Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

19.10.2009 17:23

<|TuX|> kirjoitti:Mutta isommalla pytyllähän kulkee kovempaa, pienemmillä kierroksilla..? Joten jos pytyn vaihtaa isompaan, niin rajoittimesta rullataan kierroksia pienemmälle, ainakin luulisin toimivän näin :D

Ei välttämättä, riippuu myös varista.

Kone jaksaa vääntää niillä matalemmilla kierroksilla, joten voi laittaa esim. pitemmät perävälit, silloin se kulkee kovempaa matalemmilla kierroksilla.

19.10.2009 17:57

KaNaTTu kirjoitti:Ei jumalauta löin tänää hanat auki mun 70cc kiiwillä nii sitte siinä mittarissa suunillee 110 (oikeeta ehk 70 :D) nii peilissä roikku vieläki semmone xtr solikka :D tais olla kaverilla kasikymppine vähintää..

Trölli?
Painu sinä mutsispoika sen kiiwis kans mettää

19.10.2009 18:40

Joo on trolli, jos joku olisi tullut perässä solikalla, olisi se ajanut heti ohi tuosta keewaysta. :lol:


Nojoo, vitsi. Mittaris kusee ja olen minäkin ajanut vakiosoliferilla 2t teharivehkeestä ohi.

19.10.2009 19:03

Käykö baotskin keula soliferiin? Oma keula paskana ja tuli hyvä tarjous baotianin keulasta..

19.10.2009 19:14

<|TuX|> kirjoitti:Käykö baotskin keula soliferiin? Oma keula paskana ja tuli hyvä tarjous baotianin keulasta..

sori ot mutta missäs se sun video viipyy missä pyörität sillä solikalla kun tulit sillo vinee siitä videosta missä mä pyöritin,jäi ärsyttämään se... :)

19.10.2009 19:35

sikil4 kirjoitti:
<|TuX|> kirjoitti:Käykö baotskin keula soliferiin? Oma keula paskana ja tuli hyvä tarjous baotianin keulasta..

sori ot mutta missäs se sun video viipyy missä pyörität sillä solikalla kun tulit sillo vinee siitä videosta missä mä pyöritin,jäi ärsyttämään se... :)

Ei oo kameraa :S

19.10.2009 21:38

<|TuX|> kirjoitti:
KaNaTTu kirjoitti:Ei jumalauta löin tänää hanat auki mun 70cc kiiwillä nii sitte siinä mittarissa suunillee 110 (oikeeta ehk 70 :D) nii peilissä roikku vieläki semmone xtr solikka :D tais olla kaverilla kasikymppine vähintää..

Trölli?
Painu sinä mutsispoika sen kiiwis kans mettää



Öö.. joo en oo trolli ekanaki. Siis tarkotin tolla että ajelin tänää iha normisti, sitte näin mun peilistä solifer xtr:än ja huviksee painoin kaasun pohjaa ja katoin et kuinka hyvi se tulee. Mun kiiweissä siis vireinä 70cc malossi sport, laserin tehari, malossi multivar ja sääjöt. Noh, sitte kiihytin siinä, eka se jäi vähän ku ei ehtiny varmaa painaa kaasua, sitten mun kiiwin superkusettavassa mittarissa 110 eli oikeaa noin 70 km/h niin se kaveri otti vaan kiinni. Ottaen huomioon, että tuo mun kiiwei vie CDI rajotettuja teharienskoja, eli kiihtyy melko hyvin niin ihmettelin kun se roikku siinä, niin aattelimpa vaan että ei se vakiopytyllä tommosia tehoja irti saa. varmaan noku narakun 80cc pytiskä? SORI OT.

19.10.2009 21:56

Jaajaa.. Luulin todellaki että tänneki aletaa tulee aukoo päätä (kylillä aina ku dt-kuskit ym. näkee solikan nii tulee sellast settii et huh huh..) Eikä ne nyt niin kauhiasti viriä tarvii.. Itelläni meni kaasarin kurin poistolla kaverin dt:n mittariin 74, kaverin säxään 67 ja omaan vajaa 70. Tosiaan toi kaverin säxän mittari on melkos tarkka, näyttää noissa nopeuksissa samaa kun useat piikit..

