Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
1.10.2011 12:48
Käy. Sähköryypyn joudut ostamaan erikseen, jos nykyinen kaasari on Mikuni.
2.10.2011 20:27
Voisin harkita tehoputkea ja multivaria CPI Aragoniin. Laita viestiä
jos nurkkiisi on jäänyt pyörimään ehjää tavaraa, kuraa turha edes tarjota
2.10.2011 22:13
Löytyskö keltään yksinkertaistettua sähkökaaviota cpihin? Tarkoituksena karsia kaikki muu pois, paitsi sytytys, virtalukko, valot ja sähköstartti.
18.10.2011 21:06
Onko mitään eroa vakioihin? Kannattaako ostaa, vakiot raollaan. Pelkät läpät 20-30€
E: Ja ainiin linkki
https://sparewheel.fi/product_info.php/ ... ts_id/8373
19.10.2011 9:48
Osta pois vaan, ei oo pahan hintaset ja noi vastaa vakioita.
25.10.2011 1:34
Tullut nyt ajeltua tolla cepolla kun rieju meni rikki...
Mikä mahtaa olla kun kylmänä käynnistyy todella heikosti. Tänäänkin varmaan tunnin potkittiin sitä käyntiin koska akku loppu. Aina kun se lupas niin sammui kun väänsi ees hiukan kaasua.
Mutta kun kone on lämmenyt niin lähtee todella iloisesti käyntiin.
Huomenna (tänään) tsekkaan tulpan olisko vika siinä
Sitten toinen kysymys, eli mitä kuristuksia tosta löytyy? Olisko merkittävää hyötyä jos heittäisin ton tallissa olevan 17.5mm phbn kiinni tohon?
Paljonko se paljon puhuttu multivar tuo kiihtyvyyttä ja huippuja?
25.10.2011 11:16
Tarkista ensin alipainehanan toimivuus ja putsaa, sekä putsaa kaasari, letkut ja bensansuodatin. Tuppaa kaasari tyhjentyä aika nopeasti näissä. Täyttyy hitaasti kaasari jos on ei saa kunnolla bensaa ja tekee juuri tuolleen että kierrokset nousee hitaasti. Alipaineletkussakin voi olla halkeamia/reikiä ja katso että on päät tiiviisti kiinni.
Alkukäyrä on kuristettu osta suora kuristamaton alkukäyrä saat kiihtyvyyttä ja huippuja, alkukäyräkun on irti näät kiukaassa katin ja sen poistamalla saat kiihtyvyyttä sekä vääntöä aika paljon, varissa on prikka ja huiput nousee, vaiha rullat kevyeempiin.
Ja kyllähän tuo varmaan jonkinverran auttaa jos laitat tuon isomman kaasarin mutta tuskin ilman että teet mitään muuta.
25.10.2011 13:59
Toi bensahana on melkein tuliterä ni en usko että se nyt jo olis rikki :/
Kaasarin vois kyl putsata jos toi tulpanvaihto ei auta...
25.10.2011 16:58
Kyllähän se tukkeessa voi olla, uusikin. Putsaa.
26.10.2011 0:56
Tänään vaihdoin tulpan, ei auttanut.
Mutta mitä ihmettä. Mopo lähtee paremmin käyntiin kun takarengas saa pyöriä/pyörii sillä esim tänään starttasin sähköstarilla ja lykkäsin samalla eteenpäin niin hörähti heti käymään, ja kerran lähti kun laitoin mopon katukivetykselle keskijalalle niin että takarengas oli ilmassa.
Voi olla toki onnekkaita sattumia, huomenna kuitenkin putsaan kaasaria ym...
E: Juu nyt sain toimimaan, putsasin kaasarin ja pesin putsarin. Nyt hörähtää aika ilosesti käymää kylmänäki
26.10.2011 21:52
Löysin varastosta 70 suuttimen, saattaa olla aika paljon liian iso mutta olisiko sopiva jos ottaisi ilmanputsarin kurin pois?
27.10.2011 1:30
Mitä prikan pois ottaminen vaikuttas muuten vakioon vehkeeseen?
En saanut ihan selkoa että kuinka paljon toi vehje kulkis piristyssarjalla ja multivarilla?
Sit vielä sellanen että miten tota takajarrun tehoo sais paremmaks, eli nappais paremmin kiinni,ja olis kelvempi käyttää, nyt on aika raskas ja luistaa pienissäkin vauhdeissa ellei paina sitä oikeen kunnolla (olen jo pyörittellyt sitä säätömutteria sieltä jarrutangosta....)
27.10.2011 11:22
Prikan poistolla huiput nousee, piristyssarjalla ja prikan poistolla kulkee 60 oikeaa ja mittariin +80. Ja vaiha jarrukengät koska noi vakiot on ihan kuraa, tai eka koita hioa niitä jarrukenkiä karkeiksi. Itsellä auttoi tuo hiominen vähäksi aikaa mutta taas ei pidä, parhain tapa on ostaa uudet laadukkaammat jarrukengät.
Ja ainiin piristyssarjalla ja multivarilla 60 suoralla ja 70 alamäkeen.