän paremmin, sais edes huiput tonne 60-70km/h,
15.9.2005 12:19
no nyt sai kyl aika paljon kaikkee tietoo, kiitti winneristit, winner on sitten niin hyvä mopedi että kyllä kehtaa ajaa!
päät yhteen vaa!
15.9.2005 12:23
ainii nyt muistin vielä yhen homman, kun tuo sähköstartti meni jo 1000kilsaa sitten rikki! ku pistää virrat päälle ja sähköstartti nappulaa pohjaan, nii ei tapahu mitäään! eikä tuo jarruvalo toimi ku pistää jarrut pohjaan, ku ennen ku paino jarrut pohjaa nii jarruvalo meni päälle, päät yhteen ja auttamaan winneristiä hädässä.
15.9.2005 13:04
puch_riku kirjoitti:ku pistää virrat päälle ja sähköstartti nappulaa pohjaan, nii ei tapahu mitäään!
Pilkun nussimista, mutta kyl siin tarvii jarruakin painaa
.. No mutta vika on ilmiselvä, tuo jarruvalon kytkimet on rikki sulla, ja jos ne ei toimi niin ei toimi myöskään sähköstartti, koska siinähän pitää jarrun olla päällä, ja se ei tunnista että jarrua painetaa ellei se kytkin mene pohjaan, ne kytkimet sijaitsee jarrukahvan takana, vaikea selittää mutta siinä missä vaijeri menee putkeen niin sen vieressä on nappula, tarkista että se ei ole kokoajan pohjassa.
Myös jarruvalo on samassa kytkimessä, joten kumpikin vika johtuu niistä kytkimistä. Joten tutkaileppa niitä, jos ne olis pohjassa.
Mul faija lähti just ostaa uutta putkee ku putkes on alkukäyräs isoja reikiä ja pakoputken paikkaaine/-teippi, ei tehoa, ku ne sulaa irti
. Ja kaiken lisäksi pakoputken tiiviste repes ja lens hevonhelvettiin, eli hyvin menee, niin ja jos joku osaa neuvoa, ku mulla jostain syystä toi variaattorinhihna rupee haisee palaneelle ajon jälkeen, tosin se luistaa ihan helvetisti.
Auttaako hihnan kääntö, jos hihna luistaa, eikä viitti viel ostaa uutta eli vaihtaa sen pyörimään eripuolella ja väärään suuntaan, ku en tiedä viittinkö soittaa faijalle, et menis viel takas hakee uuden hihnan.
15.9.2005 14:28
heh, palaneen käryä:)
Winner syö aika lailla saman verran kuin 52.5 suuttimella, tosin se syö ihan liikaa silloinki. Ja kun vielä vuotaa sieltä tiivisteen välistä, demed..
3-4l sataselle seka-ajussa, matkaa alle 3, kaupungissa 3.5-4...
Noin arvoja...
Sitten, jarruvalo ei luultavasti pala siitä syystä että lamppu on palanut. Voi tosin olla että Jax on oikeassa ja kytkimet rikki mutta epäilen..
Takavalon umpio auki(kahdella ruuvilla?) muistaakseni, ja tarkasta poltin.
VAIHDA POLTIN JOS SE ON PALANUT, SITTEN VIRRAT PÄÄLLE JA PAINA JARRUA, JOS VALO PALAA KYTKIMET OVAT KUNNOSSA.
se tarkoittaa että luultavasti joku johto tai startin kytkin on hapettunut, mitä itse epäilen.
Jax, miten helvetissä sä oot saanu hihnann luistaa sillai ku kerrot? voinee johtua siitä nää sun ongelmat... Liian kapea hihna---kone huutaa eikä kulje. Etkai vaan ruikkinu sitä öljyä minne sattuu:)
Joo kyselkää vaan tarkkoja kysymyksiä ja kertokaa oireista niin on helpompi tehdä kaukodiagnooseja.. tosin ne on aina hankalia..
Minun suuri opettajani on Winner, hänen ansiostaan minakin tiedän jotain tästä intian ihmeestä.. muuten en olisi luultavasti uskaltanut koskeakkaan siihen itse tekniikan kannalta..
Hyvä vaan että on apumies sulla rikupuch, jos on vielä vähän kokemusta variaattorista niin se on sitten 10min homma prikan irroitus... Mut rauhas vaan..
prkl viikonloppuna winner taas tienpäälle, toivottavasti toimii:)
15.9.2005 14:29
oisit Jax ostanu samantien teharin ei ois paljoo enempää varmasti maksanu:)
15.9.2005 15:46
Winnerin omia tehareita ei ollu suomessa ja ne ei kuulemma käy 50cc pyttyyn, ja se hihna on alkuperäinen hihna, että tuskin liian kapea, mutta en tuosta öljyhommasta tiedä, onhan sinne voinut ruikkasta, mutta koitan uudella putkella ja keskustelen faijan kaa uuden hihnan hankinnasta. Mitkä hihnat käy winneriin ja miten niitä välityksiä voi kasvattaa hihnan avulla.
Ja ajan luultavasti Winnerillä vain talven ja sit kevari alle, eli teharin ostaminen olis kohtuu turhaa.
Olen 99% varma, että pukki-rikun winnerissä on se kytkin ongelma, koska ilman jarrukytkimen toimivuutta ei saa sähköstartilla käyntiin.
15.9.2005 18:05
ookkei, pitänee avata taas koko wnneri ja kattoo ne kytkimet, ja johdot... mutta taka polttimo ei oo rikki, et kait siin kytkin hommas on jotain vikaa, mut katotaan ilmoittelen sitten miten kävi, muuten, mä en ehkä aio käyttää tota puch_hero nimee, vähä sukka,
nykyää mulla on rizka tunnus. et tiiätte kuka toi rizka on. kiittti taas palioon. koitetaan selvitä.
15.9.2005 18:38
nii siis ei siitä polttimosta tarvitse muuta kuin toinen lanka palaa että et kyllä voi sanoa jos et ole avannut sitä takavalon umpiota...
jarruvalon kytkimet sijaitsevat jarrukahvojen vieres eli ei kyl kamalasti tarvii purkaa...
Nii sitä vaan et saman verran ois maksanu se tehari, ku tuo winneri noku putki on PIRUN kallis...
Ja kun se sun hieno vakiohihna haisee palaneelle, ja luistaa, osaisitko arvata että se voi myös aika brutaalisti kulua?
ja kun se kuluu, kone huutaa, hihna luistaa vielä enemmän, ja kaikki menee enemmän perseelleen:)
antaa palaa vaan, kun vaan kumi palaa...
15.9.2005 20:40
hei winneristit! miten heroo sais viritettyy h4 polttimon??? ku eihän siin oo sellasii liitoksii et sen sais niinku heti siihen,,, et miten sen sais?
dänk jyy veri makkara
15.9.2005 20:45
mihinkä sä riza tarviit derbiä on sulla jo heropukki:)
Ota se helkkarin kaulus pois siitä umpiosta, se muovinen, sitten H4 käteen, se menee siihen suoraan, amistuuning siihen sellainen metallijuttu jolla H4 on myös auton umpios kiinni.
Sitten levitetetään apico liittimiä ja pistetään vain kiinni H4 kantoihin. samalla saat kätevästi pitkät ja lyhyet.
eiku tekemään..