Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
15.5.2011 13:58
Moro! Kyselisin semmosta, että mitkä on vivacityn rullien mitat. Onko kenties 16x13mm, koska speedfightis ainakin on. Ja tuolla mitalla ei lähimmästä mopokaupasta löydy kuin 8,5 grammaset ja 9,5 grmmaset, kun taas vakiot on 9 grammaset. Eli kummat noista kannattais mielummin pistää vai sitten tilata netistä ne 9 grammaset? Viriähän ei ole, pelkästään prikka otettu pois.
15.5.2011 14:33
Ostat vaan nuo 8,5G jos kerta haluat väkisin vaihtaa.
15.5.2011 17:58
No siis rullathan on jo iha kulmikkaat ettei esim mäkiäkään enää jaksa nousta. Ni kyllä luulis et parempi vaihtaa.
15.5.2011 18:05
Silloin ehdottomasti.
16.5.2011 16:01
haraa kirjoitti:Moro
nyt pitäs saada tietää että minkä väriset malossin vp -ja kytkinjouset kannattaa ostaa tälläseen vakio vivaan ja nimenomaan pitäisi saada tuo väri koska jos menen moposporttii ja pyydän malossin +7% jousia nii ne eivät tiiä sielä että minkä värinen on +7% jousi eli mun pitää itse tietää se väri kun meen sinne ostoksille.. huoh sanon minä
P***a kauppa
http://www.motot.net/wiki/Variaattorin_ ... C3%A4minen
25.5.2011 20:58
eli säädöt on suht koht kohdillaan 15% kytkin ja vastapaine jousi 15% rullat 6,5g (hieman liian kevyet) mutta asiaan eli lähtö on huono ensin käy tosi matalilla kierroksilla möyertää siinä 10-15 km/h vauhdis sen jälkee ottaa kiekkaa vähä liikaa ja se tasottuu sitten vauhdin aikana eli onko se noista rullista kiinni että se lähtee vähä kehnosti ja ottaa liikaa kierroksia vai onko sitte kytkimen puolella jotain häikkää?
28.5.2011 13:45
makkarakalakeitto kirjoitti:Itellä melkein samanlainen ongelma tullu vakio -09 Vivaan (sitää uutta ja rumaa mallia) pitkän säilytyksen jälkeen, jotain häikkää oli kesällä, vaihettiin variaattorin hihna ja pari muuta osaa varista ja kaasari putsattiin & säädettiin. Ihan kun ei alakierroksilla sais tarpeeks ilmaa, yläkierroksilla toimii ihan hyvin. Kylmänä ei sit liiku yhtään minnekkää, iskee vaan kauheen savupilven. Kulutus kans noussu. Liian rikkaalla? En oo jaksanu/kerinny kokeileen muita kaasarin säätöjä ku autollaki pääsee
mut ehkä viikonloppuna.
Toinen juttu: Kestääkö variaattori jos rajoituslevyn alle laittaa lisää prikkoja (sama kun prikan viilaus muissa skoottereissa ku pösöissä)? On niin ahtaat tilat siellä että voi ottaa johki kiinni. Vai?
Liian rikkaalla se oli. Mikähän virka tuolla pakoputkesta lähtevällä letkulla ja muovimötikällä on? Se muovimötikkä nimittäin suli ja aattelin että tukkis koko moskan kun ei sillä mitään tunnu tekevän (nyt letku on solmittu ja hyvin kulkee).
3.6.2011 14:01
Tuli eilen ostettua tollanen 02 vm vivacity niin mites paljon semmonen menee jos ottaa prikan pois?
Tai miten tapahtuu prikan korotus jotta sais vähän kovempaa kulkemaan? ostin siihen 16 x 13 rullat joiden paino oli 8,5 g niin onkos noi vakiot?
4.6.2011 19:43
Ilman prikkaa noin 60 km/h, ja ovat vakiot.
9.6.2011 20:43
Tere ! tuli vaa semmosta mielee ko testasin yks päivä huvikseen, että meneekö vivaani koropala mutta kun ottaa iskarin alhaalta irti ja nostaa perää niin tyssää yht äkkiä ihmeellisesti enkä ymmärrä mikä siellä voisi ottaa kiinni johonki?!?! Et jos viisammat voisivat kertoa miten saada koropala -03 vivacityyn.. ja mitä pitäisi tehdä sille??!
14.6.2011 19:41
Ei kyllä vivacity -08 oo prikkaa variaattorissa. Sähkönen rajotin löytyy.. paljonhan kulkis kun sen ohittas?
24.6.2011 1:18
voisko joku kertoo mite sais ihan nykyhetkellä olevan vakio vivacity 1999 kulkemaan jtn 60km/h ? ja pliis tarkat ohjeet ja mieluusti kuvaa tai videoo sen takii vaa että en paljoo tajuu noista
(13v), rupee kyrsimään kun kulkee jtn 48 -.-
27.6.2011 17:29
semmosta kyselin kun siskolle tällenen ostetu ja 2viikkoa ajellu niin ei ollu tajunnu että putken kiinnike on rungosta rikki kunnest nyt koko putki tippu niin mitenköhän ton kiinnike homman sais helpoiten tehty joku varaosaputki (technigas) ja ite tekemä kiinike?
edit tos kuva:
http://www.motot.net/galleria/kuva74110/
29.6.2011 14:01
helpoin oisi varmaan ostaa esimerkiksi gianelli go joka on e hyväksytty ja näyttää vakio putkelta..
se ei maksa paljoa ja on mielestäni hienompi kuin vakio putki
toinen tapa oisi sitten vaa hitsata takasin kiinni..
1.7.2011 23:35
Samppa| kirjoitti:terotin34 kirjoitti:Moro
Mulla on Peugeot Vivacity, ja haluisin siihe vähä lisäpotkua, kuitenkin vain sopivasti, että kulkisi noin 60-65 (ettei tuu kevariveroo).
Yritin ottaa variaattorista "prikkaa" tai "kuristuslevyä" pois, mutta kasaan laitettuani kone vain huusi, mutta rengas ei lähtenyt vetämään. Missä vika? Voisiko joku kertoa yksitysiskohtaisesti tämän prikan poiston? muutakin virivinkkiä saa laittaa
Prikan poisto:
http://www.metacafe.com/watch/743656/sp ... _2_tuning/Sitä prikkaa voi myös korottaa jolloin se ei kulje niin paljon, korottaessa sinun pitää laittaa prikan väliin semmosia pieniä prikkoja ja sitten ne 3 ruuvia ja kiinni.
Pysyvätkö rullat kupissa vaikka tuon levyn irroittaa eikä sitä laiteta ruuveilla mitenkään kiinni?
Jossain näin videon, jossa sisällä olisi ollut erillinen levy joka otettiin pois, jonka jälkeen oheisessa videossa pois otettava levy laitetaan takaisin kiinni.
EDIT. Itselläni siis Vivacity vm. -05, joka on vakio ja rajoitinlevy pitäisi saada pois...