Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Aprilia SR50 r

18.10.2008 10:33

Captain16 kirjoitti:
tupe15 kirjoitti: Ja kyllä kaasarikin kiihtyy ihan yhtä lujaa ellei nopeampaakin kuin ruisku, ainakin jos vähän variaattoria säätää ja kenties teharin laittaa!

Vaan mitäs jos ruiskuun laittaa teharin ja säätää variaattoria? Onhan se nyt aika eri asia jos vertaa vakiota ja teharillista.


No oot oikeassa, mutta pointti oli se että ei kaasariversio mikään huono ole kiihtymään.

21.10.2008 16:10

Minkäs luulette olevan vikana kun minulla on Aprilia SR -97 www jossa on sellainen vika että käy huonosti tyhjäkäyntiä ja vähän ajan päästä saattaa sammua ja olen yrittänyt säädellä kaasaria mutta ei auta ja kun painaa hieman kaasua se alkaa käymään huonosti ja ei ollenkaan niinku ota sitä kaasua että välillä käväsee vaa että käynti nopeutuu mutta vain todella vähän ajan. Olisiko vika mahdollisesti kaasarissa?

21.10.2008 22:23

hebo- kirjoitti:Minkäs luulette olevan vikana kun minulla on Aprilia SR -97 www jossa on sellainen vika että käy huonosti tyhjäkäyntiä ja vähän ajan päästä saattaa sammua ja olen yrittänyt säädellä kaasaria mutta ei auta ja kun painaa hieman kaasua se alkaa käymään huonosti ja ei ollenkaan niinku ota sitä kaasua että välillä käväsee vaa että käynti nopeutuu mutta vain todella vähän ajan. Olisiko vika mahdollisesti kaasarissa?

Paljos koneella ajettu? Voi johtua ihan vanhuudesta, itsellä oli samanlaisia oireita, porautin pytyn, ja vaihoin männän ja tiivisteet niin asia parani jonkin verran mutta välillä ei pysy vieläkään mulla tyhjäkäynnillä päällä.

24.10.2008 23:21

Myös se on että kun katsoin bensafiltteriä niin siellä oli vain 2 tipan verran bensaa ja eikö sen pitäisi oikeasti olla menlkein täynnä?

28.10.2008 20:23

MAczulskij kirjoitti:suorasuihkutus malli kiihtyy paremmin =). Mut jää kyl myös huiput matalemmaksi. jos haluut ostella osii osta suorasuihkutus jos et haluu niinkä paljoo osta kaasari


sehä on just toisinpäin :)

28.10.2008 20:28

tupe15 kirjoitti:
Captain16 kirjoitti:
tupe15 kirjoitti: Ja kyllä kaasarikin kiihtyy ihan yhtä lujaa ellei nopeampaakin kuin ruisku, ainakin jos vähän variaattoria säätää ja kenties teharin laittaa!

Vaan mitäs jos ruiskuun laittaa teharin ja säätää variaattoria? Onhan se nyt aika eri asia jos vertaa vakiota ja teharillista.


No oot oikeassa, mutta pointti oli se että ei kaasariversio mikään huono ole kiihtymään.


totta nuo, kiihtyy kovempaa ku useat muut vempeet ;) , ja ei hajoa kaasarimalli, toisin ku ruiskut. kaveri on vaihtanu 2kk sisää 5kertaa tulppaaki, kalliiks tulee tolla menolla :lol: :lol:

29.10.2008 15:55

Makkele kirjoitti:
tupe15 kirjoitti:
Captain16 kirjoitti:
tupe15 kirjoitti: Ja kyllä kaasarikin kiihtyy ihan yhtä lujaa ellei nopeampaakin kuin ruisku, ainakin jos vähän variaattoria säätää ja kenties teharin laittaa!

Vaan mitäs jos ruiskuun laittaa teharin ja säätää variaattoria? Onhan se nyt aika eri asia jos vertaa vakiota ja teharillista.


No oot oikeassa, mutta pointti oli se että ei kaasariversio mikään huono ole kiihtymään.


totta nuo, kiihtyy kovempaa ku useat muut vempeet ;) , ja ei hajoa kaasarimalli, toisin ku ruiskut. kaveri on vaihtanu 2kk sisää 5kertaa tulppaaki, kalliiks tulee tolla menolla :lol: :lol:

Niimpä! paitsi että mullakin on nyt alkanu tulpan kanssa tulla ongelmia, kun ilmeisesti siihen menee kosteutta ja likaa tiestä niin ei tahdo lähtä käyntiin niin pitää puhistella aika usein :|

31.10.2008 23:41

nyt vielä semmosta että mikä on kun lämpimällä koneella meinaa tehot vähän kadota? eli kun vääntää kylmällä koneella kaasua niin lähtee heti liikkeelle ja keulii kaasusta, mutta lämpimällä koneella arpoo vähän ennenkuin kunnolla kiihtyy.
niinja multa löytyy oranssin värinen malossin vastapainejousi, onko se 30% jäykempi?

2.11.2008 19:08

tupe15 kirjoitti:nyt vielä semmosta että mikä on kun lämpimällä koneella meinaa tehot vähän kadota? eli kun vääntää kylmällä koneella kaasua niin lähtee heti liikkeelle ja keulii kaasusta, mutta lämpimällä koneella arpoo vähän ennenkuin kunnolla kiihtyy.
niinja multa löytyy oranssin värinen malossin vastapainejousi, onko se 30% jäykempi?
keulii kaasusta.

2.11.2008 19:44

ardie91 kirjoitti:
tupe15 kirjoitti:nyt vielä semmosta että mikä on kun lämpimällä koneella meinaa tehot vähän kadota? eli kun vääntää kylmällä koneella kaasua niin lähtee heti liikkeelle ja keulii kaasusta, mutta lämpimällä koneella arpoo vähän ennenkuin kunnolla kiihtyy.
niinja multa löytyy oranssin värinen malossin vastapainejousi, onko se 30% jäykempi?
keulii kaasusta.
Niin? Koskaa kuullu semmosesta?

2.11.2008 21:26

Kaasusta keuliminen = keula nousee pelkällä kaasun väännöllä, tuskin vessas ihan niin tehokas on ;)

2.11.2008 21:39

HoLe kirjoitti:Kaasusta keuliminen = keula nousee pelkällä kaasun väännöllä, tuskin vessas ihan niin tehokas on ;)
samaa epäilen =D mut sillo sen pitää mennä yli oikee jos kaasusta kewl.

3.11.2008 22:12

mite saan ton staattorin kilinän pois ? kiristän ruuvit nii hyvi ku pystyy vai ?

4.11.2008 20:50

Minkäs on skootterissa vikana kun tulee pakoputkesta epämäääräisiä kipinöitä?

8.11.2008 4:02

paukku laakeri rikki. laitat sinne kuivii lehtii ni rupee toimii