Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Keeway-skootterit

12.5.2022 12:12

Muistaakseni mittasin tuon joskus herran vuonna 2011 tai 2012 omasta keewaysta ja määrä oli melkoisen vähän, jotain 1-1,5% välillä. Se oli tosin mitattu melko lyhyeltä matkalta joten en pitäisi tuota hirveän luotettavana. Tuo riippuu myös ajotavasta ja virityksistä koska näissä on kaasun asennon mukaan säätyvä pumppu. Viritetyllä voi yleensä ajaa tasaista nopeutta pienemmällä kaasun asennolla jolloin öljymäärä vähenee.

Minä en päässyt keewaylla tankillisella kuin 130km maksimissaan. Eli se säiliöllinen öljyä olisi lähempänä 20 tankillista tuossa tapauksessa. En kyllä muista kuinka pitkään säiliö riitti kun tuli poistettua se systeemi käytöstä melko aikaisessa vaiheessa.

Re: Keeway-skootterit

12.5.2022 13:08

Palezu kirjoitti:Muistaakseni mittasin tuon joskus herran vuonna 2011 tai 2012 omasta keewaysta ja määrä oli melkoisen vähän, jotain 1-1,5% välillä. Se oli tosin mitattu melko lyhyeltä matkalta joten en pitäisi tuota hirveän luotettavana. Tuo riippuu myös ajotavasta ja virityksistä koska näissä on kaasun asennon mukaan säätyvä pumppu. Viritetyllä voi yleensä ajaa tasaista nopeutta pienemmällä kaasun asennolla jolloin öljymäärä vähenee.

Minä en päässyt keewaylla tankillisella kuin 130km maksimissaan. Eli se säiliöllinen öljyä olisi lähempänä 20 tankillista tuossa tapauksessa. En kyllä muista kuinka pitkään säiliö riitti kun tuli poistettua se systeemi käytöstä melko aikaisessa vaiheessa.


Tämä on tehtaan vakio!
Täytyy koittaa ite mittailla myös!

Keeway-skootterit

17.5.2022 0:30

Nyt poijjaat auttakaa miestä mäessä, asensin tosa stage6 streetrace 70 kiiwiin, ja nyt oli todella vaikia löytää oikeita kaasarin säätöjä, kaikkia suuttimia tuli kokeiltua mutta sopivin suutin olikin kokoa 70, eli 5 kokoa pienempi kun mun vakio 50 pytyn kanssa? miten tää on mahollista? 8)

Re: Keeway-skootterit

21.7.2023 15:42

Mitä tarviin keeway f act evo tangon vaihtoon riittääkö vaan uus adapteri ja se tanko ite? En tiiä mopoista paljon mitään mut siis haluisin sen pelkän tankojutun et se etujuttu ja mittaristot pois. Ja käykö jonkun muun merkin adapteri ku en löyä oikeeta
Sori jos epäselvä ja kiitos jos auttaisit oon ihan ulkona

Re: Keeway-skootterit

18.12.2024 4:19

Pitkästä aikaa täällä! Ikävä kun 2007-2011 viestit ovat kadonneet, oisin saattanut löytää vastaukseni sieltä,,,

Ongelmana on sama ongelma mikä on piinannut viimeiset 12 vuotta. (10v käyttämättömyyttä välissä skobolla)

Elikkä kone vetää puolikaasulla 50 km/h asti ihan ok, mutta jos isken täysikaasulle, kone vain huutaa helvetisti ja kiskoo ehkä 2% lujempaa. Aika hyvä ymmärrys näistä nykyään, mutta tässä loppuu ajatus, kun olen tätä vatkannut monia vuosia, eikä yli 70 km/h mene koskaan. nykyään vähän alle 60.
Rullia kokeiltu: 3,6g 4g, 4,7g, 5g, 5,5 ja 6g. Näistä ainoastaan 6g tuntuisi ettei kierrä NIIN paljon yli... Luulisi näillä vireillä että kevyemmät saisi olla mutta ei. Myös punainen VP on ennen ollut sopiva (ollut toinenkin kiivi aikoinaan josta oli paljon nostalgisia ja hienoja kuvia täällä, se kulki paremmin. En tiedä miksi on pitänyt poistaa kuvat ja foorumit..) mutta nyt epäilen että se ei anna hihnan mennä alas asti, vai alkaako tuo hihna luistaa vain helvetisti kun lyön kaasun pohjaan?

