Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

9.10.2007 18:46

IG kirjoitti:Pakoputken alussa siin missä on ohut putki joka tulee moottorista, nii siin putkessa on sellainen koriste tai pelti iha sama mikä se on siin on 3 ruuvia 2 pitää sen koristen putkessa kiinni ja 3. kolmas joka on niide välillä menee suoraan siiheen putkeen. Niin haluaisin tietä mikä tarkoitus sillä ruuvilla on eli mitä se siellä tekee. Kokeilin ja otin sen pois niin volumi lisääntyi ja kokeilin ajaa sillää mutta vauhtie eikä kiihtävyyttä ole lisääntynyt niin laitoin sen takais kiinnii.
Kiinostaa vaa mikä sen tarkoitus on ....


Mä ajelen itse ilman tuota kolmatta ruuvia ainoostaan sen kivan äänenlisäyksen taki :D pääteltiin että kyseessä olisi kondensaatioveden tyhjennysaukko, ja ruuvi olisi vaan korkkina, kun ei vaikuta nopeuteen mitenkään onko kiinni vai ei...

9.10.2007 19:15

Phekemees kirjoitti:
IG kirjoitti:Pakoputken alussa siin missä on ohut putki joka tulee moottorista, nii siin putkessa on sellainen koriste tai pelti iha sama mikä se on siin on 3 ruuvia 2 pitää sen koristen putkessa kiinni ja 3. kolmas joka on niide välillä menee suoraan siiheen putkeen. Niin haluaisin tietä mikä tarkoitus sillä ruuvilla on eli mitä se siellä tekee. Kokeilin ja otin sen pois niin volumi lisääntyi ja kokeilin ajaa sillää mutta vauhtie eikä kiihtävyyttä ole lisääntynyt niin laitoin sen takais kiinnii.
Kiinostaa vaa mikä sen tarkoitus on ....


Mä ajelen itse ilman tuota kolmatta ruuvia ainoostaan sen kivan äänenlisäyksen taki :D pääteltiin että kyseessä olisi kondensaatioveden tyhjennysaukko, ja ruuvi olisi vaan korkkina, kun ei vaikuta nopeuteen mitenkään onko kiinni vai ei...


Se on pojat kuuluisa "karstaruuvi" esim jos putkeen on tullut tukkeuma vaimentimen sisälle niin tuosta ruuvista voidaan putkea auttaa hengittämään ja todeta onko putki tukossa.

En usko että se kondensiovesi siellä nelarin putkessa kauaa viihtyy kun ajetaan matkaa.

10.10.2007 13:28

Kiitos, kaikille mäkiin testasiin ja otin sen ruuvin pois volumi nousi mutta ääni oli kärseä... joku pum pum pum sillo ku on tyhjäkäynnissä, mut sitt ku kaasuttaa iha kivä ääni on muutta mun mielest kiihtyvyys tai nopeus jotenki laskis, tai en tiedä. Mutta iha kiva että kerroitte että se on ``karstaruuvi`` itse ajatteliin että se on joku kuristus...

10.10.2007 14:18

Entäs ilmansuodatin Piper Cross? Ei ole kallis ja aika hieno (hienompi kuin vakio). Onko mun super kasille sellainen ja onks mitä haittaa moottorille ja onks vaikee asentaa? Nouseeko vauhti yhtään jos laitan sen vaikka moponi on täysin vakio, onks se viritys se ilmasuodatimen vaihto ja tykkääkö poliisit? Entäs suutimen vaihto, samat kysymykset...

11.10.2007 20:46

OK, jos ei kukaa voi vastata noihin kysymyksiin niin mulla on lisää kysymyksiä :P miten iso imukaula on super 8 ssa ?? Että minkälaisen filtterin tilasin.Tilaan varmaan pipercrossin tai malossin e13 vaik ei ole viri kaasari. Tilaan sen koska se on hieno, ja uskon että nopeus nousee ees 1 km/h...

12.10.2007 19:06

Huomasin et bensa korki vuotaa...

12.10.2007 21:14

IG kirjoitti:Entäs ilmansuodatin Piper Cross? Ei ole kallis ja aika hieno (hienompi kuin vakio). Onko mun super kasille sellainen ja onks mitä haittaa moottorille ja onks vaikee asentaa? Nouseeko vauhti yhtään jos laitan sen vaikka moponi on täysin vakio, onks se viritys se ilmasuodatimen vaihto ja tykkääkö poliisit? Entäs suutimen vaihto, samat kysymykset...


Pipercross on erittäin laadukas filtteri mutta mitään hyötyä et pelkän ilmasuodattimen vaihdolla saa jos kone on muuten vakio.

Siitä on haittaa moottorille jos sen asennat ilman mitään muita säätöjä tekemättä.

Vauhti ei nouse yhtään, todenäköiseti vauhtisi vain hiljenee koska koneen saama lisäilma laihentaa ilman ja bensan seosta ja siten moottriteho laskee ja hyvällä tuurilla saat tehtyä pahan moottorivaurion lyhyemmällä tai nopealla aikavälillä tuuristasi riippuen.

Ilmansuodattimen vaihto voidaan periaatteessa luokitella viritykseksi, koska pipercross ei ole orkkisputsari ja mitään muuutoksia ei mopon tekniikkaan saisi periaatteessa tehdä.

Poliisien kiinnostus on poliisi kohtaista. Jotkut tietävät "viritys" tavoista, toiset eivät tiedä mopoista mitään.

Itse en suosittele vaihtamaan ilmansuodatinta jos mopo on muuten vakio. Vakioputsari on paljon paremmin suojattu vedeltä yms ja vakioputsari hengittää varmasti tarpeeksi hyvin vakio koneelle.

