9.5.2009 12:45
Tuo ero ei kuitenkaan vielä mikään päätä huimaava ole, 140*0,60=84mm ja 130*0,60=78 eli säteen kohdalla eroa on laskennallisesti 6mm(jonka nokkela kaveri olisi toki päätellyt jo kokomerkinnöistä). Ditekin kohdalla tuo takalokari saattaa muodostua ongelmaksi, pienillä virityksillä lokarin saa tosin nousemaan ylemmäs.55km/h kirjoitti:140mm leveys ja 60% renkaan leveydestä = korkeus ja 13" = tuumaa..
Renkaat ku sattuvat olemaan ammattini.
Renkaiden kokoa ei kannata paljoa muuttaa ja se on laitonta muutenkin... Pää sääntönä 5% saa heittää renkaan kierrosmatka. Muuten mittarivirhe kasvaa laittomaksi. Kantavuuksissa saattaa kanssa tulla ongelmia jos liian pienet laittaa alle, mutta vain lain silmissä.
10.5.2009 12:24
13.5.2009 19:35
Parempaa tietoa löytynee vaihdemopojen puolelta, mutta;asdkala kirjoitti:jos mulla nyt löytyy derbi senda r, vakiorenkailla niin voiko ostaa s-moto renkaat ja käykö suoraan kiinni?
ja mitä mahtaisi maksaa
20.5.2009 19:02
Vauhtiviivatarra kirjoitti:Tuo ero ei kuitenkaan vielä mikään päätä huimaava ole, 140*0,60=84mm ja 130*0,60=78 eli säteen kohdalla eroa on laskennallisesti 6mm(jonka nokkela kaveri olisi toki päätellyt jo kokomerkinnöistä). Ditekin kohdalla tuo takalokari saattaa muodostua ongelmaksi, pienillä virityksillä lokarin saa tosin nousemaan ylemmäs.55km/h kirjoitti:140mm leveys ja 60% renkaan leveydestä = korkeus ja 13" = tuumaa..
Renkaat ku sattuvat olemaan ammattini.
Renkaiden kokoa ei kannata paljoa muuttaa ja se on laitonta muutenkin... Pää sääntönä 5% saa heittää renkaan kierrosmatka. Muuten mittarivirhe kasvaa laittomaksi. Kantavuuksissa saattaa kanssa tulla ongelmia jos liian pienet laittaa alle, mutta vain lain silmissä.
Mikäli renkaat tosiaan ovat ammattisi, tiedät myöskin ettei renkaiden koon muuttaminen ole mitenkään laitonta. Autojen kohdalla alkuperäistä vannekokoa saa muuttaa yhden tuuman verran ja renkaan pyörintäkehä(josta käytät termiä kierrosmatka) saa muuttua enintään 5%. Tosin tämäkään ei ole mikään ehdoton raja, vaan muutoskatsastuksella suuremmatkin muutokset ovat täysin laillisia.
Mitä taas tulee kantavuuteen, ei siitäkään muodotu mitään ongelmaa kunhan huolehtii että uudet renkaat ovat vähintään samaa kantavuusluokkaa kuin alkuperäisetkin.
17.6.2009 12:36
7.7.2009 14:52
8.7.2009 15:42
11.7.2009 0:01
20.8.2009 11:47
7.9.2009 21:40
7.11.2009 21:15
12.11.2009 17:07
7.12.2009 23:56
Vauhtiviivatarra kirjoitti:Tuo ero ei kuitenkaan vielä mikään päätä huimaava ole, 140*0,60=84mm ja 130*0,60=78 eli säteen kohdalla eroa on laskennallisesti 6mm(jonka nokkela kaveri olisi toki päätellyt jo kokomerkinnöistä). Ditekin kohdalla tuo takalokari saattaa muodostua ongelmaksi, pienillä virityksillä lokarin saa tosin nousemaan ylemmäs.55km/h kirjoitti:140mm leveys ja 60% renkaan leveydestä = korkeus ja 13" = tuumaa..
Renkaat ku sattuvat olemaan ammattini.
Renkaiden kokoa ei kannata paljoa muuttaa ja se on laitonta muutenkin... Pää sääntönä 5% saa heittää renkaan kierrosmatka. Muuten mittarivirhe kasvaa laittomaksi. Kantavuuksissa saattaa kanssa tulla ongelmia jos liian pienet laittaa alle, mutta vain lain silmissä.
Mikäli renkaat tosiaan ovat ammattisi, tiedät myöskin ettei renkaiden koon muuttaminen ole mitenkään laitonta. Autojen kohdalla alkuperäistä vannekokoa saa muuttaa yhden tuuman verran ja renkaan pyörintäkehä(josta käytät termiä kierrosmatka) saa muuttua enintään 5%. Tosin tämäkään ei ole mikään ehdoton raja, vaan muutoskatsastuksella suuremmatkin muutokset ovat täysin laillisia.
Mitä taas tulee kantavuuteen, ei siitäkään muodotu mitään ongelmaa kunhan huolehtii että uudet renkaat ovat vähintään samaa kantavuusluokkaa kuin alkuperäisetkin.
27.12.2009 1:07
Eli tuon tulkinnan mukaan vain alkuperäisen kokoiset nakit kelpaavat ja muutoskatsastaminen ei ole edes mahdollista, jos valmistaja on ilmoittanut vain yhden rengaskoon?|^^| kirjoitti:Renkaiden kokoa ei saa muuttaa, jos runkonumerolla ei löydy vaihtoehtoisia rengaskokoja - Katsastusmies
2.7.2010 13:59