Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

5.11.2009 18:21

Ei, kun tuolla skootterin tekniikka puolella oltiiin erehdytty, ja sanottu liian pieneksi suuttimeksi, vaikka olikin liian iso, eli kone röpötti melkosesti.. Ei se tosin vieläkään säädöissä ole.. Huiput on about 10km/h pienemmät, kuin ennen kaasariin koskemista :D

5.11.2009 21:05

Tänään pääs nauttimaan ekoista lumistakin skoballa,ku saatiin täne etelään 5 senttiä lunta :D

Oli vähä liukasta 60kympin vauhissa,rengas paineet viel 2,2,kivikovat renkaat,pitäs vähä laskea :lol:

En tiiä pitäskö nappulat,tai nastat ostaa tohon...kumpia suosittelisitte? Ja mennä MOPOKORTIN hommaamaan :D, ikää jo 20,ajanu 5 vuotta ilman korttia,semmonen tunne et poliisit kumminki pysäyttää ku näkee ton rassin tuolla luistelemassa :D
Prkl ku ei oo ajokorttiin varaa,taas menee 1 talvi kylmetessä skoban kyydissä.

karkulainen; Sulla on silloin ryyppy päällä. ;)

-kirjotin vähä väärin.tarkotin että ku oon ajanu esim;2-3 kilometriä, päästää kaasun vaikka mutkassa,ja vetää kaasua,miettii vähän aikaa,kuuluu semmonen röpötys,sit se taas menee...ei tehny tota 85 kanssa...sit ku kone on kunnolla lämmin se ei tee sitä,ja vetää vähä paremmin yläkierroksilla...

5.11.2009 22:40

Ei sitä kortilla ajeta... ;)


Ja siinä menee hetki että ryyppy lopettaa toimintansa, senhän voi kokeilla ottamalla ryypynjohdot pois liittimestä. Silloin ryyppy ei mene pois päältä ja se teoriassa röpöttää koko ajan.

Ostin tänään uuden tulpan. :|

6.11.2009 17:40

Ahh. Tänään tuli osat.. Tuli hommattua piperi ja phot eco- rajoitin..
Piperi toi todella mukavasti lisää tehoa, kiihtyvyyttä ja huiputki nousi about 5km/h. Ei voi muuta sanoa, kun suosittelen piperia kaikille putsariksi. Olihan se kokonsa takia hiukka vaikea ensin saada paikalleen, mutta kerran kun sai sen kohilleen, niin nippusiteillä vaan kunnolla kiinni..

Rajottimessa olikin mukavan selkeät ohjeet mukaa; Punainen johto virtalukon +johtoon (tarvis apua sen löytämiseen, taikka mikä väri), vihreä johto impulsikäämille (helppo juttu, ryöstäjällä kii, mutta käykö jos kolvaa kiinni?), musta ja keltanen maihin, eli laitan varmaankin akun -napaan kii, taikka siihen normi maadotuspaikkaan (jossain penkin lähistöllä olen luullut nähneeni..)
Rajotinta en ole vielä päässyt asentamaan, kun tuli "hiukka" driftailtua, oli siis normi katugummit alla ja tuli kyllä kaikki 4km säteellä olevat parkkikset lumilingottua :D

6.11.2009 22:55

Piperi on laatu kamaa.

Mun toi Pitpro putsari on samanlainen, siinä on vaan liitin kiinni 38mm,mikä sopii tohon kaasariin.

oli joo mukava ajaa tänään,10senttiä plussa loska paskaa...kylälle 8km,1km oli aurattu,7km oli sohjoa,auton uria... :x
koko ajan haki johonki,8km jälkeen oli lihakset ihan sairaan kipeenä ku meinaa skoba koko ajan kaatua,piti jännittää koko matkan,hengästyny... plaah...
Ei ois mitään ongelmaa ku auraisivat noita teitä...eilen pääs helposti sen 60km/h, tänään körötellä max 30...

7.11.2009 11:49

No mut hei kunto kasvaa. ;)

Voisi tänään laittaa oman skoden kuntoon kun kerran luntakin on... 8) Takanakki on sileä, johtuu burniksista ja luonnollisesta kulumisesta, eli ei ole liikaa kitkaa haittaamassa sivuluisua. :lol:

9.11.2009 22:56

Nonnih. Elikkäs nyt olisi sitä phot ecoa aika laittaa kiinni.
Pitäis seuraavat asiat saada tietoon, elikkäs pitääkö se virtajohto laittaa virta-avaimelle menevään vai virta-avaimelta tulevaan johtoon kiinni? Ja jos jollain on selvillä, niin virtajohdon väriä voisin ottaa vastaan :lol:

9.11.2009 23:59

Katso soliferin ohjekirjasta, sieltä löytyy sähkökaavio josta selviää sen oikean johdon sijainti. ;)

Muistelepa niiden johtojen yleistä värikaavaa, punainen on +, musta on - (ja joissain oli vielä erillinen maa).

12.11.2009 14:04

Millaset takajarrupalat tässä oikein on? (levyjarru)

soittelin tossa pariin paikkaan ku pitäs saada uudet mut sanovat ettei suoraan ole,tarvis kuvia ja mittoja niistä.en jaksais ite irrottaa vielä,ku tarkotus olis et on saanu kaikki osat alkais sit vasta vaihtaa niitä...

17.11.2009 21:11

Apuuuuvaa !

18.11.2009 0:35

Ei auta muu kuin ottaa irti ja mitata. :|

23.11.2009 21:48

nyt kun itsekkin omistan tämän ihmeellisen laitoksen, niin tuli mieleen kun käynnistää, niin kierrokset nousee, jonkin verra, mut ei huuda, eli olisiko imuvuoto?

23.11.2009 21:58

Miten korkeelle? tekeekö sitä lämpimänä? kylmänähän se on tietysti ryyppy mikä nostaa.
Pitääköse lämpimänä tyhjäkäyntiä vai sammuuko skoba? Mulla tossa vähän vuotaa sylinteri tiivisteen välistä,pysyy kylmänä käynnissä,lämpimänä ei. Jos sul tekee tota lämpimällä koneella,luultavasti imuvuoto;imukurkun välistä,sylinteri...joku

23.11.2009 22:50

paska.kasa kirjoitti:Miten korkeelle? tekeekö sitä lämpimänä? kylmänähän se on tietysti ryyppy mikä nostaa.
Pitääköse lämpimänä tyhjäkäyntiä vai sammuuko skoba? Mulla tossa vähän vuotaa sylinteri tiivisteen välistä,pysyy kylmänä käynnissä,lämpimänä ei. Jos sul tekee tota lämpimällä koneella,luultavasti imuvuoto;imukurkun välistä,sylinteri...joku


Ai on tässäki sähköinen ryyppy :D No se voi sitten kyllä tehdä tuon. Kyllä se käynnissä pysyy.

Ei keltään löytyisi vasenta alakatetta?

24.11.2009 15:40

Jepex kirjoitti:
Ai on tässäki sähköinen ryyppy :D No se voi sitten kyllä tehdä tuon. Kyllä se käynnissä pysyy.

Ei keltään löytyisi vasenta alakatetta?

Toki.. pikkasen paskottuna vaan.. Tullu mettäteillä ryssittyä soran takia muutamia(kymmeniä) kertoja.. Ei vaan sovi se varovaisuus kalloon :(