Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

18.6.2018 11:28

Roxivm04 kirjoitti:
J Ros kirjoitti:
Roxivm04 kirjoitti:
J Ros kirjoitti:
Roxivm04 kirjoitti:Itellä ollu toi lähdön maksimointi tavotteena ja minkälaisia vi..

Itsellä vakioputkitukossa mutta kokeilen männän kääntämisellä


Joo, mikäli mäntä väärin päin, katso samalla läppien kunto...

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

18.6.2018 12:56

Mäntä on karstoittunu keskeltä ja reunoilta vaihtanut rusehtavaksi värinsä ja oli se oikein päin ja kun kerroit aikasemmin putken olevan sellainen että sen kanssa on ongelmia niin pystytkö minkäänlaista neuvoa antamaan

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

18.6.2018 16:14

Roxivm04 kirjoitti:Mäntä on karstoittunu keskeltä ja...


Ok. Itse vaihdoin erääseen Aeroxiin (stage 6 pro replica kromi) kaasuttimen 12mm gurtnerista 12mm dellortoon, koska dellortoon saa enemmän säätö osia (seosputki, tyhjäk.suutin, neula yms). Ylös en tietenkään laittanut, tarkkaan mitä osia vaihdoin. Mutta esim. pääsuutin oli kokoa 120 ja ilmansuodatin vaparimallia. Jotain muutakin vaihdoin, jotta sain suhteellisen hyvin lähtemään paikaltaa.

Ainoa ongelma oli se, kun myin kyseisen Aerox:in ja kerroin, että ilmasuodatin on mallia vapari, eli kaikki hiekka ja muu roska menee siihen erillai kun tavalliseen suodattimeen. Seuraava omistaja ajanut hiekat koneeseen (konepoka edessä).

Vapari suodattimen kanssa saa olla tarkka, esim kun skootterin pesee on se suojattava, eikä sillä kannata ajaa kurasta tietä...

Mut on se tehoputki toisessa laitteessa toiminutkin, mutta silloin on ollut isompi kaasutin...mut tosiaan parissa skootterissa ei putki toiminut, ja jouduin vaihtaamaan putkea..

Mut tosiaan sulla voi olla joku pieni vika, mitä on vaikea paikantaa...ja vika voi olla muualla kuin pakoputkessa....

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

18.6.2018 16:38

J Ros kirjoitti:
Roxivm04 kirjoitti:Mäntä on karstoittunu keskeltä ja...


Ok. Itse vaihdoin erääseen Aeroxiin (stage 6 pro replica kromi) kaasuttimen 12mm gurtnerista 12mm dellortoon, koska dellortoon saa enemmän säätö osia (seosputki, tyhjäk.suutin, neula yms). Ylös en tietenkään laittanut, tarkkaan mitä osia vaihdoin. Mutta esim. pääsuutin oli kokoa 120 ja ilmansuodatin vaparimallia. Jotain muutakin vaihdoin, jotta sain suhteellisen hyvin lähtemään paikaltaa.

Ainoa ongelma oli se, kun myin kyseisen Aerox:in ja kerroin, että ilmasuodatin on mallia vapari, eli kaikki hiekka ja muu roska menee siihen erillai kun tavalliseen suodattimeen. Seuraava omistaja ajanut hiekat koneeseen (konepoka edessä).

Vapari suodattimen kanssa saa olla tarkka, esim kun skootterin pesee on se suojattava, eikä sillä kannata ajaa kurasta tietä...

Mut on se tehoputki toisessa laitteessa toiminutkin, mutta silloin on ollut isompi kaasutin...mut tosiaan parissa skootterissa ei putki toiminut, ja jouduin vaihtaamaan putkea..

Mut tosiaan sulla voi olla joku pieni vika, mitä on vaikea paikantaa...ja vika voi olla muualla kuin pakoputkessa....


Voiko 100 suutin olla 16millisessä dellortossa liian pieni ja onko sulla millään laitteella tullu vastaa just tota että ei jaksa kiertää piikille saakka? Koneenkin olen avannut ja putsannut kaasaria lukuun ottamatta ja kaikki näyttäis olevan ok mutta ilmeisesti joku temppuilee niin ettei tunnu toimivan kunnolla, läpissä oli pienet raot mutta tietääkseni pitää vähän ollakkin ja voiko niistä läpistä tulla ongelmaa alakierrostenkanssa

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

18.6.2018 20:02

Roxivm04 kirjoitti:
J Ros kirjoitti:
Roxivm04 kirjoitti:Mäntä on karstoittunu keskeltä ja...
.]

Voiko 100 suutin olla 16millisessä dellorto...ssa liian pieni...


Se riippuu miten konekiertää. Onkohan sulla liian vapaasti hengittävä tai liian vähän hengittävä ilmasuodatin noille setupeille? Läpissä ei normisti ole rakoja, mutta läpät toimivat vastaventtiilinä. Pienet raot tuskin tuollaista tekee...

Piikkihän näissä ei pitäisi olla koska ei ole pakoaukonsäädintä (Yamaha YPVS), mutta piikin tuntu voi olla...

Monesti on joutunut säätämään kun moottori ei "kierrä" nätisti...

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

18.6.2018 20:25

J Ros kirjoitti:
Roxivm04 kirjoitti:
J Ros kirjoitti:
Roxivm04 kirjoitti:Mäntä on karstoittunu keskeltä ja...
.]

Voiko 100 suutin olla 16millisessä dellorto...ssa liian pieni...


