Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

6.10.2007 14:57

löylykauha kirjoitti:kaveril ollu kaks eri Super kasia (eka meni avk:lle :D nyt toka alla) ja aina jääny mulle. Ja eikös sen voi laskeakkin että akilitin on pakko kiihtyä paremmin.
agility: 2,7 kw/97kg+ kuski.
super 8: 2,7 kw/106kg + kuski.
ero on aika iso, lisäksi kasin tuulilasi ei oo varmaan mikään maailman aerodynäämisin...

Kurtzun kaverit on vaan niin läskejä että agi ei kulje niitten alla :D
itseasiassa, ite oon yli 75 kg, ja se kaveri joku 50 kg aginsa kaa :D että ei oo kuskin painosta kii <: :D

6.10.2007 14:59

ja liekkö tuolla loppujen lopuks niin väliä, kuhan paikasta toiseen pääsee :)

7.10.2007 11:31

njuu.. eli siis kukaan ei oo viel saanu ohitettua kierrostenrajoitinta? Itse en uskalla yrittää viel sen verran uus mopo ettei huvittas heti kokeil jos ei oo varma :P

7.10.2007 12:47

Omat mielipiteet Super8:sta:
#Ruusut
- 26v miehelle ihan sopiva kulkuneuvo
- Ei ota polvet virta-avaimeen kiinni vaikka kuskilla pituutta 190cm
- Ihan ok etukate, suojaa kohtuullisesti vesisateella
- Holkkivirityksen jälkeen kulkee ihan sopivasti pääkaupunkiseudun liikenteessä
- Iso koko antaa ajoon mukavuutta. On tukeva niin kaarteissa kuin mukulakivillä
- Rauhallinen käyntiääni. Ei huuda kuin metsään tarkoitettu Husqvarna
#Risut
- Penkki on huonosti suunniteltu. Liikaa kallellaan eteenpäin
- Kypärää ei saa mahtumaan penkin alle
- Isohko, vie turhan paljon tilaa pakun takaosassa, kun tahdon kaksipyöräisen matkalle mukaan
- Huiput riittää, mutta ylämäkeen saa painaa kaasua, jos joutuu lähtemään valoista.

Niin ja mainitaan vielä, että 1800km mittarissa ja hyvin on työmatkat onnistuneet. Alussa oli polttoaineongelmia, mutta niistä pääsi kun poistin yhden nippusiteen, joka puristi bensaletkun aivan kasaan.

7.10.2007 13:32

yllensä joutuu painaa kaasua kun lähtee liikennevaloista :D

8.10.2007 11:46

AIkalailla samoilla linjoilla.. itsellä 6.5g rullat ja kuriton holkki.. 57-58 huiput tasaisella.. nyt kiihtyy ihan ok mutta kierrostenrajoittimen poistosta haluasin kuulla lisää. Penkki on todellakin kallellaa liikaa eteenpäin. Suunnittelin laittavani sinne jonkin oman pehmusteen eri muotoon jos vaikuttaisi asiaa ^^

8.10.2007 14:54

Minkä painoset on variaattorin vakio rullat? ja kokoset muutenkin?

8.10.2007 14:55

4-tahti kirjoitti:AIkalailla samoilla linjoilla.. itsellä 6.5g rullat ja kuriton holkki.. 57-58 huiput tasaisella.. nyt kiihtyy ihan ok mutta kierrostenrajoittimen poistosta haluasin kuulla lisää. Penkki on todellakin kallellaa liikaa eteenpäin. Suunnittelin laittavani sinne jonkin oman pehmusteen eri muotoon jos vaikuttaisi asiaa ^^
ja jostain luin, että sininen johto pitäs katkaista cdi boksista, sit ois rajottamaton. Ite en oo vielä kokeillu, joten en takaa tietoa oikeaks :D

8.10.2007 15:40

Joo eli katkasette yhen johdon cdi-boksista, sijaitsee akun vieressä.
http://koti.mbnet.fi/miika_a/cdi.JPG
tuo johto.

Näin siis Agilityssä mutta tämähän on sama laite.

9.10.2007 9:39

juu eli siis onkos agissa samanlainen cdi boxi? montako johtoo sieltä lähtee ja onkos se musta johto joka pitää katkaista vai minkä värinen?

9.10.2007 12:15

löylykauha kirjoitti:Joo eli katkasette yhen johdon cdi-boksista, sijaitsee akun vieressä.
http://koti.mbnet.fi/miika_a/cdi.JPG
tuo johto.

Näin siis Agilityssä mutta tämähän on sama laite.

Ihan eri skootteri miten sä voit sanoa että se on sama ?? eri kokot , eli ei käy enää sama pako putki koska eri mittaat , pituus ...Eli mä on sitä mieltä ett ne on iha erilaiset ...

9.10.2007 12:19

POTUTTAA!! ETT EI MISSÄÄ MYYDÄN TEHARIA SUPER 8 LLE...

9.10.2007 13:39

IG kirjoitti:
löylykauha kirjoitti:Joo eli katkasette yhen johdon cdi-boksista, sijaitsee akun vieressä.
http://koti.mbnet.fi/miika_a/cdi.JPG
tuo johto.

Näin siis Agilityssä mutta tämähän on sama laite.

