Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
15.5.2013 23:05
Atte1 kirjoitti:Mikä vikana nitrossa, kun röpöttää hieman ja ajonopeuden ollessa 25 vauhti laskee 10 km/h, ja alamäessä jaksaa vääntää jopa 35 km/h mutta sitten taas hyytyy vauhti noin. 15 km/h. Täysin vakio laite lukuunottamatta prikan poisottoa.
Voiko vika olla ilmanputsarissa? Laitoin sen vähän aikaa sitten takaisin paikoilleen, mutta väliaikaisesti vain yhdellä mutterilla kolmesta ja pienoisella teippipatentilla saadakseni ajeltua.
Kaasarin käytin myös pois ja putsailin vähäisen. Laitoin kyllä kaiken oikein takaisin mielestäni. Näiden toimenpiteiden jälkeen tyhjäkäyntikin on surkeaa eli kaasua täytyy kokoajan painaa tai muuten sammuu.
E: Nyt meni jopa viisikymmentä loivaan alamäkeen, mutta siihen se jää ja pikkuhiljaa nopeus laskee. Esim kun lähden pihalta, niin vauhti on semmoiset 15 ja röpöttää vaan. Sitten kun pääsen kunnon tielle ja pidän kaasua noin 10-15 sekuntia pohjassa, niin saa sitten vasta pienoisen piikin ja vauhti nousee 40-50.
Olisiko ryyppy jäänyt päälle? Laita kunnolla ruuvit kiinni ilmanputsariin.
petzzzku kirjoitti:Mikä vois olla vikana ku roxi toimii paremmin 3/4 kaasulla kun täyskaasulla ? Tekee saman 106 110 114 ja 120 suuttimilla! Virii on sen verra et Malossi 70cc sportti, 17,5 dellorto, vapari, malossivari , hebonkytkin, malossin kytkinkello, s6 läpät, s6 intake system ja s6 pro replica.
Lisää säätämistä vaan. Sillä korvaantuu.
booaako vai röpöttääkö?
16.5.2013 11:41
Ryyppy kuulostaa kyllä järkevältä, mutta kyseessä on gurtnerin kaasutin joten ryyppy toimii sähköllä. Muita vinkkejä?
E: Ja ilmanputsarista on mennyt kierteet mihin ruuvit ruuvattaisiin.. Yhteen niistä vaan kiristyy kunnolla. Eli uuden ostaminen edessä jossei vikaa muualta löydy..
E2: Viaksi paljastui puoliksi irronnut suutin, jonka takia kaasari oli ilmeisesti täyttynyt bensasta.
17.5.2013 18:20
Eli roxi ei saa virtaa mikä vois olla vikana? Akku ladattu ja mikään ei toimi... Ei käynnisty,ei valot toimi, ei vilkut pala...
17.5.2013 21:55
Maadoitus.
17.5.2013 22:54
Missä järjestyksessä perän katteet (underi ductail takakatteet) kannattaisi kasata että onnistuu ? Underina toimii BCD:n valmistama. Mietin vaan kasaanko oikein sen perän kun sinne jää aivan karmeat raot aina näkyviin.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
18.5.2013 19:28
Takakatteista katkaitset nuo muoviset klipsit niin istuu nätisti.
18.5.2013 21:18
Mikä vikana kun ylikuumenemisvalo syttyy kun ajaa noin 3km ja kone käy kuumana. Vesipumppu toimii.
18.5.2013 21:35
Luultavasti ilmaa jäähdytysjärjestelmässä, eli vaikka pumppu toimii niin vesi ei kierrä kunnolla kun seassa on ilmaa.
19.5.2013 8:42
uuden roxin omistajana pari kyssäriä..
- valot vilkkuu tyhjäkäynnillä (olisko jännitteen säätimessä jotain)
- tarvii pirusti kierroksia ennen kuin lähtee liikkeelle (ilmeisesti varia viritetty, oli prikka poistettu nyt takaisin että saa hakea kilvet konttorilta) miten saa ottamaan alemmilla kierroksilla kiinni?
- mistä järkevän hintainen mittaristo mistä. löytyis varoitus valot ja bensamittari? kiekkimittari plussaa..
19.5.2013 10:32
Kytkin- ja vp-jouset vakiota jäykemmät, jolloin tarvitsee enemmän jengaa ennenkuin nappaa kiinni. Rullatkin kannattaa vaihtaa vakioihin.
19.5.2013 13:34
2010 Roxista hukkis tukittu, prikka poistettu ja rullia kevennetty. Tukehtui aina käynnistyksen jälkeen kun ei saanut tarpeeksi bensaa, vaihdoin isomman suuttimen (vakio 62-> 70) nyt toimii hyvin ja kiihtyykin normaalisti, mutta kun hetken seisonut niin käynnistäminen on vaikeaa ja tyhjäkäynnillä röpöttää (lämpimänä käynnistyy tietenkin helposti). Kun sammutan, kaasarin ylivuotoletkusta alkaa melkeimpä solkena tippumaan bensaa maahan. Epäilen vikaa liian alhaisessa tyhjäkäynnissä. Mikä olisi helpoin tapa säätää 2010 Aeroxin tyhjäkäyntiruuvia, kun en oikein millään siihen pääse käsiksi.. ? Myös joku puhui jotain siitä kaasarin toisesta ruuvista, joku seos,-ilma se oli.. Olisiko tarvetta säätää ?
19.5.2013 13:50
kannattaako aloitta vakio rullien vaihdolla?
tunnistaako nuo jouset mitä ne on kun purkaa?
19.5.2013 15:06
Itse ainakin vaihtaisin koko setin kerralla. Vakiojouset tunnistaa siitä että ovat mustia, haalistuneita (ja kuluneita).
19.5.2013 15:24
MuXu, otappas kaasari irti ja kato onko suutin kunnolla kiinni ja putsaile se samalla. Saattaa olla hieman hakuammuntaa, mutta itsellä kun suuttimen vaihdoin niin en ollut laittanut kunnolla kiinni ja oli irronnut puoleksi, jolloin kaasari oli täyttynyt bensasta, röpöttänyt, ei ollut kulkenut, tyhjäkäynti surkeaa. Kaasarin kun otin irti nii jostaki kaasarin reiästä tuli mulla bensaa (paljon). Suuttimen laitoin kunnolla kiinni ja nyt on pelittänyt loistavasti.
Mikäli kuitenkin olet oikeassa, niin tuossa on linkki 2t kaasuttimen säätöön.
http://www.motot.net/wiki/2t_kaasuttime ... C3%A4minen
19.5.2013 15:38
Avasin ensimmäistä kertaa kytkimen tästä laitteesta omalla kohdallani. Sieltä löytyi:
Ongelmana on nyt kuitenkin se, että paikoiltaan lähtiessä nappaa piikin melkein heti, sitten hyytyy ja pikkuhiljaa keräilee vauhtia sinne tappiin asti. Olis jees, jos se lähtis vetämään alhaalta, ja vetäis loppuun asti.
EDIT: Vauhti ei hidastu, mutta veto häviää ja pikkuhiljaa keräilee ylös.
Hebo nextgeneration +keskimmäiset rullat
^yllä oleva kytkin ja malossin 50%kytkinjouset ja malossin 15% vp jousi.
Silence Pro "tehoputki"
Teksti otettu projutopickistani, Yamaha Aerox 08. Haetaan ohjeita täältäkin.