Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

5.9.2010 23:19

Ylempi kerta vähemmän ajettu :)

6.9.2010 8:24

Itse ostaisi luultavasti tuon 2007 Aprilian. Mopo "kuluu" melkein enemmän jos sillä ei ajeta. Toinen valintaperuste olisi se, että kumpaa on ropailtu/viritelty itse vähemmän. On tosi huonoja kokemuksia itse huolletuista/muunnelluista vehkeistä.

17.9.2010 0:35

Ollu vähän mietinnässä ostaa joku halpa ja kevyt skode kikkailupeliksi, ja tästä läheltä on muutama semmonen löytyny mitä vois harkita:
Piaggio Typhoon vm.2002 (250e, kosmeettisia vikoja ja startti ei toimi, koneeltaan pitäs olla ok)
Peugeot Trekker vm.2001 (430e, vilkut ei toimi)
Piaggio Typhoon vm.1999 (480e, ulkonäössä sanomista, kone täysin remontoitu)
Yamaha Slider vm.2002 (600e, jalkatilankatteesta lohjennu iso palanen, penkin sarana rikki, startti ei toimi, mittari ei pelaa)

Laitoin tuohon nuo suurimmat viat, melkeen kaikissa oli lisäks jotain pientä mutta kaikkia kannata listata. Ja eipä se haittaa vaikka startti ei toimi jos polokasemalla lähtee tulille. Mikä olis teidän mielestä kannattavin? Tulis siis kikkailuun ja talveksi rälläilyyn. BW'S/Booster NG se eniten kiinnostas mutta ei löytyny siedettävän matkan päästä :|

17.9.2010 13:44

Tuota -02 Tamppoonia en kauheana suosittele, ellet uusi konetta. Rääkätty aika pahasti ja muutenkaan ei mikään herkku. Uudesta asti ollu samalla paikkakunnalla, kaverilla tuo nyt.

18.9.2010 23:15

Skeizei kirjoitti:Ollu vähän mietinnässä ostaa joku halpa ja kevyt skode kikkailupeliksi, ja tästä läheltä on muutama semmonen löytyny mitä vois harkita:
Piaggio Typhoon vm.2002 (250e, kosmeettisia vikoja ja startti ei toimi, koneeltaan pitäs olla ok)
Peugeot Trekker vm.2001 (430e, vilkut ei toimi)
Piaggio Typhoon vm.1999 (480e, ulkonäössä sanomista, kone täysin remontoitu)
Yamaha Slider vm.2002 (600e, jalkatilankatteesta lohjennu iso palanen, penkin sarana rikki, startti ei toimi, mittari ei pelaa)

Laitoin tuohon nuo suurimmat viat, melkeen kaikissa oli lisäks jotain pientä mutta kaikkia kannata listata. Ja eipä se haittaa vaikka startti ei toimi jos polokasemalla lähtee tulille. Mikä olis teidän mielestä kannattavin? Tulis siis kikkailuun ja talveksi rälläilyyn. BW'S/Booster NG se eniten kiinnostas mutta ei löytyny siedettävän matkan päästä :|

Ite ottasin ton sliderin. Ovat todella kevyitä käsiteltäviä ja sopivat täydellisesti kikkailuun...

24.9.2010 22:55

ite ottaisin myös tuon sliderin, koska ne ovat todella kevyitä käsitellä. :)

ja hitusen OT, jos satut tuon sliderin ostamaan niin multa löytyy noista osista muutama, yv:tä? :)

25.9.2010 14:50

Millä näistä nousee keula vakiona parhaiten. Piaggio Typhoon, Gilera Stalker, Peugeot TKR/Trekker,Yamaha BW´s/Booster? Mikä laadukkain ja mikä menee parhaiten prikattomana? Mikä kuluttaa vähiten? Ja minkä itse valitsisitte?

25.9.2010 15:09

Noista kyll ottaisin typhoonin tai bw's... Näyttävät ihan tehokkailta peleiltä tuolla liikenteessä.
Viimeksi muokannut JunzQ päivämäärä 16.10.2010 10:38, muokattu yhteensä 1 kerran

26.9.2010 4:11

BW's/Booster. Kummatki ollu itellä ja keula nousee_helposti.

27.9.2010 12:50

BW's keulii ylivoimaisesti parhaiten noista. Kurittomana pikku nykäisy 50kmh vauhdeissa ja niin on keula ylhäällä. Itse en Typsaa saa keulimaan lainkaan. Laadukkain on omien kokemuksien perusteella Bw's.

Aerox tai Speedfigt

4.10.2010 16:10

Moi
pitäs tehä vaikee päätös eli valita roxi tai speedfight

ongelmana on se et mul on pituutta jonkin verran (190 cm)

haluisin tietää et onko pitkän kiva ajaa crossi stongan kans

ja kumpi kulkee kovempaa kurittomina (prikattomina tai jtn sellasta)

6.10.2010 7:03

maybeAerox kirjoitti:Moi
pitäs tehä vaikee päätös eli valita roxi tai speedfight

ongelmana on se et mul on pituutta jonkin verran (190 cm)

haluisin tietää et onko pitkän kiva ajaa crossi stongan kans

ja kumpi kulkee kovempaa kurittomina (prikattomina tai jtn sellasta)

Veikkaampa että roxi menee kovempaa kurittomana. Ja veikkaan myös että sillä on epämukava ajaa noinkin pitkän ihmisen . Koska ite oon n. 180cm ja omasta mielestä vakio tangollakin oli _välillä_ vaikea ajaa.

9.10.2010 13:02

Minkäslainen tää Titan T4 skootteri oikein on? Kokemuksia jollain kestävyydestä ja tehoista? Ja mites ton vakiorenkaat, onko niillä mahdollista ajaa talvella, tai ensinnäkin onko laillista?

12.10.2010 14:40

Suosittelen mieluummin ostamaan käytetyn laatuskootterin, säästää kukkaroa kun ei tarvitse koko ajan viedä huoltoon ja jaksavat liikenteen seassakin mukavammin.

20.10.2010 20:35

Samaan yhdyn. osta joku käytetty joka ei mee rikki heti