Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
3.4.2012 23:22
Tohon ongelmaan kaipaisin itekkin toimivaa vastausta
Koita putsata ilmanputsari ja kaasari. Ei oo pakollista vaihtaa multivaria ja elä vaihdakkaan jos et nopeutta halua. Teharin kans laitat (melkeenpä ihan sama mikä tehari kyseessä):
malossin punaset kytkinjouset ja punaisen vastapainejousen (esim moposportista tai easypartsista saa) ja alkuun jotku 4,5g rullat. Sekä suutinta isommaksi n. 10 numeroa.
4.4.2012 0:13
Juu näin teen, kiva et sai tän vastauksen nopeesti ;D pitkää miettiny mitä tekis sit tajusin vaa et tänne vois tulla kysäsee. Tiiätkös muuten, onko prikka pakko ottaa pois jos on tehari? joku sano että ei toimi kunnolla jos on prikka paikoillaan. tosi juttu vai? Ja saako prikkoja ostettua mistään?
4.4.2012 0:24
;DD ei tost tuu mitää, noit on miljoonii eri värejä/nimisiä jousia, en tiiä yhtää mitä ostan ;D ostan kuitenki vahingos jotku multivarin osat... Olen uusiavuton voiko joku laittaa mulle linkit noista kytkin jousista/vastapaine jousista, ite en niitä kuitenkaa osaa ostaa.. eli moposportista tai easypartsista. sieltä kuitenki muutki osat ostan. eli sellaset, joilla sais vähä tehoja ''pudotettuu'' eli haluun et tehari päällä, kulkis max 65, eli mielummin sitte et kiihtyis hyvin.
4.4.2012 7:09
Jos haluat, että kulkee alle 65, niin prikka vaa variaattoriin, mutta konehan ei siitä tykkää kun huutaa. Ei oikein muuten saa kulkemaan alle 65 jos tehari.
4.4.2012 8:45
Tuo prikka ei todellakaan kannata, jätä tehari tilaamatta jos tahot että alle 65 kulkee.
4.4.2012 11:00
EsJoNNe lukaseppa tietopankin artikkeli variaattorin ja kytkimen säätämisestä, sinne on koottu näistä jousistakin juttua.
http://www.motot.net/wiki/Variaattorin_ ... 4t%E4minenVoihan se prikan jättääkkin sinne variaattorin, vaikka onkin tehoputki. Tällöin kuitenkin kaasukahvassa on muitakin asentoja kuin 0% ja 100%, eli järkeä kaasunkäyttöön. Esimerkiksi allekirjoittanut ei ilman prikkaa ajellut, vaan ajeli sievästi pintakaasulla 55 ja käytti kaasua sitten kunnolla ylämäissä vasta, jolloin nopeus ei pudonnut. Lähinnä kiihtyvyyden ja tämmösen varttuneemman ruhon liikuttamiseen vajavaisin tehovaroin takia hankin joskus tuon putken.
4.4.2012 11:24
^ Minullakin on tehoputki ohennetun prikan kanssa. Ei se huuda sen enempää kuin vakioputkellakaan.
4.4.2012 12:56
Juu lueskelin noita, mut en oikee tajunnu ku teharivirien kanssa suositellaa 15%-25% kummat nyt sitten on paremmat?
4.4.2012 13:07
Riippuu minkä teharin laitat?
4.4.2012 13:37
No, w/e, itellä ei kestäny pää edes kurittoman vakioputken kanssa ajamista prikka paikallaan, en tiiä sitte muista
4.4.2012 14:33
Stage 6 pro replica, tais just tipahtaa postiluukusta.
4.4.2012 14:38
Ja mites ton kanssa, vakio ilmanputsari on hyvä? ei tarvii vaihella uuteen? Ja mites onko tossa putkessa kuria? jos jättäis kurin sinne ni ei ainakaan menis yli sen 65, sit jos haluaa ottaa kurin vain pois. mut aluks toi pitäis sisäänajaa 800km vielä, jos siihen sen teharin leiskautan ni mieli tekee ajaa lujempaa kuitenki.
4.4.2012 14:57
Hah, 800km sisäänajoa ainakin ite aattelin sen 250km ajaa konetta sisään. Ei yhtään enempää.
Ei kannata vakioputsaria vaihella teharivireillä
Viimeksi muokannut Zoneri päivämäärä 4.4.2012 14:58, muokattu yhteensä 1 kerran
4.4.2012 14:58
Vakio ilmanputsari on hyvä. Mieluummin itse rajoittaisin prikalla kuin putken kurilla, niin ei kiihtyvyys kärsi.
4.4.2012 15:33
Ok, en sitte aja ku enää parisataa, varmuudenvuoks. ja taidan varmuuks koht käydä ottaa vähän videoo miten toi roxi nyt käyttäytyy, varmaa monet ei tajua mitä tarkotan... ei muutakaa tekemistä oikee oo.