Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
18.4.2011 14:55
Toimii, on tarkoitettua. Hyvä putki muttei aivan paraskaan.
18.4.2011 16:01
TerrrRrrve, ostin tossa perjantaina Malossin Sport 70cc sylkän ja ajattelin että oisko ihmisillä suositella kaasarin + variaattorin säätöjä, mopossa kiinni myös Turbokitin tehari
18.4.2011 21:37
Selvä, saan putken kaverilta 70e niin pakko ostaa pois, niin vähän käytettykin
21.4.2011 16:10
Pakko kysyä, minkälaisilla lukkosokilla tuo TKR:n mäntä on kiinni? Omassa mopossa oli semmoiset G- muotoiset, mutta kaverin pösössä on ihan oudot. Eli miten ton männän sais revittyy pois?
22.4.2011 0:31
Itselläni oli vakiomäntä kiinni normaaleilla lukkorenkailla, siis ei G-mallisilla. Pyörittelet ne renkaat siihen männän loven kohdalle ja nappaat kärkipihdeillä kiinni. Varo ettei lukkorengas putoa kampikammioon, sitä on mukavaa onkia pois sieltä.. Nimim. kokemusta on. Kannattaa siis pistää rätti kampikammion suulle.
Ai niin, kuka sanoi ettei pösöjä voi virittää tehokkaiksi?
http://www.motot.net/galleria/video352/
24.4.2011 17:08
joo tänää inahti trekkeri, no työnsin kotii, ja avasin variaattorikopan, koska sieltä vikakuului
no kun kopan sain auki ni etuvariaattori, rullakuppi ja niitä yhdessä pitävä akseli tippui pois, eli siis katkes se koneen ja variaattorin väline akseli? onks vaihtohomma sellane, et koko kone auki, vai voiks jollaitaval selvitä helpollakii, apua?
24.4.2011 23:50
Kaippa tuo on kampurassa kiinni, eli konetta irti vaan jos kuntoon haluat
25.4.2011 19:24
Eli meneekö buxyyn samat osat kun näihin?
26.4.2011 0:31
__tuomas kirjoitti:joo tänää inahti trekkeri, no työnsin kotii, ja avasin variaattorikopan, koska sieltä vikakuului
no kun kopan sain auki ni etuvariaattori, rullakuppi ja niitä yhdessä pitävä akseli tippui pois, eli siis katkes se koneen ja variaattorin väline akseli? onks vaihtohomma sellane, et koko kone auki, vai voiks jollaitaval selvitä helpollakii, apua?
Kone auki vaan. Kampuran nokassahan se on suoraan ja olisi kiva tietää miten sen olet poikki saanut
Helppohan Pösöstä on kone purkaa kunhan vain on kärsivällisyyttä.
Buxyn ja Trekkerin osien sopivuudesta en osaa tähän hätään sanoa kun en muista oliko Buxyssä sama kone, uskoisin kyllä että on.
26.4.2011 0:37
Lauantaina lähti sitten kilvet
62kmh poliisin tutkaan.. Kehtas valittaa vielä että kädet tuli paskaseksi kun otti kilpeä pois
26.4.2011 13:16
Terve taas. Neuvoitte tuossa ongelmassani ns. "jarrutuksen jälkeen hyytymisessä" hommaamaan uuden vp-jousen. Noh tilasin tuossa viikonloppuna scatterilta vp-jousisarjan + kytkinjousisarjan. Paketissa tulee siis kahdet jouset +1000rpm, ja +1500rpm. Toivottavasti nämä nyt on ainaski melkein oikeita mitä tarkoititte. Kummat kannattasi laittaa TKRään jossa kuristinlevy poissa ja hukkis tukittu. Onko mahollisuuksia saada lisää huippuja? Onko muita mahdollisuuksia kerryttää huippuja ilman mitää tehareita/isompia pyttyjä?
26.4.2011 16:52
Minkälaiset tanko adapterit sopii trekkeriin? Sopiiko yamahan aerox adapteri esimerkiksi?
26.4.2011 17:27
Käsittääkseni speedfightin adapterit menee.
26.4.2011 19:01
jasu`` pistä suosiolla tehari jos tehoa halajat, putki on ensimmäinen asia mikä noissa ahdistamaan alkaa heti kuristuksien jälkeen.
Trekkeriin sopii Trekkerin tankoadapterit. Speedfightissa ja Trekkerissä on samat adapterit eli käyvät keskenään ristiin.
28.4.2011 15:59
Minulla ongelmana on se, että Trekkeri lähtee kylmänä hyvin käyntiin, mutta lämmettyä (tai ryypyn mentyä pois päältä?) se sammuilee, ei tahdo pysyä käynnissä eikä ainakaan lähde heti uudelleen käyntiin kun sitten sammuu. Tyhjäkäynti on aluksi isonpuoleinen. Putsailin kaasutinta ja huomasin suuttimen olevan kokoa 72, kuulostaa isolta virittämättömään koneeseen? Vai mitä ovat asiantuntijat mieltä? Skootterilla on ajettu hyvin harvoin, mutta muistelen sen toimineen talvipakkasilla paremmin... Ilmanputsariin oli myös kertynyt vähän bensaa. Mistä pienempi suutin kannattaisi tilata?
Toinen mielenkiintoinen havainto oli se että minulla ei näyttäisi tuossa olevan lainkaan bensahanaa, johon Miksutus tuolla aiemmissa viesteissä viittasi, letkut menee kyllä oikein, mutta kun kaasutin on irti ja siitä bensaletkun irroittaa niin sieltä tulee bensaa tankin täydeltä, ei tarvitse edes imeä alipaineletkusta. Eli onko alipainehanassa joku vika?
Kuuluuko Trekkerin lähteä polkemalla käyntiin ilman akkua, jos se muuten on kunnossa?