Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
20.3.2014 21:11
Ei, älä edes yritä käyttää pulttipyssyä mutterin kiinnittämiseen ja kuvitella saavuttavasi halutun tiukkuuden. Jos
momenttiavainta ei ole saatavilla, kiristä käsin ja arvioi kiristystiukkuus. 40Nm tarkoittaa metrin varrella 4 kilon voimalla kiristämistä eli jos käytössäsi on puolen metrin vääntövarsi, kiristystiukkuuden tulisi olla noin kahdeksan kiloa.
22.3.2014 12:04
Oisko kellää tietoo pystyyks stage 6 pro replican äänii hiljentää mitenkää ....
22.3.2014 13:06
Vastasin jonkun toisen kysymykseen vakio- ja tehoputkikeskustelussa mutta ihan sama vastaus kelvannee tännekkin:
Ledinauha kirjoitti:Äänenvaimentimen keskellä kulkee ns. "reikäputki" jota vaimennusvilla ympäröi. Isommat reiät sitten myös kuluttavat/polttavat villat helpommin.
Ledinauha kirjoitti:Toivottavasti et ymmärtänyt väärin, mutta joudut siis purkamaan äänenvaimentimen ja poraamaan reikäputkeen isompia reikiä. Viestistäsi sai sen kuvan että olisit poraamassa itse änkän reikää isommaksi.
Tässä vielä joku kuva. Kuvan putki siis menee äänenvaimentimen kuoren sisään villojen ympäröimänä. Noita pieniä reikiä suurentamalla äänet todennäköisesti hiljenevät ja matalenevat hiukan.
1.4.2014 8:40
tietääkö kukaan mikä on vialla ku vaihdoin putken stage 6 pro replicaan ja nytten tuntuu nuhaiselta lähteä liikkeelle... Vaihdoin vastapaine jousen (medium).. ja ei auttanut. En ole tehnyt mitään muuta putken vaihdon jälkeen.
1.4.2014 10:03
Tiedätkö onko Nrg:ssä 6.4grammaset rullat vakiona??
1.4.2014 13:38
Rullien painoja löytyy
täältä. Hakuun skopon merkki ja malli:
Shape kirjoitti:Piaggio NRG Power DD/DT 19 x 15,5mm; 6,4g
Piaggio NRG Power Pujejet 19 x 15,5mm; 5,3g
2.4.2014 13:03
Mä ostin itelle kesäks tämmösen NRG Power DD:n 2005 runko johon tehty 2012 täydellinen koneremontti liikkeessä ja muutenki korjattu 700€:lla eli uskoisin et tolla yhen kesän ainaki ajelis.
Haluisin kuitenki pikkasen laittaa tota ja tääl näyttäis olevan tietotaitoa.
Ajattelin laittaa 5,5g rullat, prikka pois ja GIANNELLI Extra V2 Runner
tehoputki. Oisko hyvä?
Miten toi ilmanputsari, kannattaaks sitä vaihtaa vai riittääks se levyn poisotto?
Miten tota kaasaria on kuristettu?
3.4.2014 13:26
Otin prikan irti ja kulkee ton mittarin mukaa 60Km/h. Toi kiihytys ei vaa oikein aina natsaa, alkaa välil röpöttää mut kyl se lämpimänä toimii. Kuitenki pitäiskö vp jouski vaihtaa? Entäs kytkimen jouset?
Kuitenki lopullinen kokoonpano ois nyt sit: Prikaton, 5,5g rullat, Gianelli "Extra V2, 64 suutin ja sit varmaa vp jousi contraspring Athena.
Tarviiks tohon enää kytkimen jousii tai jopa uutta kytkintä?
4.4.2014 22:12
Menin jo tilaa uuden vp jousen ja kytkimen jouset.
Mut ku avasin ilmanputsarin se oli ihan öljyssä se "villa" vaihoin väliaikasesti siihen paremman ja nyt kiihtyy ja kulkee erittäin hyvin.
Mitenköhän sit teharin kaa noi kytkimen säädöt?
9.4.2014 21:32
Kulkee noilla säädöillä 80 tosin vauhissa ei pääse kovaa ku tehopiiikki tulee vast 8000rpm siks pitäis saada nopeesti toi kytkinpakka auki
Viimeksi muokannut pzione päivämäärä 9.4.2014 22:35, muokattu yhteensä 1 kerran
9.4.2014 22:25
Mites jos laitan +1500rpm vp jousen ja +1500rpm kytkin jouset ni nouseeko sit kierrokset +3000rpm?
Hyvä, olit löytänyt tuon muokkaa napin. Voit silti muokata viestiä useampaankin kertaan, jos välteltäis näitä tuplapostauksia?
Haamu
19.4.2014 21:25
Miten tuntuu et monilla on ongelmana et ei kiihdy alkuu ja tehopiikki tulee vasta 8000rpm? Onks se vp jousi? Mä tilasin malossin sinisen 105% vp jousen ja tuuletetun kytkinkellon ni selviää alkaako kulkee vai mikä mättää?
20.4.2014 4:10
Mulla on prikka pois, 4,8g rullat, kaasarin levy pois, tehoputki ja kulkee 35. Ellei sit saa kierroksia 8000rpm sit kulkee 85. Ärsyttävä tyyppivika piaggiossa. TUntuu et vakio putkel kulkee paremmin. Oiskohan pakovastuksil jotain tekemistä tai sit vaa varisäädöt lähinnä kytkin/vaihteet.