Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
9.8.2010 15:45
Sit olis yks kysymys pystyykö ruisku koneessa itse säätämään bensasyöttöä. Jos pystyy niin mistä?
9.8.2010 16:56
-Peteh kirjoitti:Sit olis yks kysymys pystyykö ruisku koneessa itse säätämään bensasyöttöä. Jos pystyy niin mistä?
Jos ruiskun bensansyöttöä haluat säätää, niin tarvitset siihen erillisen ''säätölaitteen'' (en tiedä mistä voi ostaa) tai viet skootterisi esim. Gilera-liikkeeseen ja pyydät heitä säätämään ruiskuohjelmaa, toisinsanoen laittamaan ''kisaohjelman''.
9.8.2010 23:47
Moro, en tiedä näistä vessoista mtn. mutta mitä tarttisi uusia 10 000km ajettuun gilera runneriin.
Vessassa on ruisku, ajettu 10 000km ja alkup. rullat, hihna, mäntä jne. ei mitään muutakuin jarrupalat vaihdettu.
Kaikki mahdollinen, mitä pitäs huoltaa niin voisi listata ja mistä mahdollisesti löytää vessoihin osia.
E: Mikä vikana, kun välillä vilkuttaa moottorinvikavaloa ja potku hävii kokonaan. joko hetkeksi tai sitten sammuu, myöskään sammumisen jälkeen ei lähde käyntiin. pakoputken yläpuolella olevaa anturia/liitintä ravistaessa lähtee sitten käyntiin. Mikä se edes on?
10.8.2010 12:40
- Sytytystulpan vaihto
- Hihna vaihto, jos leveys on 17,5mm tai alle
- Peräöljyjen vaihto
- Ilmansuodattimen putsaus
- Mahdollisesti varinrullien vaihto, jos ovat kuluneet halkaisijaltaan 18,5 milliseksi tai alle
- Variaattorin yleinen puhdistus
- Öljypumpun tarkistus/säätö
10.8.2010 12:44
Nyt ilmeni vähä ongelmia ton -02 Runnerin kanssa. hukkas kipinän johki, oon vaihtanu jo tulpan,tulpanhatun,tulpanjohdon ja liittimet cdi boksin johtoihi,varmistanu et puolan maa-johhto saa kosketuksen sekä kattonu et johdot on ehjät. teoriassa kaikkipitäisi toimia muttakipinää ei vaa prkl löydy. staattori ulkoisesti katsottuna näyttää ehjältä, oon koittanu vähä hioa hienolla hiekkapaperilla niitä käämien kosketuspintoja, ja myös kattonu sen magneetin mikä on siinä magneeton ulkokehässä et saa kosketuksen mutta jää kuitenkin noin. 1mm. hajurako niinkuin kuuluukin? Olisiko jotain luotettavaa keineoa millä saisi mitattua staattorin toiminnan? tai muita ehdotuksia mistä saattaisi mahdollissti johtua kyseinen vika?
10.8.2010 12:55
Nyt ilmeni vähä ongelmia ton -02 Runnerin kanssa. hukkas kipinän johki, oon vaihtanu jo tulpan,tulpanhatun,tulpanjohdon ja liittimet cdi boksin johtoihi,varmistanu et puolan maa-johto saa kosketuksen sekä kattonu et johdot on ehjät. teoriassa kaikkipitäisi toimia muttakipinää ei vaa prkl löydy. staattori ulkoisesti katsottuna näyttää ehjältä, oon koittanu vähä hioa hienolla hiekkapaperilla niitä käämien kosketuspintoja, ja myös kattonu sen magneetin mikä on siinä magneeton ulkokehässä et saa kosketuksen mutta jää kuitenkin noin. 1mm. hajurako niinkuin kuuluukin? Olisiko jotain luotettavaa keineoa millä saisi mitattua staattorin toiminnan? tai muita ehdotuksia mistä saattaisi mahdollisesti johtua kyseinen vika?
10.8.2010 17:35
En tiiä mihi tän laittaa mut oon ostamas gilera runneria (2007) ni haluisin tietää paljo siin on teho.. en löytäny mistää..
10.8.2010 18:24
Mikä ois mun runnerissa vikana kun ei pysty kaasu pohjassa ajamaan kun alkaa buuata. puolella kaasulla pystyy ajelemaan. eikö saa bensaa vai voisko olla liian pieni suutin. ei oo muuta viriä kun hukkikset tukittu. 200km sitte on vaihettu uus mäntä.
10.8.2010 18:38
Joo liian pieni suutin. Hukkaputkien tukkimisen jälkeen valmistaja suosittelee 4 numeroa isompaa suutinta. Veikkasin, että saatat tarvita vieläkin isompaa.
10.8.2010 18:40
Shape kirjoitti:- Sytytystulpan vaihto
- Hihna vaihto, jos leveys on 17,5mm tai alle
- Peräöljyjen vaihto
- Ilmansuodattimen putsaus
- Mahdollisesti varinrullien vaihto, jos ovat kuluneet halkaisijaltaan 18,5 milliseksi tai alle
- Variaattorin yleinen puhdistus
- Öljypumpun tarkistus/säätö
Männänvaihto menis kyl tos samalla helposti, mistä saa muitakuin taiwan-mäntiä.
10.8.2010 18:54
Ei vielä sun kannattis vaihtaa, vakiomännällä ajaa helposti 15 000-18 000km. Toki jos se on kulunut paljon ja puristukset laskeneet alle 6 bar, niin siinä tapauksessa kannattaa vaihtaa.
Kiinamännät käy vakioon, 40 euron "laadukkaammat" tarvikemännät (Italkit/Mhale) on miltein täysin samaa tasoa kinkkien kanssa. Jos haluat panostaa, niin alkuperäinen on paras. Mäntiä saat esim. Spare Wheel, Euro Motor Center, Storm.
10.8.2010 23:03
Kirjoittanut Shape 8.8.2010 21:48
Ei nyt tietenkään toimi 50cc:ssä, jos se on suunniteltu high endille. Pikkasen eri asia irtooko koneesta 6 vai 26 heppaa. Vakiovariaattori on paras tehariviritetyssä.
Eiku siin tuli 3 eripainoset rullat. Ekat oli vakio koneesee eli painavimmat. Tokat tehari tai sportti vireille. Ja kolmannet kevyimmät high endille. Ja nyt siis noi kevyimmät sisässä koska niillä kulkee parhaiten myös huippunopeutta katottaessa. Tosin onhan tuo suunniteltu varmastikkin kihtyvyyttä silmälläpitäen ja toki varastikkin gileran vari olisi parempi mut sain tuon halvalla ja helposti :/ Jousi on liian jäykkä ja vika tikki ostoksena. Aika paskaa vaa ku pitäs tilaa rullat uuet ja nyt toi vp ja viel hihna :/
12.8.2010 16:55
Onks gilera runner liian iso 165cm pitkälle ?
12.8.2010 19:47
Onks gilera runner liian iso 165cm pitkälle ?
Ei tuon pitäs olla paitsi jos on koropala
Mutta se on aika kookas joten sitä pitää osata hallita