Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

13.6.2008 1:10

Axu- kirjoitti:
-RikuH- kirjoitti:
Jussivaan. kirjoitti:Axu- kai sulla se kisaohjelma oli myös 70cc:n kanssa?


70cc:n kanssa purejettiin ja muihinkin ruiskuihin vaihdetaan ihan oma ruiskun ohjain boksi...

Näin ollen ei vakio boksia tartte päivitellä ja vaikka kisaohjelman laittaiskin niin silti se tuskin toimii 70cc:n kanssa hyvin koska liian vähän se kuitenkin syöttää ainetta.

Etenkin kun se kisaohjelma on vakiopytylle suunniteltu...
Just noin
Selvähän se sit on :P

13.6.2008 9:31

|tomi| kirjoitti:Luultavasti niitä vain naurattaa kun mopopoika luulee ajavansa kovinkin tehokkaalla laitteella kiihtyvyyden tuntuessa hurjalta polkupyörän jälkeen.


Ei, vaan ne eivät odota, että skootteri lähtisi niin ärhäkästi.

Sigma

13.6.2008 11:18

Onko ketään modannu sigmaa nrg:hen? Ostin eilen ja kun aloin kattoa tarkemmin, niin huomasin, että saa visioida aika reippaasti omia patentteja, että saa pelittään :D Siinä magneetissa on pinnakiinnitys, ja nrg:ssä puolavanteet, no ajattelin porata vanteeseen reiän, ja laittaa sen magneetin toiselle puolelle, ja toiselle sen ruuvin, niin pysyy siinä.
Sitten se anturi pitäis laittaa nippusiteillä tai kumilenkeillä etupumppuun, no nrgssä on usd-keula, niin siihenkin saa jotain patenttia keksiä, ajattelin laittaa etulokariin, mut siihen täytyy laittaa väliin jotain, kun sen anturin ja magneetin väli saa olla maksimissaan 5mm, ja nyt se on noin 5cm :D
Kolmas ongelma, mihin törmäsin on se, että Sigman johto (näytöstä anturille) on liian lyhyt, eli sitäkin pitää pidentää. Katkasen sen siitä päästä, ja taitan väliin sähköjohtoa. Kaiken lisäksi skootterissa se näyttää älyttömän dorkalta, jos antaa sen johdon vaan mennä katteitten ulkopuolelta, eli ei muuta kun katteita avaamaan, ja ujutan sen johdon katteitten sisällä renkaalta tankoon.

Sigman mukana tulleet 5 nippusidettä ovat aivan oma lukunsa. Kun aloin kiristää niitä, niin jokaikinen katkesi samasta kohtaa! :S

14.6.2008 0:46

No nyt on Sigma asennettu! Ja hyvin pelittää, näyttää tasan samaa, kun gps, kävin tossa alamäkeen vinguttamassa päälle 90 :)

14.6.2008 9:50

Axu- kirjoitti:
Lamsa kirjoitti:Dodi, 15k tuli tänään täyteen eikä mitään vikoja. Vois tosiaan kattoa tänään sitä kuristuslevyä jos löytäis sen jostain.

edit: Ovat varmaan huollossa ottaneet sen levyn irti, en ainakaan mitään ylimääräistä nähnyt ilmansuodattimessa.
Se kurilevy on läppärungon päälä tai toisin sanoen imukaulan alla.


Siis missä on imukaula ja oisko jotaki kuvaa että missä päin skootteria se kuristuslevy on?

14.6.2008 11:44

Kuva apriliasta mutta sama moottori näissä on. Sulla on varmaankin erilaiset pultit, koska nuo on vaihdettu.


Kuva

mor

15.6.2008 18:09

Voisko joku kertoa onko easypartsilla tohon piaggioon krossistongaa? ja sitä korotuspalaa

17.6.2008 14:37

tietääkö kukaan mistä saisi oulussa laitettua kisaohjelman tolle ruiskulle

17.6.2008 23:38

Kannattaako Laser X-Pro:ta asentaa prikalliseen? Ja mitä säätöjä suosittelisitte putken kans?

17.6.2008 23:41

jupeZ kirjoitti:tietääkö kukaan mistä saisi oulussa laitettua kisaohjelman tolle ruiskulle

Kannattaa jostain moottoripyöräliikkeistä kysellä, Hirvosella ne ei ainakaan sitä asenna :D

18.6.2008 11:36

Sitä viestiä voi sitten muokata lähetyksen jälkeenkin. Ei aina uutta viestiä tarvitse kirjoittaa.

TheHepa kirjoitti:Kannattaako Laser X-Pro:ta asentaa prikalliseen?
Ei oikeastaan mitään hyötyä..

18.6.2008 11:46

zereg kirjoitti:Sitä viestiä voi sitten muokata lähetyksen jälkeenkin. Ei aina uutta viestiä tarvitse kirjoittaa.

TheHepa kirjoitti:Kannattaako Laser X-Pro:ta asentaa prikalliseen?
Ei oikeastaan mitään hyötyä..


Sen takia prikalliseen että saa kiihtyvyyttä ja äänet paranee. Huippuja en kuitenkaan erityisemmin tarvi. Ajoin tolla takaa sitä että onko mahdollisesti koneelle vaaraksi?

18.6.2008 14:46

Noniin, 20mm dellu kiinni puressa. Hyvin lähti käyntiin ja säätöjä hain jonkun 15min kone käydessä. Sitten löin katteita paikolleen ja olin lähössä koeajolle: mitä paskaa ei käyntiin - kipinästä ei tietoakaan.. Mikähän sillä nyt on ;D piuhat äkkiseltään näytti ehjiltä ja sulakkeet myös. Paljonko puolan resistanssi pitäis olla? mites magneetolta tulevan virran voi tarkistaa, 5 piuhaa.. :G

18.6.2008 19:03

TheHepa kirjoitti:Sen takia prikalliseen että saa kiihtyvyyttä ja äänet paranee. Huippuja en kuitenkaan erityisemmin tarvi. Ajoin tolla takaa sitä että onko mahdollisesti koneelle vaaraksi?

Kone huutaa turhaan ja kärsii --> kiinnileikkaamisen vaara pitkällä juoksulla. Eriasia jos olisi kaasaripeli joissa on on hukkaputki, muttakun näissä ruiskuissa on niin hyvät putket vakionakin, kiihtyvyys paranee hyvin vähän tai ei ollenkaan... pelkän ulkonäön tai parempien äänien takia ei kannata konetta pilata. ;)

19.6.2008 11:58

Eihän tuosta kisaohjelmasta ole olemassa mitään eri muotoja? Eli liikkeessä ymmärtävät laittaa täystehoseksi ku sannoo "päivittäkää ruisku".