Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

7.7.2010 18:46

Mites toi vakioputkesta lähtevä letku (katalysaattori?)? Mitä sille teen nyt kun tehoputki tulee?

7.7.2010 19:16

kalleppi3 kirjoitti:
strmix kirjoitti:Mistä voi johtua että lämpösellä koneella ei ota yhtään kierroksia 40km/h -> välitysten loppumiseen. 10-40km/h kiertää todella hyvin. Virit technigas next-r 5.3gr rullat, aeroxin 50%malossin vp-jousi. 0-10 on todella takkuinen, mistä johtuu?

aivan pirun kireestä vp-jousesta. Jousi pitäis teharille olla +15%... ja kytkinjouset kanssa...


Vakio jousi oli kireempi kuin dopplerin 15% jousi. Toi 50% oli vain vähän kireempi. Pitää kattoa jos jostain saisi piaggioon tarkoitetun jousen. Mites toi stage 6 vp-jouset oisko toi medium hyvä, sitten kun ostan airsalin 70cc?

7.7.2010 20:09

Stage6 Medium on kuulemma loistava jousi teharin kanssa. Hard voi olla aika passeli Airsalin kanssa.

Mutta multa tulee luultavasti parin päivän sisään myyntiin uusi Polinin +15% vp-jousi, joka on todettu ihan henkilökohtaisesti hyvin toimivaksi teharin kanssa. Samalla laitan myyntiin teharin kanssa passaavat Polinin uudet kytkinjouset (keltaiset).

kalleppi3 kirjoitti:onkos noilla vp-jousilla muuten paljonkin eroja? vrt esim. piaggion ja vaakaminarellin koneisiin?
Tottakai on eroa, kun varsinkin Piaggion ja Minarellin kone ovat täysin erinlaisia luonteeltaan. Nämä seikat on otettu huomioon jousien suunnittelussa ja tietenkin erit fyysiset mitatkin tekevät jousista poikkeavia. En ymmärrä miksi porukka ostaa vääriä jousia, vaikka oikeitakin on saatavilla samaan rahaan. Sitten ihmetellään ku ei vehkeet toimi kuten pitää.

Vinkkinä näiden variaattorin säätöosien ostoon, hinta kertoo laadusta erittäin hyvin. Mitään TNT tai TopRacing -tuotteita ei kannata edes vilkaista. Vastaavia paskamerkkejä kyllä löytyy pilvin pimein.

7.7.2010 20:37

mitä voi pahimmassa tapauksessa käydä kun laittaa väärän jousen? ja jos laittaa minarelliin +22% jousen?
Kun laitettiin kaverilli minarelliin +22% piaggion jousi... Ylimääräisenä kuin oli.. Helposti meni kytkin kasaan. mutta mutta käsillä ei niitä lautasia saanut auki vaikka kuinka puristi... :s

7.7.2010 21:25

En usko, että rikki menisi mikään. Tehonpuute ja yms. toimimattomuus on pahinta ja yleisintä.

8.7.2010 10:22

Shape kirjoitti:En usko, että rikki menisi mikään. Tehonpuute ja yms. toimimattomuus on pahinta ja yleisintä.

Kaverilla kyllä toimisi ihan hyvin. Paitsi että lähti eka löysästi ja sit tuntus ku olis napata tosi repäsevän piikin. :)

8.7.2010 19:39

Missähän sijaitsee piaggiossa runkonumero?

8.7.2010 19:46

suzuki50 kirjoitti:Missähän sijaitsee piaggiossa runkonumero?

riippuu hiukan mikä piaggion on. Jossain keulalla se on. varmaan emäputkeen hakattu.

8.7.2010 19:52

kalleppi3 kirjoitti:
suzuki50 kirjoitti:Missähän sijaitsee piaggiossa runkonumero?

riippuu hiukan mikä piaggion on. Jossain keulalla se on. varmaan emäputkeen hakattu.


Fly kyseessä.

Näkyy kuitekii, ettei mitää tarvii purkaa?

8.7.2010 20:09

suzuki50 kirjoitti:
kalleppi3 kirjoitti:
suzuki50 kirjoitti:Missähän sijaitsee piaggiossa runkonumero?

riippuu hiukan mikä piaggion on. Jossain keulalla se on. varmaan emäputkeen hakattu.


Fly kyseessä.

Näkyy kuitekii, ettei mitää tarvii purkaa?

Mulla ainakin näkys. (derbi atlantis, sama kuin piaggio diesis)

Piaggio nrg mc3 2003 Purejet

8.7.2010 20:54

piaggio vika on saatu "ilmeisesti" paikannettua bensapumppuun. Kun kääntää pystyasentoon niin alkaa toimimaa jotenki. Onko kenelläkään jäänyt raatoa tai pelkkää pumppua jotta voisi todentaa vikan, uusi kun maksaa maltaita ja jos vika ei olekkaan siinnä. . . .

8.7.2010 21:50

Mites tota onko tuollane 65 suutin liian iso teiä mielestä tommoseen typhooniin missä on vain hukkaputki tukittu? Vakiona suutin on 53.
Jos ottaisin messinki kurin kaasarista pois, niin olisko sillo passeli tuo 65?

8.7.2010 22:15

Kumppari kirjoitti:Mites tota onko tuollane 65 suutin liian iso teiä mielestä tommoseen typhooniin missä on vain hukkaputki tukittu? Vakiona suutin on 53.
Jos ottaisin messinki kurin kaasarista pois, niin olisko sillo passeli tuo 65?

teharille vasta tuo 65 alkais olee passeli. kannattaa ennemmin laittaa 57-60 jos siis otat sen messinki levynkin pois.

12.7.2010 12:58

Mistäs muute sais tarvike katteita Typhoonii ku easylläki ei vasempaa katetta oo varastossa ja ei sit tiiä ite et millo niitä tulee ja hirvoseltaki vois ostaa mut 103 euroo yks kate on aika suolane. Mopomestassa olis ainaki toine kate mut onkohan se liike enää edes pystyssä (?)

13.7.2010 0:55

hebo- kirjoitti:Mistäs muute sais tarvike katteita Typhoonii ku easylläki ei vasempaa katetta oo varastossa ja ei sit tiiä ite et millo niitä tulee ja hirvoseltaki vois ostaa mut 103 euroo yks kate on aika suolane. Mopomestassa olis ainaki toine kate mut onkohan se liike enää edes pystyssä (?)
Mopomestasta sen verran et on se pystys, mut toiminta on niin heikkoo ja tollee et en suosittele tilaileen mitään sieltä...