Ihan eri skootteri miten sä voit sanoa että se on sama ?? eri kokot , eli ei käy enää sama pako putki koska eri mittaat , pituus ...Eli mä on sitä mieltä ett ne on iha erilaiset ...


Löylykauha tarkoitti varmaan tuota tekniikka puolta. Eli sama kone ja sytytysvermeet ovat myös hyvin mahdollisesti samat(samankaltaiset).

Nelitahtikoneessa se tehoputki on varsinkin näin pienessä 50 kuutioisessa hyvin pieni hyöty yksistään.

Jos tehoa haluat, niin suosittelen perehtymään 4-tahdin toimintaperiaatteeseen hieman enemmän ennkuin painat capslock:ia päälle ja tilität murrosikäsi edestä turhautumistasi.

1 työ tuohon skootteriin olisi rajoittamaton holkki ja variaattorin säätääminen niin, että skootteri vetäisi tasaisesti huippuvääntöalueella koko kiihdytys vaiheen ajan.

2 työ olisi sitten kireämpi nokka, kaasuttimen säätö kireämmälle nokalle, ilmanputsarin pieni työstö ja sitten voisi sitä hengitys puolta katsoa, eli pakoputkea.

Oikein mitotettu pakoputki antaa pienen lisähyödyn tehoihin luomalla oikeanlaisen alipainesykäyksen pakoventtiilin juurelle ja täten tehostaen sylinterin tyhjentymistä pakokaasuista.

Eli jos sitä tehoa haluat niin suosittelen lämpimästi:

a) Opettelet kirjoittamaan asiastasi selvemmin kunnollisella suomella ja jos asiasta olet erimieltä niin opettele perustelemaan asiasi kunnolla. Capslock ei ole mikään valtikka tällä foorumilla.

b) Perehdyt virittämisen saloihin ja lopetat capslockin käytön tällä foorumilla.

c) Siirryt 2tahtisiin skoottereihin (halvempia virittää, riippuen virityksien tasosta.)

d) Ajat ajokorttiluokan lisää ja ostat isomman pyörän jota ei tarvitse viritttää.

9.10.2007 16:14

jarez kirjoitti:
IG kirjoitti:
löylykauha kirjoitti:Joo eli katkasette yhen johdon cdi-boksista, sijaitsee akun vieressä.
http://koti.mbnet.fi/miika_a/cdi.JPG
tuo johto.

Näin siis Agilityssä mutta tämähän on sama laite.

Ihan eri skootteri miten sä voit sanoa että se on sama ?? eri kokot , eli ei käy enää sama pako putki koska eri mittaat , pituus ...Eli mä on sitä mieltä ett ne on iha erilaiset ...


Löylykauha tarkoitti varmaan tuota tekniikka puolta. Eli sama kone ja sytytysvermeet ovat myös hyvin mahdollisesti samat(samankaltaiset).

Nelitahtikoneessa se tehoputki on varsinkin näin pienessä 50 kuutioisessa hyvin pieni hyöty yksistään.

Jos tehoa haluat, niin suosittelen perehtymään 4-tahdin toimintaperiaatteeseen hieman enemmän ennkuin painat capslock:ia päälle ja tilität murrosikäsi edestä turhautumistasi.

1 työ tuohon skootteriin olisi rajoittamaton holkki ja variaattorin säätääminen niin, että skootteri vetäisi tasaisesti huippuvääntöalueella koko kiihdytys vaiheen ajan.

2 työ olisi sitten kireämpi nokka, kaasuttimen säätö kireämmälle nokalle, ilmanputsarin pieni työstö ja sitten voisi sitä hengitys puolta katsoa, eli pakoputkea.

Oikein mitotettu pakoputki antaa pienen lisähyödyn tehoihin luomalla oikeanlaisen alipainesykäyksen pakoventtiilin juurelle ja täten tehostaen sylinterin tyhjentymistä pakokaasuista.

Eli jos sitä tehoa haluat niin suosittelen lämpimästi:

a) Opettelet kirjoittamaan asiastasi selvemmin kunnollisella suomella ja jos asiasta olet erimieltä niin opettele perustelemaan asiasi kunnolla. Capslock ei ole mikään valtikka tällä foorumilla.

b) Perehdyt virittämisen saloihin ja lopetat capslockin käytön tällä foorumilla.

c) Siirryt 2tahtisiin skoottereihin (halvempia virittää, riippuen virityksien tasosta.)

d) Ajat ajokorttiluokan lisää ja ostat isomman pyörän jota ei tarvitse viritttää.


Kiitos, erittäin selvät ohjeet, kirjoitin caps lockki päällää koska koulun näppis oli rikkinnäinen ja oli muuten kiire... Kiitos.

9.10.2007 16:28

Pakoputken alussa siin missä on ohut putki joka tulee moottorista, nii siin putkessa on sellainen koriste tai pelti iha sama mikä se on siin on 3 ruuvia 2 pitää sen koristen putkessa kiinni ja 3. kolmas joka on niide välillä menee suoraan siiheen putkeen. Niin haluaisin tietä mikä tarkoitus sillä ruuvilla on eli mitä se siellä tekee. Kokeilin ja otin sen pois niin volumi lisääntyi ja kokeilin ajaa sillää mutta vauhtie eikä kiihtävyyttä ole lisääntynyt niin laitoin sen takais kiinnii.
Kiinostaa vaa mikä sen tarkoitus on ....