Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
7.10.2008 21:22
Eise tehari oo, vaan "wannabe-tehari", eli tehoputken näköinen moloputki.
13.11.2008 1:05
Ei se mikään tehari ole : D Meiän koulussa yhellä tommonen ja ihan onnetonta surinaa pitää! Muutenkin melko laiska..
24.1.2009 19:27
Benellissähän ei muuten ole valmiina teharia mutta kaikki muut herkut on
Itselläni on benelli (49x)
18.3.2009 21:26
Eilen tuli kaupat tehtyä valkoisesta 49 äxästä.
22.3.2009 23:06
Itseltäni löytyy Benelli 49X ja olen huomannut ettei mopossa teho meinaa riittä... Voisitteko kertoa joitain keinoja saada lisää tehoa, jotain helppoa ja halpaa kotikonstia, jolla ei kuitenkaa huippunopeus nousisi liikaa. En omista hitsauslaitteita, joten en pysty putkea purkamaan.
Olisiko mitään sopivaa piristyssarjaa mikä sopisi Benelliin, jos on niin voisitteko ilmotella tänne.
25.3.2009 23:18
No jos nuissa kerran sama kone on kuin keeway/CPI:ssä, niin lueppas keewaycpi wikiartikkeli läpi niin saat hyvin tietoa.
http://www.motot.net/wiki/CPI/Keeway_Skootterit
26.3.2009 9:01
tarkastelinpa äskettäin tuossa niin benellin hukkaputki on helppo tukkia... metallisesta päästä lähtee jollain nipulla laitettu kangasputki. ei muutaku irti ja reikä umpee ja sit takas letku kii.
26.3.2009 22:34
Jos se on saman ku keewayssä niin ei se mikään hukkaputki ole
se josta lähtee se letku on vain katalysaattorin joku ilma putki, ei tuo eikä vie tehoja.
Hukkis on se isompi banaani joka lähtee siitä alkukäyrästä (siis jos samanlainen)
26.3.2009 23:15
No perkele
huomenna kuitenkin laitan kuvaa benellistä.
30.3.2009 16:55
Miten paikaltaan lähdön saisi paremmaksi? Kun tuon putken kuristuksen poisto lisäsi lähinnä kiihtyvyyttä kymmenstä kilometristä eteenpäin. Rullien vaihto kenties?
30.3.2009 17:28
Confirm kirjoitti:Miten paikaltaan lähdön saisi paremmaksi? Kun tuon putken kuristuksen poisto lisäsi lähinnä kiihtyvyyttä kymmenstä kilometristä eteenpäin. Rullien vaihto kenties?
Tuskin, vakiorullat on yleensä kurittomalle parhaat, samoin myös kytkin- ja vp-jouset. Koko variaattorin (ja kytkimen) vaihto auttais kyllä, kunnon säädöt vielä ku ettis. Eihän tuommoseen halvalla saa tehoa jos sama vakiopytty ku sepossa, ja vakiovari on myös perseestä.
31.3.2009 10:30
kokeiltiin kaverin skopoon roxin teharia meni suoraan kiinni
tehari oli technigas rs70 kulki noin 70km/h ja oli vielä prikka paikallaan eli kulkee aiva helposti 80
puolet pakoaukosta oli kuristettu....
1.4.2009 15:39
derbi75cc kirjoitti:kokeiltiin kaverin skopoon roxin teharia meni suoraan kiinni
tehari oli technigas rs70 kulki noin 70km/h ja oli vielä prikka paikallaan eli kulkee aiva helposti 80
puolet pakoaukosta oli kuristettu....
Niin, mittariin.. Tehoputkella ja hyvillä säädöillä ei mene oikeata nopeutta edes 70.
2.4.2009 14:56
ei menny omaan mittariin ...
7.4.2009 20:47
Mikä on kohokammiosta lähtevä letku? Sieltä valui bensaa ulos suuttimen vaihdon jälkeen. Mihin se letku tulisi laittaa?
Viimeksi muokannut Confirm päivämäärä 19.4.2009 11:29, muokattu yhteensä 1 kerran