4.7.2010 21:01
5.7.2010 0:12
5.7.2010 0:36
Shape kirjoitti:Onko ääni alkanut pikku hiljaa voimistuen kuulumaan, vai alkoko se yhtäkkiä?
Hmm kun saat avattua takapakan, niin tarkista ensiksi variaattorin akselin ja takarenkaan laakerin kunto. Perävälien väljyyden lohkoon voi ihan nähdä ja tuntea, mutta itse perävälien rattaiden väljyyttä ei silmin näe. Ääni voi johtua molemmista.
Perävälien vaihtaminen ei sinänsä ole hankalaa, siinä kuitenkin saattaa parikin tuntia vierähtää ensikertalaiselta. Ennen kuin pääsee itse peräväleihin käsiksi, on irroitettava takavariaattori, pakoputki, rengas, jarrulevy ja jarrusatula. Kun nämä on tehty, voikin jo perävälien "kannen" aukasta, joka on 5 pultilla kiinni, kannattaa varata astia alle valuvaa öljyä varten. Ensimmäiset kaksi ratasta lähteekin tässä vaiheessa, viimeinen ratas/takarenkaan akseli lähtee kumivarasalla akselin päästä naputtamalla. Jos laakereissa on vikaa, niiden vaihto onnistuu nyt erinomaisesti.
Muutama tiukka paikka tässä kuitenkin on ilman erikoistyökaluja, nimittäin takavariaattorin irroittaminen ja takarenkaan akselin mutterin irroitus. Takavariaattorin irroitukseen jo varmaan tiedätkin tarvittavan työkalun. Mutterin irroituksen ajaksi pitäisi saada jarrulevy lukittua paikoilleen, jotta mutterin saa auki. Itse olen sopivan kokoisen pultin avulla jumittanut levyn varajarrusatulaa(vanha rikkinäinen jarrusatula) vasten. Pitää vain varoa, ettei levy väänny kieroon.
5.7.2010 1:03
5.7.2010 14:30
5.7.2010 15:11
Nimetön kirjoitti:Voi olla myös öljypumpun/vesipumpun hihna joka vinkuu. Se kannattaa uusia, ei maksa montaa euroa...
6.7.2010 13:21
6.7.2010 13:48
6.7.2010 14:03
G1leraR kirjoitti:Olisko jollaa myydä sitä työkaluu, joka pitää kytkintä paikallaan, sitä avattaessa ? Runneriin siis...
6.7.2010 14:59
Shape kirjoitti:Meinaat kytkinkelloa?
7.7.2010 8:26
G1leraR kirjoitti:Shape kirjoitti:Meinaat kytkinkelloa?
Juu, oli vähä epäselvästi ilmastu. Oon kyllä ennen saanu sen ''takamutterin'' auki, mut nyt jostain syystä ei onnistu. Voisko joku kattoo sopivan easypartsilt, ku siel on nii monii, kun ei itellä oo mitää hajuu mikä niist kävis ?
7.7.2010 14:49
7.7.2010 14:54
strmix kirjoitti:Mistä voi johtua että lämpösellä koneella ei ota yhtään kierroksia 40km/h -> välitysten loppumiseen. 10-40km/h kiertää todella hyvin. Virit technigas next-r 5.3gr rullat, aeroxin 50%malossin vp-jousi. 0-10 on todella takkuinen, mistä johtuu?
7.7.2010 15:19
7.7.2010 17:59
Shape kirjoitti:Ja laitahan semmonen jousi, joka on passaa Piaggion koneeseen.