Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
28.9.2012 15:33
sanokaas mikä tossa apikassa on vikana kun ei lähde edelleenkään käyntiin huollossa ovat jo männän vaihtaneet, ruiskun vaihtaneet, kompressorin vaihtaneet mutta kun ei vaan rupee lähtee kuulema voisko ecussa olla vika? ja voiko näitä ditechejä muokata sillee kaasarilla toimivaks?
28.9.2012 22:38
Tulppa, kampiakselin stefat jne..
30.9.2012 16:25
Eli aprilia ei lähde käyntiin, ei edes yritä ennen hajoamista savutti paljon..
Välkyttää 20 kertaa i/c valoa joten.
Error in heat indicator - cable that is connected to
instrument is damaged
- ECZ died
Mikä on ECZ? Tarkoittaako tuo CDI järjestelmää eli Ecua? Millä ohjelmoin itse kotikonstein. Gameboy löytyy mutta muuta tarvittavaa ei ole.
Entäs mikä kaapeli olisi kyseessä ?
14.10.2012 20:30
Tuo vikakoodi olisi suomennettuna että jokin lämpöanturin kaapeli on vaurioitunut.
Itellä olisi semmonen kysymys että onko nää kaikki vanhemmat ditech mallit Morinin koneella? Jos on niin vakiorullien pitäisi olla 7,5g?
10.12.2012 3:22
Mulla on tollanen 03 ditech. Tunnin verran sillä leikin kunnes lämmöt nousi punasen rajalle. Sitte annoin jäähtyä ihan viileeksi. olin lähös uudestaa ajamaa nii ei enää starttaa ja mittaristossa palaa koko ajan se injection check valo?
Mistä vois vikaa lähteä ettimään...
10.12.2012 3:49
Kokeile antaako jotain vikakoodia. Käännä kaasu täysille kun virrat ovat poissa ja kytke virrat päälle. Valon pitäisi syttyä, sammua ja syttyä uudelleen. Päästä kaasu ja laske montako kertaa valo välähtää. Todennäköisesti kerran merkiksi siitä että moottori on ylikuumentunut. Lisää infoa tuosta ja vikakoodin nollaamisesta
Apriliaforumilla.
Itse vikakoodin nollaaminen ei toki poista mahdollista ongelmaa, eli ylikuumenemisen mahdollisia vaurioita.
Palezu kirjoitti:Itellä olisi semmonen kysymys että onko nää kaikki vanhemmat ditech mallit Morinin koneella? Jos on niin vakiorullien pitäisi olla 7,5g?
SR DiTechiä on valmistettu sekä Morinin että Piaggion moottorilla. Rullien painosta en mene sanomaan mitään.
22.1.2013 21:02
Sopisikohan -98 SR:rän (ei tarkempaa tietoa) katteet 02 ditechiin? ainakin kuvan perusteella näyttää suht. samanlaisilta. Halvalla saisin
Edit: Sopihan ne
27.3.2013 16:31
Oisko kellään vihjettä,mitä kannattas tehdä,koska tulppa mustuu ja putkesta yskii. Alkaa olla hermot riekaleina ton romun kans ku on uponnu rahaa ja aikaa ihan liian paljon jo siihen..
Kaikki osat on kohtapuoleen vaihdettu(pytty porattu,uus mäntä,stefat,kampura jne.) letkut ja läpät tutkittu ja kunnossa on.
Kellään antaa neuvoja,mistä kandeis vikaa seuraavaks yrittää paikantaa? ainii,ja tulppia vie kans ja on aina vieny ihan hemmetisti..
28.3.2013 0:49
Yksi syy tulppien hajoamiseen voisi olla liian rikkaat seokset eli elektroniikassa häikkää. Onko mopoa käytetty testerissä, antaako vikakoodeja?