Suosittelen perehtymään edelleen 4-tahtisen toimintaperiaatteeseen ja virittämiseen ennenkuin mitään osia lähdet vaihtamaan, nykyisellä tieto/taito määrällä et tule saamaan mitään hyvään aikaan.

Voin asiaa vielä paremmin perustella jos herra haluaa?

13.10.2007 16:58

jarez kirjoitti:
IG kirjoitti:Entäs ilmansuodatin Piper Cross? Ei ole kallis ja aika hieno (hienompi kuin vakio). Onko mun super kasille sellainen ja onks mitä haittaa moottorille ja onks vaikee asentaa? Nouseeko vauhti yhtään jos laitan sen vaikka moponi on täysin vakio, onks se viritys se ilmasuodatimen vaihto ja tykkääkö poliisit? Entäs suutimen vaihto, samat kysymykset...


Pipercross on erittäin laadukas filtteri mutta mitään hyötyä et pelkän ilmasuodattimen vaihdolla saa jos kone on muuten vakio.

Siitä on haittaa moottorille jos sen asennat ilman mitään muita säätöjä tekemättä.

Vauhti ei nouse yhtään, todenäköiseti vauhtisi vain hiljenee koska koneen saama lisäilma laihentaa ilman ja bensan seosta ja siten moottriteho laskee ja hyvällä tuurilla saat tehtyä pahan moottorivaurion lyhyemmällä tai nopealla aikavälillä tuuristasi riippuen.

Ilmansuodattimen vaihto voidaan periaatteessa luokitella viritykseksi, koska pipercross ei ole orkkisputsari ja mitään muuutoksia ei mopon tekniikkaan saisi periaatteessa tehdä.

Poliisien kiinnostus on poliisi kohtaista. Jotkut tietävät "viritys" tavoista, toiset eivät tiedä mopoista mitään.

Itse en suosittele vaihtamaan ilmansuodatinta jos mopo on muuten vakio. Vakioputsari on paljon paremmin suojattu vedeltä yms ja vakioputsari hengittää varmasti tarpeeksi hyvin vakio koneelle.

Suosittelen perehtymään edelleen 4-tahtisen toimintaperiaatteeseen ja virittämiseen ennenkuin mitään osia lähdet vaihtamaan, nykyisellä tieto/taito määrällä et tule saamaan mitään hyvään aikaan.

Voin asiaa vielä paremmin perustella jos herra haluaa?


Sinä olet kunnon jätkä, osaat ainakiin selittää kaiken hyvin, sinusta pitää tehdä moden tai adminin tässä, mutta what ever...

13.10.2007 17:17

On nyt suunnittelemassa popit mopoon ja voitko kertoo vähän selvimmiin kuin tossa tietopankkissa kerrottaan... Tarvin vaa tietä minkälaiset vehet vois hankia, sellaiset mitä on halvat ja laadusta ihan hyvät.
Ja on lukennut että on mahdollista asentaa vahvistimen ja yhdistaää siihen mp3 soittimen tai sitten ihan tavallinen auto soitin. Entäs hyvät kaiuttimet, lähinnä tarviin tieto siitä pitääkö olla esim 10" subwoofer ja 2 tavallista kaiuttinta tai sitte pelkästään tavallinen tai subbari ja diskanti....???

13.10.2007 18:31

IG kirjoitti:On nyt suunnittelemassa popit mopoon ja voitko kertoo vähän selvimmiin kuin tossa tietopankkissa kerrottaan... Tarvin vaa tietä minkälaiset vehet vois hankia, sellaiset mitä on halvat ja laadusta ihan hyvät.
Ja on lukennut että on mahdollista asentaa vahvistimen ja yhdistaää siihen mp3 soittimen tai sitten ihan tavallinen auto soitin. Entäs hyvät kaiuttimet, lähinnä tarviin tieto siitä pitääkö olla esim 10" subwoofer ja 2 tavallista kaiuttinta tai sitte pelkästään tavallinen tai subbari ja diskanti....???


Popeille on oma topikkikin ;)

Sieltä saat vähän tarkempaa tietoa / neuvoja.

http://www.motot.net/forum/viewtopic.php?t=30435

24.10.2007 13:25

Kiitos, tiesin joo...

k

28.10.2007 17:39

tohon cdi boksi asiaan täytyy kyllä palata, agilityssa cdi-boksista lähtee 4 johtoa, kasissa lähtee 8? että näinköhän pitää samat johdot katkaista jos haluaa että on rajoittamaton boksi..

Re: k

28.10.2007 17:43

kurtzu kirjoitti:tohon cdi boksi asiaan täytyy kyllä palata, agilityssa cdi-boksista lähtee 4 johtoa, kasissa lähtee 8? että näinköhän pitää samat johdot katkaista jos haluaa että on rajoittamaton boksi..

kokeilemalla selviää ;)

Tyhmää ostaa ihan uus malli jos aikoo virittää ku kukaan ei tiedä miten sitä virittää

Re: k

28.10.2007 17:47

löylykauha kirjoitti:
kurtzu kirjoitti:tohon cdi boksi asiaan täytyy kyllä palata, agilityssa cdi-boksista lähtee 4 johtoa, kasissa lähtee 8? että näinköhän pitää samat johdot katkaista jos haluaa että on rajoittamaton boksi..

kokeilemalla selviää ;)

Tyhmää ostaa ihan uus malli jos aikoo virittää ku kukaan ei tiedä miten sitä virittää
Joo, kokeilen torstaina, ku keskiviikkona huolto niin sen jälkeen :)

29.10.2007 16:23

Olen kiinostunut tohon, missä cdi boksi on kasissa?