Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
15.12.2018 10:15
PeeVee jonne kirjoitti:Ajattelin täältä vielä varmistaa etuvarin osajärjestyksen.....
Tossa järjestyksessä mun käsittääkseni kuuluu etuvari koota. Korjatkaa ihmeessä jos olen väärässä.
Juu, ei siinä korjattavaa...paitsi tuo "startin vapaakytkimen paksuinen prikka", koska jos se ei ole uritettu akselille, voi se tehdä toimiessaa akselille "hallaa" eli rikkoa boorit...
15.12.2018 14:54
Jos nyt tarkkoja ollaan niin raiskasin vapaakytkimen rälläkällä paskaks ja otin siitä vaan sen keskustan
. Eli siltäkin osin homma kunnossa.
17.12.2018 23:39
Miten saisin roxin kulkeen noin 55-60 on giannelli extra v2 mutta ei vielä kiinni, vinkkejä?
20.12.2018 15:28
Laita vakioputki kii ja prikka pois (varmaan on jo) niin luulis kulkenvan siel 60kmh paikkeilla.
28.12.2018 3:52
Mikä homma kun roxin alkuperänen lämpöanturi ei millään mene pohjaan asti s6 streetrace kannessa? Alkuun menee ihan hyvin mutta loppua kohden tahmaa ihan pirusti. Anturissa hapettumaa tjsp?
Taidan uuden hommata kun ei jaksa ton kanssa tapella.
28.12.2018 8:49
PeeVee jonne kirjoitti:Mikä homma kun roxin alkuperänen lämpöanturi ei millään mene pohjaan asti s6 streetrace ....
Onhan kierre sama?
Yleensä anturit kartio kierteisiä, joten ei ole tarkoitustaan mennä loppuun asti. Jos väännät väkisin voi anturi mennä poikki (kokemus)...Huom!! voit laittaa tipan kierreliimaa kierteisiin ja sitten kiristää paikoilleen, ei väkisin...
29.12.2018 18:16
Kai se kartiomaisuus vaan tässinkin sitte kyseessä. Jännä vaan kun ensin pyörii melkein löysästi ja tarraa niin nopeaa sitte kiinni.
30.12.2018 3:28
Mistä johtuu että roxin koko voimansiirto liikkuu kun pyörittää käsin etuvarista? Eli kytkinkello pyörii myös vaikka periaatteessa sen pitäisi pyöri jousista riippuen vasta +1000 rpm jäljeen. Samalla kun pyörittää etuvarista ja pitää kiinni kytkinkellosta niin saa pitää jo vähän kovemminkin kiinni että kello pysyy paikallaan. Eli pyrkii lähtemään variaattorin pyörimiseen mukaan mutta en käsitä miksi.
Perän voimansiirto tuntuu muutenkin liikkuvan vähän tahmaisesti vaikka kaikki osat peräväleistä vaihdettu ja oikeat öljyt lisätty.
30.12.2018 17:05
PeeVee jonne kirjoitti:Mistä johtuu että roxin koko voimansiirto liikkuu kun pyörittää käsin etuvarista? Eli kytkinkello pyörii ....y.
Voihan sulta olla menny siitä anturista tai kannesta kierteet pilalle, kierreviilalla vois yrittää korja...huom jos on kierteet vialliset, ei sen ihan heti pitäisi tarrata kiinni...
Tota toista jutta en ymmärtänyt...mutta jos hihna on paikallaan on se ihan normaalia, jos on vielä kaiken lisäksi uusi hihna, että jos pyörität niin liikkuu takakin. Tuo +1000rpm ei ole suhteessa käsin pyöritykseen.....
Itsekkin aluksi laitoin väärää perä öljyä ensimmäisiin skoottereiheni(liian jäykkää) kun sen pitää ohjekirjan mukaan olla mineraali öljyä 10/30....
30.12.2018 18:23
Juu mulla tosiaan on variaattorissa kaikki uutta. Mutta onko havaintoa mistä kys ilmiö johtuu? Varsin mielenkiintoista.
30.12.2018 21:18
PeeVee jonne kirjoitti:Juu mulla tosiaan on variaattorissa kaikki uutta. Mutta onko havaintoa mistä kys ilmiö johtuu? Varsin mielenkiintoista.
Siis mikä ilmiö? Se variaattori homma? Niinkuin sanoin normaalia, ja kaikki osat oikein paikoillaan....
Viimeksi muokannut J Ros päivämäärä 31.12.2018 13:54, muokattu yhteensä 1 kerran
31.12.2018 7:39
mikä homma ku pari päivää antaa roksin seistä ni ei lähe käyntii ilma että imasee alipaineletkusta +onko paras tapa saada jarrujem vinkuminen loppumaa jarrupalojen hinkkaus hiekkapaperilla
31.12.2018 13:57
aerox231 kirjoitti:mikä homma ku pari päivää antaa roksin seistä ni ei lähe käyntii ilma että imasee alipaineletkusta +onko paras tapa saada jarrujem vinkuminen loppumaa jarrupalojen hinkkaus hiekkapaperilla
Todennäköisesti alipainehanan alipaine letkussa reikä tai alipainehan rikoutumassa. Onko jarrupalojen "kitinä rauta" oikein päin? + voit toki hioa paloja, mut voihan levyssäkin olla jälkiä, mut katso ekaksi että se rauta oikein....
2.1.2019 23:07
Ihan vitun jepa. Laitoin sen osan kiinni johon takavanne kiinnitetään. Pääsin kunnolla pyörittelemään perävälejä vaan huomatakseni että jotain on taas vituillaan. Vetoakselia kun pyörittää tuntee että joku jossain kohta välitystä kinnaa ja välitysten pyörittely tulee hetkeksi hyvin raskaaksi kunnes tilanne taas normalisoituu. Myöskin kytkinkelloa pyörittämällä huomaa että hetkeksi välitys pyörii nihkeämmin. Lisäksi kytkinkello pyörii silmin nähden kierosti.
Häiritsee kun ei mitään hajua että mistä vois johtua.
3.1.2019 8:53
PeeVee jonne kirjoitti:Ihan vitun jepa. Laitoin sen osan kiinni johon takavanne kiinnitetään. Pääsin kunnolla pyörittelemään perävälejä vaan huomatakseni että jotain on taas vituillaan. Vetoakselia kun pyörittää tuntee e.....
Tulihan sulla kaikki perän "simmi levyt" paikoilleen ja oikeaan paikkaan??