28.3.2013 13:36
Vauhtiviivatarra kirjoitti:Yksi syy tulppien hajoamiseen voisi olla liian rikkaat seokset eli elektroniikassa häikkää. Onko mopoa käytetty testerissä, antaako vikakoodeja?
Ei oo käytetty,eikä siinä vilku mitkään valokoodit.
Täytyy tos ens viikolla testailla ku ostin toisen vastaavan skoban varaosiks. luulen et ei ainakaan liian rikkaalla käy,kun koskaan ei oo kastellu tulppaa ja aina on tulppa nokinen.
7.6.2013 18:57
Tuttu hommasi käytettynä tuommosen muutaman vuoden seisseen -03 SR Di-Techin ja tuli eteen jännä juttu.. mopo käy, kiihtyy ja kulkee tosi hyvin ja normaalisti, mittariin menee n. 45 (gps 41) mutta meno loppuu siiten siihen kuin seinään.
muutama päivä takaperin aukaistiin variaattori siinä valossa, että oltaisiin otettu prikka pois ja kokeiltu josko alkaisi kulkemaan pirteämmin, mutta kappas kummaa? etuvariaattori oli auki nenän allla eikä ole prikkaa ollenkaan, mutta silti kulkee vain 45 kuten vakio.
samassa hötäkässä ruuvailtiin rullakuppikin auki ja rullat oli kuluneet enemmän tai vähemmän kulmikkaiksi eikä enää edes muistuttanut pyöreää niin nekin vaihdettiin samalla aukaisulla uusiin samanlaisiin (vihreät), siltikään ei kulku muuttunut miksikään.
onkos raatilla mitään tietoa miten muuten olisi voitu rajoittaa kun kuitenkin muuten pelaa ihan normaalisti? ruisku ohjelmoitu?
lautasissa tosiaan oli jäljet että hihna nousisi ihan ylös, ehkä 3-4mm reunasta
tähän mennessä vaihdettu tulppa, putsari ja rullat.
pistetään vielä samaan viestiin että mistä löytyy bensamittarin anturin johto kun ei mittari pelaa? mittariston uumenista löytyi yksi irrallinen liitin johon tuli 3 johtoa, mutta mittaristossa ei ollut paikkaa mihin laittaa?
8.6.2013 1:18
Vuosimallista 2003 alkaen DiTecheissä ei ole enää varin lautasten välissä olevaa prikkaa, vaan variaattorin aukeamista rajoitetaan kolmella ruuvilla rullakuppiin kiinnitetyllä kauluksella. Kaulus itsessään on tarpeeton, rullat pysyvät kyllä paikallaan ilman sitäkin. Oliko kyseinen palikka kiinni kun aukaisitte varin?
Elektroninen kierrosrajoitin ei juurikaan vaikuta huippuihin, rajoituksen poistamalla maksimi kierrosluku nousee noin 1000rpm. Ilman prikkaa/kaulusta kunnossa olevalla DiTechillä pitäisi kyllä päästä noin 80km/h mittarinopeuksiin. Olisiko takavarissa jotain häikkää joka estää välityksen pitenemisen?
13.6.2013 16:05
Onko teillä hajua että miksi minun aprilia sr 50 ditech käynnistyy todella huonosti ja tyhjäkäynnillä sammuu? Ja kun on ajanut vähän aikaa,käynnistää niin lähtee heti käyntiin?
21.6.2013 13:01
Vuotaisiko ilmaa jostain? Kun on vähän aikaa ajanut, on painetta ehtinyt kertyä taas järjestelmään, mutta kun on oltu ajamatta, pääsee paine hiljalleen laskemaan.
23.6.2013 11:04
Ja sittenku vaihettii tulppa käynnisteltii vähän aikaa ja pelas hyvin tyhjäkäyntiki pysy päällä ja illalla ei taas lähteny käyntiin ja nyt ei lähe ollenkaan käyntiin vaan meinaa lähtä ja kuulostaa että se olisi todella lähellä?Ja voisihan sen paineen tarkistaa.