Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
8.6.2012 23:44
Kyllä ne jouset vaikuttaa siihen liikkeellelähtöön. Ja mielenkiinnosta kysyn, että minkä merkkiset mustat jouset sulla on siinä kiinni? Toi sun kaasariskin vaikuuttaa liian pieneltä, kuitenkin midrace-kamat.
9.6.2012 14:00
mikähän tossa roxissa on vikana ku ei käynnisty. kipinää saa, kaasari putsattu,bensahana toimii ja sitteku laittaa tulpanreijästä bensaa nii heti lähtee vähäksi aikaa käyntiin
9.6.2012 18:42
Saako bensaa pytylle? jos ei nii tarkista läpät.
9.6.2012 22:16
Alipaineletku tarkastettu/vaihdettu?
9.6.2012 22:22
Kannattaa myös tsekata kampiakselin stefa variaattorin puolelta, tuppaa melko helposti tässä lähtemään irti se.
10.6.2012 11:23
Toi sun vika viittaa juuri tuohon Shapen sanomaan vikaan, kun ei kerta toimi kuin hetken.
11.6.2012 14:23
Olis tarkotus lähteä ajamaan mopoendurance -kisa roxilla. Rata on kokonaan asfalttia. Nyt sit pitäis hiota virityspaketti kohdalleen. Kisan maksimi kuutiotilavuus on 55 cc eli siltä pohjalta täytyy alkaa rakentamaan. Tällä hetkellä löytyy stage6 sporttipytty, 17.5 mm kaasari, leovince zx putki, polinin variaattori ja kytkin. Kannattaako ostaa sähköjä? Katsoin tos et vähän yli 200 e sais sähköt, onko kannattava sijotus? Onko esim polinin pyttysarjassa eroa verrattaen esim tohon s6 nykyiseen pyttysarjaan? Jos uuden pyttysarjan ostais pitäiskö myös vaihtaa putki, kenties kaasari myös isompaan?
11.6.2012 18:16
Öljyyn ainakin itse panostaisin (kallis synteettinen tai sitten jo ihan risiiniöljy), öljypumppu pois käytöstä ja sekotuspensat käyttöön. Vesipumppu kannattaa ennen kisaa ehkä uusia, ja kaikki sähköjen kytkennät käydä läpi ja mahdollisesti uusia. Neulalaakeri kiertarin ainakin yläpäästä kannattaa vaihtaa.
11.6.2012 19:32
Sinuna vaihtaisin putken johonkin tehokkaampaan esim. S6 Pro Replica/Pro, SSP:n vesipumpun ostaisin myös sekä nuo Slerpan mainitsemat muutokset. Sähköjä en lähtisi uusimaan.
11.6.2012 20:38
Jos on todella löystyneet kytkinjouset ja vp-jousi niin voiko vääntö kadota ylämäkiin? Ainakin pienissä määrissä.
11.6.2012 20:43
Mikä voisi olla roxissa kun tehot vähentynyt huomattavasti? Välillä kiihtyy normaalisti 50km/h asti sitten rupee hyytymään ja taas välillä lähtee erittäin huonosti. Kiihdyttäessä kun laittaa kaasun pohjaan niin ei kierrä täppiin asti ja kiihtyy huonosti,sitten kun mittari ylittää 40km/h rupeaa kiihtymään täysin normaalisti. Kyseessä -08 roxi, jossa on kaikki variaattorin jouset alkuperäiset vaihtamattomat ja myös koko kone. Variaattorin hihnna on vaihdettu n. 2000km sitten. Roxilla ajettu 14 000km. Voiko mäntä olla vetelemässä viimeisiään?
11.6.2012 21:13
Pytty kantsii jo varmaan porauttaa ja vaihtaa samalla ylikoon mäntä. Vastapainejouseksi S6:n soft tai Malossin valkoinen.
11.6.2012 21:45
Hyvällä tuurilla korjautuu uusilla rullilla ja vp jousella, mutta oishan tuo mäntäkin jo hyvä vaihtaa.
11.6.2012 22:13
Vesipumppu on vaihettu. Koneeseen oon vaihtanu kammen, laakerit ja stefat. Öljypumppu on pois käytöstä ja tarkotus olis käyttää 50/50 seoksella 99 bensaa ja 2t pienkonebensaa 2,5% öljyseoksella. Kuulemma noilla sekotus suhteilla saa parhaan voitelun. Olisko kannattavaa porata ja viilata vakiopytty, kun kuutioita tosiaan saa olla 55. Kuinka suureksi vakiopytyn voi porata ja mistä männän sinne saa? Mites kansi sitten käy? Jos porais ton vakiopytyn 55 kuutioiseks ja viilais sen, niin luulis sen menevän paremmin, kun s6 sportin?
11.6.2012 22:28
käyttää 50/50 seoksella 99 bensaa ja 2t pienkonebensaa 2,5% öljyseoksella.
Ei mitään pienkonepensoja, laita sinne 98 (tai 99) pensaa, ja öljyä nyt vähintään 4%-5%, kuitenkin kun kisävehje on tulossa.
Olisko kannattavaa porata ja viilata vakiopytty, kun kuutioita tosiaan saa olla 55. Kuinka suureksi vakiopytyn voi porata ja mistä männän sinne saa?
Poraamisesta ei ole mitään hyötyä, ei näy kellossa eikä missään se, että onko pytty 50 tai 55ccm. Viilaaminen kannattaa jos osaat, muuten kannattaa ostaa valmiit palikat. Jos olet ekaa kertaa (tai toista, tai kolmatta) viilaamassa, en riskeeraisi kisasuoritusta viilauksella. Kuitenkin kun koneen tulisi olla endurancessa mahdollisimman kestävä, mahdollisimman taloudellinen ja mahdollisimman nopea.
Ootko ajatellut mitään parannuksia/muutoksia tehdä mopon aerodynamiikkaaan? Ilmanvastus kun luulisi olevan se ahistava tekijä ainakin nopeella radalla. Entä ohjaus/runko systeemit, tai iskarit? ootko ajatellu jäykistää iskareita, tai vastaavaa?