Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
18.4.2011 23:24
no heti ekana tulis tohon mieleen, että startti moottorissa olis häikkää. Ootteko sitä tarkistanu, tai koittanu vaihtaa?
19.4.2011 11:44
jho8 kirjoitti:Olisko Gianelli reverse hyvä putki tähän skoobaan?
Reverse on hyvä putki, vääntää ja kulkee sopivasti.
19.4.2011 12:50
Genelec kirjoitti:Elikkä osaisko kukaan sanoa että mikä kyseisessä mopossani olisi vikana kun ei tahdo lähteä oikeen ensimmäille käyntiin varsinkaa viileämmästä. Mopo on täysin vakio ja siitä on tarkistettu tulppa ja oli iha kunnossa. Tyhjäkäynti on aivan normaalia. Mopolla on ajettu noin 1500km. Akku myös tarkistettu ja kunnossa. Starttauksessa mopo " paukkuu " eli mikä neuvoksi että lähtisi paremmin käyntiin viileämmästä.
onko varikoppa kunnolla kiinni ?
19.4.2011 14:39
...
Viimeksi muokannut Dementikko päivämäärä 13.5.2012 1:31, muokattu yhteensä 1 kerran
20.4.2011 11:07
Mistä on 2010 malli kuristettu?
kuulema vaikeampi virittää kuin vanhemmat mallit
20.4.2011 12:44
kaveri otti nimenomaan '10 vuoden särästä vaan prikan pois ja sillä mentiin yli 80 sitten
ettei se ainakaan mun tietääkseen muualta oo kuristettu.
20.4.2011 23:47
F1red up kirjoitti:kaveri otti nimenomaan '10 vuoden särästä vaan prikan pois ja sillä mentiin yli 80 sitten
ettei se ainakaan mun tietääkseen muualta oo kuristettu.
Ok, Kiitos
23.4.2011 18:01
Morjesta. Mulla on tällänen uusi nii nyt on ajettu 600kilsaa pitäskö viedä huoltoon kun huollossa sanottiin että tuo vasta tonnissa mutta ohjeissa on tuo 500km. Onko haittaakaan vaikka vien vasta tonnissa? Nopeaa vastausta jos viitsitte kiitos jo etukäteen.
24.4.2011 13:56
1000km yleisesti ensimmäinen huolto, ja itse vein Aeroxini 1000km:ssä huoltoon.
24.4.2011 20:05
nyt teki skootteri stopin...
eli lähin ajeleen ja pelas ihan hyvin.. sit sammutin kaupan pihas ja koitin käynnistää niin ei lähtenykkään. ootin jotai 15min ja sit polkemalla just ja just lähti, sit lähin essolle tankilla ja aattelin et kyllä se lähtee, mutta sitten se ei lähteny ollenkaan. missä vois olla vika? tulpan koitin vaihtaa ei auttanu, ja näyttäs olevan ettei tulppa kastu kun starttaa
24.4.2011 22:01
Väärä puoli, tämä koskee Factory-mallia, jossa on polttoaineen suorasuihkutus. Kaasutinmallille on oma aihe:
Aprilia SR50R (kaasutin)Mutta mutta, luultavasti polttoaineen saamisessa ongelmaa. Koitas laittaa suoraan sylinteriin tulpanreijästä bensaa ja kokeilla miten sitten lähtee käyntiin.
24.4.2011 22:15
mun aprilia factoryssä (2006) on prikka irti, leovince zx paikalla ja 4,5 g rullat ja menee sen 75 ei taida olla enää mitään muuta viritys keinoa kuin kisaohjelman asennus. kuinka pahasti se kisaohjelma sitä konetta sitten rasittaa? ja onko suurta eroa huippunopeudessa/kiihtyvyydessä?
24.4.2011 22:20
Ei se sitä konetta mitenkään rasita jollet rääkkää sitä pahasti 12k kierokksilla kun kiekkarajotin poistuu.
Kiihtyvyys kai paranee hiukan ja muutama kilsa lisää huippunopeutta.Sitten jos bensansaanti(tms.) säädetty isommalle suosittelisin hankkimaan paremman ilmanputsarin vakion tilalle
24.4.2011 23:14
F1red up kirjoitti:Epäilempä etteivät sellasta mopoon asentele. Ellei oo jotain todistusta, että oot kisakäyttöön ko. vekotinta ottamassa. Mahtavatko antaa factoryn service koodin tuolta huollosta, missä sitä on käytetty? Kun toi prkl röpöttää ja pätkii kylmällä ja vähän lämpimälläkin koneella ja ajossa 5500-7800rpm välisillä kiekoilla, muttei täyskiekoilla. Niinkun tossa parissa edellisessä viestissä olenkin selittänyt
Niin pitäis päästä kattomaa se diagnostiikka jos sieltä löytyis joku virheenetsintä tms. Kun tuntuu, että joku anturi olis sekasin siellä, muttei viittis vielä ton takia huoltoon kiikuttaa..
service koodi on 45256
kannattais varmaan pistää toi tietopankkiin tai tohon topicin alkuun kun sitä aina silloin tällöin joku täällä kyselee
24.4.2011 23:40
Kiitokset vastauksesta.
Taas uutta kysymystä: kylmänä kun lähden tällä liikkeelle ja vauhti on viidessä kymmenessä,särä yhtäkkiä jökkää ei anna kaasua ei mitään ja vauhti putoaa 30-40km/h sitten kohta se lähtee taas normaalisti. Lämpimällä koneella ei tee tätä. Siis missä vika eikö saa bensaa kunnolla ? Kannattaa varmaan viedä huoltoo toi ku on takuut vielä