Eikä se nyt niin OT ole.. Soliferihan tässäkin oli ihmettelemisen aiheena :D

19.10.2009 22:10

<|TuX|> kirjoitti:Jaajaa.. Luulin todellaki että tänneki aletaa tulee aukoo päätä (kylillä aina ku dt-kuskit ym. näkee solikan nii tulee sellast settii et huh huh..) Eikä ne nyt niin kauhiasti viriä tarvii.. Itelläni meni kaasarin kurin poistolla kaverin dt:n mittariin 74, kaverin säxään 67 ja omaan vajaa 70. Tosiaan toi kaverin säxän mittari on melkos tarkka, näyttää noissa nopeuksissa samaa kun useat piikit..

Eikä se nyt niin OT ole.. Soliferihan tässäkin oli ihmettelemisen aiheena :D


Juu.. meinaan vaa että kiihty iha _super_ hyvin :D
Kyllä se paremmi meni ku mun kiiwi :roll:
Katotaa sitte ku saan uuven putken ja 19mm kassun 8)
Kuitenki jään sitteki ku tikku paskaan :D :D

19.10.2009 23:13

Noni tänään tuli paketti kotiin;

pitäs alkaa parin päivän sisällä pistää tota sylinteriä, varia kiinni...

VirijaVaran race-variaattori on näköjään tämmönen ku YCS niminen. Kuullostaa joltain kinkki valmisteiselta,kait se kumminki sit on parempi ku tuo vakio... valkosta vp;tä, uusia jarrupaloja...suuttimia,tuuletinta...

Samalla purkaa puol skootteria,rasvata vaijerit, stekkaa kaikki,kiristää, putsaa ja jne, vähä talvihuoltoa,ei tuu sit ongelmia ku ajelee pakkasilla läpi talven :D

Ai niin, myyjä sano et 62cc minkä tilasin,riittäs 200km sisäänajoa :D
500km varmanpäälle, muutenki vähä kevyemmin 1000km saakka. Just tuli muutenki skobaan 6100km täyteen.tullu ajettu 1000km per/kk huollon jälkeen...innolla odottaa noita pakkasia TAAS.
En tiiä pitäskö nappulat ostaa, eikai ne kauheesti maksa.kyl sitä noillaki renkailla pääsee...

Kuhan ei käy niinku Zonerilla ei viime talvena,vaan sitä edellisenä;
-vauhtia oli sen 65km/h,ku kaasuvaijeri jääty jumiin,kesärenkaat alla,just katoin et perkele suora loppuu,jäinen tie,alko vähä sytän jyskyttämään,sain mä sit sen stopattu mutkan jälkeen. :D
Se oli mukava peli talvella,pieni ja ketterä,ku toimi,kiinnileikkaamisen jälkeen+uusien osien asennuksien jälkeen aina tuntu olevan jotain pientä ongelmaa,sitä ennen niin varma toiminen,mitä kinkki voi nyt olla :D

joo...se siitä.

20.10.2009 14:59

NYT ON KIIRUS!!
Elikkäs avasin tuon kaasarin ja vaihdoin suuttimen, tähän asti kaikki hyvin.. Huomasin että oli sellanen kumi"jousi" pudonnut tuolta kaasarin sisältä lohkojen päälle.. Mhin tuo kumi pitäisi laittaa ja onko kovinkin tärkeä osa? Ei, en aio jättää sitä pois, vaan laittaisin sen takaisin, kunhan tietäisi mihin.

E: ei ole siis kaasarin jousi, vaan tuolta suuttimen läheltä pudonnut sellanen kuminpalanen. Pyöreä pitkä, muistuttaa sitä, mikä on kaasuvaijerissa kaasarin vieressä kiinni..

