Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

14.12.2012 15:58

Jota kutsutaan sokeripalaksi..

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

14.12.2012 16:34

Onko roksissa muka tälläiset liittimet :lol:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Sokeripalaliitin

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

14.12.2012 17:11

Ei.. Enpä ole koskaan ajatellut, että sokeripalalle tarkoitetaan tuota. Itse olen pitänyt sokeripala liitintä sellaisena erilaisena. :lol:

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

14.12.2012 18:15

No liitin sitte. :lol: En ny keksiny parempaakaan nimee sille. Ja ei täyttetä topiccia tälläsellä spekulaatiolla. :D

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

15.12.2012 22:05

mitä hyötyö on tuon sylinterin pakoaukon kuristuksen viilaamisella??

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

16.12.2012 1:07

No ei ehk niin hirveitä, mut voihan sitä nyt vähä pähkäillä et jos pakokaasut pääsee paremmin pois niin kyllähän se moottorin toimintaa helpottaa ja tuo näin vähän tehoa lisää :)

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

16.12.2012 1:15

Joo kannattaa viilata myös sitte sieltä sylinterin sisäpuolelta pakoaukosta,on siitä sitte enemmä hyötyä taas!Meinaa jos omistat käden niin ei o vaikeetakaan ;)

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

16.12.2012 12:00

Totta tuokin :)

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

16.12.2012 16:23

vohoi pojat pojat :) enhän mä mikää hesalaanen oo, joka ei talttapäätä ristipäästä erota :D mutta enemmän kiinnostasi ihan fakta, tuoko vääntä ja tehoa ja mitenkä paljo, koska ajattelin viilatulla vakio tekniikalla saada aikaan ihan helvetisti Nm :D

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

17.12.2012 0:06

Mulla on paljonkin näkemyksiä asiasta. Se pelkän kurin viilaus, eli oikeastaan sen pakokanavan avarrus kokonaan ympyräksi ei tuota juuri minkäänlaista havaittavaa teholisää ja se kannattaa avartaa vasta jos aiot muutenkin viilata pyttyä. Hypistelin roxin vakiopyttyä, ja siinä kärsii leventää pakoa suht huoletta puoli milliä kummallekkin puolelle, ja asteita on 170 luokkaa vakiona joka on n. 7000-8000 kierroksille "optimaalinen", mutta onhan tuo nähty että sopivalla putkella nuo naukuu vähän yli 80kmh jo tuollakin pakoajoituksella. Kun viilaa pakoaukkoa n. 2,5mm korkeammaksi, asteiden pitäisi nousta sinne 185 tienoille ja sillä pitäisi kaiken järjen mukaan päästä jo satasta sopivalla putkella, luulisin että s6 pro replica on melko sopiva. Huuhteluiden ajoitukset olivat tosin melko matalat, voi olla että ne jää kuristamaan jos kovia tehoja tavoittelee mutta niihinkin saa lisää ajoitusta viilaamalla männänlakea.

Kuten sanottu skootterissa ei ole paljoa väliä millä kierroksilla se vääntö on jos variaattori on säädetty oikein vastaamaan tehoaluetta. Mutta koneen kestävyyttä ja bensankulutusta ajatellen matalempikierroksinen "vääntökone" on erittäin hyvä ja sen saa helpommin säätöihinkin. Ja uusimmat roxit on ihan vakiona melkoisia vääntökoneita. En tiedä paljonko sitä alavääntöä saisi lisättyä omilla viilauksilla, ainakin pakoaukkoa leventämällä sitä pitäisi ainakin vähän tulla ja seuraava mikä tulee mieleen on herkemmät läpät. Parhaiten sitä saisi varmaan lisättyä tekemällä pitkän alakierroksisen tehoputken.

Ite jos tekisin sellaisen alhaalta hyvin vetävän käyttöpelin joka ei huuda kuin viimeistä päivää eikä vie paljoa bensaa mutta kiihtyy kumminkin huomattavasti paremmin kuin vakio niin luultavasti leventäisin vain pakoaukon 70%:iin + hyvät viimeistelyt, putkeksi itsetehty alakiertoinen tai ehkä Teknikaasin Next-r ja ehkä isompi kaasari, luulisin kyllä että vakiollakin pärjää vielä noilla ihan hyvin. Ja vari säätöihin. Ja sitten tuleekin se perusongelma eli poliisit.. noillakin virityksillä ottaa varmasti helposti 70kmh ja pakko laittaa prikka ja siinäpä sitä sitten joutuu huudattamaan.

Ja siinä viilauksessa muuten on paljon tärkeämpää osata tehdä siitä aukosta siisti joka ei näytä oravan jyrsimältä, ja viimeistellä ne reunat hyvin, kuin se että tietää mistä pitää viilata.

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

18.12.2012 19:08

mitenkähän tuon kampiakselin laakerin stefa lähtis ehjänä tai rikkinäisenä irti? en ole saanut siitä kuin sen pienen jousirenkaan pois..

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

18.12.2012 22:28

jos on lohkot auki niin ruuvimeisselillä kampeamalla lähtee, mutta varo ettei lohkot ota osumaa. jos on lohkot kiinni niin lyhyt poraruuvi stefaan kiinni ja vetää ruuvista tongeilla, mutta kannattaa varoa ettei ruuvi osu laakeriin koska sitten menee laakerikin vaihtoon.

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

22.12.2012 19:06

Onko haittaa kun tehin roxiin seokset ja tuli öljyä pikkasen liikaa että nyt savuttaa vähän enemmän. Seokset suurinpiirtein 3,5% että meneekö tässä suutin tai mikään muukaan tukkoon?

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

22.12.2012 19:35

Ei haittaa, mutta karstottaa turhaa vaan.
Ei mee tukkoon.

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

22.12.2012 20:27

mikä putki olis paras s6 streetrace kans? S6 Pro?