Se riippuu miten konekiertää. Onkohan sulla liian vapaasti hengittävä tai liian vähän hengittävä ilmasuodatin noille setupeille? Läpissä ei normisti ole rakoja, mutta läpät toimivat vastaventtiilinä. Pienet raot tuskin tuollaista tekee...

Piikkihän näissä ei pitäisi olla koska ei ole pakoaukonsäädintä (Yamaha YPVS), mutta piikin tuntu voi olla...

Monesti on joutunut säätämään kun moottori ei "kierrä" nätisti...


Vakio putsari ilman sitä kumipilliä mikä menee putsariin ja kone kiertää yläkierroksia nätisti mutta lähtiessä vaikka kytkin ei kanita niin ei jaksa nostaa kierroksia

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

19.6.2018 20:36

Roxivm04 kirjoitti:
J Ros kirjoitti:
Roxivm04 kirjoitti:
J Ros kirjoitti:
Roxivm04 kirjoitti:Mäntä on karstoittunu keskeltä ja...
.]]

Vakio putsari ilman sitä kumipilliä mikä menee putsariin ja kone kiertää yläkierroksia nätisti mutta lähtiessä vaikka kytkin ei kanita niin ei jaksa nostaa kierroksia


Veikkaan sitten, huom veikkaan kun en ole laitteen vieressä, että se ei saa polttoainetta eikä ilmaa oikeassa suhteessa kaasun ollessa alle puolen, mutta esim. kun nostat takarenkaan ilmaan ja ja lähden kääntämään kaasua silloin toimii hyvin...

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

19.6.2018 21:11

Sitähän säädetään vain suuttimella eikö niin koska seosruuvi säätänee vain tyhjäkäyntiä mitä täältä on lukenut ja kokeilen tota renkaan nostoa kun pääsen taas roxin ääreen

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

20.6.2018 11:53

Roxivm04 kirjoitti:Sitähän säädetään vain s....


No kyllä se gurtnerin kaasuttimessa näin on, mutta kun dellortoon saa esim. tyhjäkäynti suuttimia, seosputkia ja eri neuloja millä sitä sitten säädetään tarvittaessa.

Seosruuvi säätää ilmaa suhteessa polttoaineeseen, tyhjäkäynti ruuvi on eri kuin seosruuvi. Yleesä peruslähtökohta on, että seosruuvi on 1 1/2 auki, ja tarvittaessa pientä säätöä....

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

22.6.2018 1:07

Miksi mbk nitro -05 ei käynnisty? Uusi akku, uusi tulppa. Isompi pääsuutin vaihdettu ja siitä pari päivää niin käynnistyi täydellisesti. Eilen kun uusi akku vaihdettiin niin käynnistyi normaalisti mutta tänään ei. Poljin hajonnut joten se ei ole vaihtoehto.

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

22.6.2018 9:00

aapiasd kirjoitti:Miksi mbk nitro -05 ei käynnisty? Uusi ...


Kun painat starttinappia, niin pyöriikö kone?

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

22.6.2018 19:00

J Ros kirjoitti:
aapiasd kirjoitti:Miksi mbk nitro -05 ei käynnisty? Uusi ...


Kun painat starttinappia, niin pyöriikö kone?


Pyörii.

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

22.6.2018 20:08

aapiasd kirjoitti:
J Ros kirjoitti:
aapiasd kirjoitti:Miksi mbk nitro -05 ei käynnisty? Uusi ...


Pyörii.


Lähtisin eka tarkistamaan seuraavat asiat: saako kipinän, saako bensaa. Jos nämä asiat kunnossa olisi syytä tarkistaa puristukset (mittarilla, ei mutu tuntumalla)...

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

22.6.2018 20:20

J Ros kirjoitti:
aapiasd kirjoitti:
J Ros kirjoitti:
aapiasd kirjoitti:Miksi mbk nitro -05 ei käynnisty? Uusi ...


Pyörii.


Lähtisin eka tarkistamaan seuraavat asiat: saako kipinän, saako bensaa. Jos nämä asiat kunnossa olisi syytä tarkistaa puristukset (mittarilla, ei mutu tuntumalla)...


Miten tarkistan ne? Tänään aamulla taas lähti käyntiin mutta nyt illemmasta ei.

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

22.6.2018 22:53

aapiasd kirjoitti:
J Ros kirjoitti:
aapiasd kirjoitti:
J Ros kirjoitti:
aapiasd kirjoitti:Miksi mbk nitro -05 ei käynnisty? Uusi ...


Miten tarkistan ne? Tänään aamulla taas lähti käyntiin mutta nyt illemmasta ei.


Tulppa irti sylinteristä ja sitten tulpanhattu takaisin kiinni ja sylinterin kupeeseen tulppa kiinni. Nyt kun starttaa pitää kipinän näkyä tulpan käressä.

Polttoaineen saannin näkee mm. tulpasta, eli tulppa märkä. Myös kohokammio täynnä bensaa, mikäli alipainepolttoainehah toimii.

Puristuksen voi mitata siihen soveltuvalla mittauslaitteella.

Tuo vika voisi viitata juuri kipinää, tai polttoaine ongelmaan. Mutta toisaanlta puristukset muuttuvat kun kone lämmin...

Tarkista myös, että tulpanhattu kunnolla kiinni, sekä puolan oranssijohto hyvin puolassa kiinni..... J Ros Edition/Quality (facebook)