20.10.2009 17:23

<|TuX|> kirjoitti:NYT ON KIIRUS!!
Elikkäs avasin tuon kaasarin ja vaihdoin suuttimen, tähän asti kaikki hyvin.. Huomasin että oli sellanen kumi"jousi" pudonnut tuolta kaasarin sisältä lohkojen päälle.. Mhin tuo kumi pitäisi laittaa ja onko kovinkin tärkeä osa? Ei, en aio jättää sitä pois, vaan laittaisin sen takaisin, kunhan tietäisi mihin.

E: ei ole siis kaasarin jousi, vaan tuolta suuttimen läheltä pudonnut sellanen kuminpalanen. Pyöreä pitkä, muistuttaa sitä, mikä on kaasuvaijerissa kaasarin vieressä kiinni..

Ettei vaan olisi kiihdytyspumpun suojakumi. ;)

Ei vaarallinen jos puuttuu, kaikissa sitä ei edes ole. :D

20.10.2009 17:31

karkulainen kirjoitti:
<|TuX|> kirjoitti:NYT ON KIIRUS!!
Elikkäs avasin tuon kaasarin ja vaihdoin suuttimen, tähän asti kaikki hyvin.. Huomasin että oli sellanen kumi"jousi" pudonnut tuolta kaasarin sisältä lohkojen päälle.. Mhin tuo kumi pitäisi laittaa ja onko kovinkin tärkeä osa? Ei, en aio jättää sitä pois, vaan laittaisin sen takaisin, kunhan tietäisi mihin.

E: ei ole siis kaasarin jousi, vaan tuolta suuttimen läheltä pudonnut sellanen kuminpalanen. Pyöreä pitkä, muistuttaa sitä, mikä on kaasuvaijerissa kaasarin vieressä kiinni..

Ettei vaan olisi kiihdytyspumpun suojakumi. ;)

Ei vaarallinen jos puuttuu, kaikissa sitä ei edes ole. :D

Ja taas pitää kysyä, kun muistaa.. Mikä ihme on tuo kiihdytyspumppu?
Monta kertaa jo kysynyt, ja etsinyt, mutta en edes tiedä että miltä se näyttää...?
Mistä siis tuo kumitappi on peräisin, sieltä kaasarin sisältä, vai ulkopuolelta?

20.10.2009 18:14

<|TuX|> kirjoitti:Ja taas pitää kysyä, kun muistaa.. Mikä ihme on tuo kiihdytyspumppu?
Monta kertaa jo kysynyt, ja etsinyt, mutta en edes tiedä että miltä se näyttää...?
Mistä siis tuo kumitappi on peräisin, sieltä kaasarin sisältä, vai ulkopuolelta?

Tässä kuvassa näkyy se tappi (kaasarin pohja, vasen yläkulma). Sen tapin laskiessa alas, kalvo painaa bensaa johonkin kanavaan josta se ruiskasee sen imukurkkuun. Aika paha selittää, se pitää vain kokeilla. Kun kaasarissa on bensaa ja se on sinulla kädessä, paina tuota tappia alaspäin ja huomaat kuinka se ruiskasee ilmanputsarin puolelta bensaa imukurkkua päin.


Eräältä foorumilta napattua;
No kiihdytyspumppu toimii siten, että kun täräytät kaasun selkosen selälleen, se roiskasee itsensä täydeltä bensaa sylinteriin. Yleensä se ilmansaanti on sen verran heikkoa, että tuo seos on aivan liian rikas palaakseen kunnolla ja se aiheuttaa pienen viiveen.

http://www.skootterini.com/foorumi/inde ... ion=search Ja tuonne "kiihdytyspumppu".

20.10.2009 18:50

En tuonne foorumeille oikein päässyt, kun pitäisi olla kirjautunut..
Siis pitäisikö tuon pumpun vieressä olevaa messinkitappia säädellä, ja jos pitää niin kumpaan suuntaan?
Oli muutes melko koomista, sillä juuri tuota pumppua etsiessäni painoin tuosta tapista vahingossa, ja bensaa lensi mukavassa kaaressa syliin :D