Tuo sylinteri & mäntä ovat juuri vaihdettu Malossin 70cc sportista tuohon S6:een.
Kaasarin neula ylhäällä (sokka alhaalla.).
On myös mainittava, että kun tuohon kun ekan kerran teharin, pytyn viilauksen ja varin laitoin kuntoon laitoin jälkeen pääsin sen 75+ km/h vaivatta ja vääntöä oli. Sitte se leikkas kiinni. Tuorevoitelun pumppu petti. Se on kiskottu pois sen jälkeen ja bensan sekaan öljyt.

Tuntuu kuin tuossa ei vain olisi tehoa nimeksikään, niin kuin paineet katoaisivat jostain alakerrasta pois? Ei jaksa vääntää eikä kulkea.
Kone ei röpötä eikä booaa. (Booasi vielä eilen pikkukaasulla mutta seosruuvi korjasi asian)
Myös varikopan laakeri rämisee, tosin pyörii hyvin kun kokeilee pyöritellä.
Pikkuvireinä siis:

- Stage 6 streetrace 70cc pytty
- Stage 6 pro replica putki
- Stage 6 Torgue Control kytkin
- Malossi Multivar variaattori
- 804 mm Hihna
- 6g rullat
- Punainen malossin VP (tätä epäilen syypääksi)
- 17,5mm- PHVA Dellorto kaasutin, 95 suutin
- Vakio putsari ilman kuria

Yläkerrassa puristukset kunnossa, voivatko tehot/puristukset kadota alakerran kautta..? Kiertokanki on ihan jämäkkä, laakereista ja stefoista ei tietoa.

Kiitän etukäteen, jos joku tietävä jaksaisi vastata.

- Matias

Re: Keeway-skootterit

30.12.2024 18:30

^^
Kiva että joku muukin tekee näitä vuosikymmenen+

Oletko testi värjännyt taka-ja etuvarin lautaset, jotta näkisi sen Hihnan ulottuvuuden.... ?
Onko mahdollisuutta tehdä kunnolla (taka cvt) tuuletettu varikoppa, jotta sitä mahdollista ylilämpöä pääsisi tutkimaan ? ja perus infapuna mittarilla mittailemaan suoraan kytkinkellon pinnalta...

Onko moottorissa mitään tärinän oireita "huippukierroksilla" ja-tai alempanakin resonaatioalueilla... ?
Voi olla mahdollista, että Kampiakselin limput meni epälinjaan-epätasapainoon keskenään, kun kone leikkasi aikoinaan kiinni, etenkin jos se kerta toimi ja kulki todella hyvin ennen leikkaamista....
*Oliko kiinnileikkaaminen raju ? jäikö samalla vari jumiin tms joka edesauttaa kampuran limppujen/alatapin löystymistä......
*Onko alkanut esiintymään nopeata/ ennenaikaista petarien väljistymistä ?

QUOTE:
-"Elikkä kone vetää puolikaasulla 50 km/h asti ihan ok, mutta jos isken täysikaasulle, kone vain huutaa helvetisti ja kiskoo ehkä 2% lujempaa."

Jos niitä Puristuspaineita katoaisi / olisi sylinteri-mäntä väljä, ei se moottori jaksaisi tuossa kohdin enään vetää, eikä ottaisi lisää kierroksiakaan... (Kyllähän väljä, jopa vuotava kone paikallaan vapaalla/ilman kuormaa voi kiertää huippuja...)
Tärkeintähän on että puristuspaineet säilyy siellä YKK, kampikammiolla, ei siinä kohden ole asiaan vaikutusta, niin että vuotaisi puristuspaineet kampikammion kautta pois....

Toki ohivuotavat petisefat näkee ihan silmämääräisesti, jos seosta pitkin lohkon ulkopintoja...
Teollisuuden Standardi petistefan / 1-jousi huulisen öljystefan asennuksen suoruudelle on 0,1mm . Eli aika paljon ne anteeksi antaa "kieroutta"... Mutta moottori/kampikammiopaine toiminta alueena on eri/rajumpi ympäristö....

Kampikammion vuodot aiheuttaa lähes poikkeuksetta sen toisen ääripään, eli laihalle menemisen, esim oireita:
-kierrokset leijuu ja esiintyy epämääräisiä kierrosluvun reagointeja...epäsymmetriaa ja epälineaarista käytöstä..
-todella vaikeata saada käyntiin kylmänä.
-kiinni leikkaamisen, jos loputtomiin väkisten ajaa... varmasti jo vartissa tai tapauksesta riippuen....
jne


Olethan tarkistanut, että siinä ei puolestaan ole liikaa Puristuspaineita ? liika kyllä ahdistaa.... jos sikseen... mutta kerta se kiertää korkealle reilusti ja huutaa, ei se indikoin ainakaan liiasta puristuspaineista...

Siinä jotain alkuun, joita olisi hyvä varmentaa / tutkia.....