Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Aprilia DI-Tech

5.2.2012 17:21

Mites tuon ditechin "ilma"suuttimen saa irti kannesta? Kun tuntus olevan todella tiukassa

Re: Aprilia DI-Tech

15.2.2012 22:54

Kukaan saanut suutinta ehjänä irti? Tuolla tietopankissa luki että ditechiä on ollut 3.2kw ja 4.6kw. Onko orkkisputkissa noin paljon eroja, vai mikä noin ison tehoeron tekee?
Kun muistelin ni osalla kavereista oli laiskempia vakio ditechejä ja osalla taas tuntu liikkuvan ihan toisella tavalla

Re: Aprilia DI-Tech

15.2.2012 23:06

Muistelen että 01-02-mallit olivat ns. full power-malleja, joista irtosi kuulemma tuo 4.6kW. Kuulopuheiden mukaan ne olivat myös persdynossakin ärhäkämpiä kuin uudemmat versiot. Variaattori oli ilmeisesti hieman erilainen, vanhemmissa oli prikka lautasten välissä, uudemmissa rajoitinlevy. Liekö ero tullut sitten moottorinohjauselektroniikan erilaisesta ohjelmoinnista?

Re: Aprilia DI-Tech

1.3.2012 1:32

Vihdoin pääsin käynnistelemään ditechiä 70cc polinin kanssa, ja vielä ei ole ilmennyt muita ongelmia kun että tuo sammuilee ja tyhjäkäynti pätkii vähän, vielä ei ole uskaltanut kierrosta antaa. Mutta voiko tuohon huonoon käyntiin vaikuttaa mm. pykälää orkkista kylmempi iridium tulppa?
Ps. On muuten hauska juttu kun tuo kuullostaa ainakin omaan korvaan täysin vakiolta, toivotaan vaan että 70cc pytyn ja isomman kampuran mukana ois tullu vakiota enemmän tehoja (vakioputki siis kiinni) :)

Re: Aprilia DI-Tech

1.3.2012 12:12

Jep, nuo Polinit voivat olla vaikeita säädettäviä, kun ei tule ECUa mukana niin kuin Malossilla. Kerro ihmeessä kokemuksia, kun saat toimimaan kunnolla ja pääset kokeilemaan ihan ajossakin. ;)

Re: Aprilia DI-Tech

1.3.2012 15:50

Ei tossa seoksien säädössä näyttäs olevan ku kolme prikkaa millä säätää regulaattorin lisäjousen kireyttä, laitoin kaiken varalta rikkaimman asetuksen ja käynnissä en vielä huomannu liian rikkaan seoksen merkkejä.

Re: Aprilia DI-Tech

3.3.2012 22:40

Sain tota tänään sen verta kasaan että pääsin koeajolle. Ja kokemuksista sen verta pikasesta testauksesta että tuo oli ennen 70cc:tä ihan onneton ennen tehopiikkiä, mut nyt sitä voimaa löytyy sieltäkin ja piikilläkin tuo tuntuu vetävän ihan mukavasti. Tuntuu vaan vähän siltä että ton vakiputken kanssa sais olla jopa vakiota raskaammat rullat kun vääntöä tullut sen verta lisää. Mietityttää vaan tuo että miten alakerran laakerit kestää kun toi koko ympyrän mallinen kampura täristää matalilla kierroksilla :S Ainiin tuossa ilmenee matalilla myös vähän häiriötä matalilla kierroksilla ihankuin olisi vikaa virtapuolella. Voiko tuo kampura vaikuttaa asiaan kun joku sano että alkas pätkimään jos vakiohkosta koneesta menee kampikammiota pienentämään,entä laakereiden kestävyys?
Nyt tarttis saada vakioditechi rinnalle niin pääsis vertailemaan eroja ;)

Re: Aprilia DI-Tech

29.3.2012 19:22

terve

Kyselisin että mikä tuossa mun skobassa oikee on kun pitää ihme ääntä ku se käy(kovaa surinaa)

ääni tuntuu tulevan kampiakselista ja skoba ei pysy myöskään käynnissä.

skoba leipo syksyllä ja sitten tein siihen samalla alakerta remppaa (kampiakseli sarja,mäntä,stefat,runkolaakerit,kondersaattori,ja ruiskun muutamia osia.

eli onko tuossa siis väärä kampiakseli kiinni ( http://www.storm-motor.fi/osat/mopot/ap ... ia-ditech/ ) Tuo kampiakseli siis kiinni.

Re: Aprilia DI-Tech

30.3.2012 10:27

Vaihdoitko kaikki laakerit? Voi myös olla, että sulta on stefa irronnut.

Re: Aprilia DI-Tech

14.4.2012 17:44

Sudee kirjoitti:Vaihdoitko kaikki laakerit? Voi myös olla, että sulta on stefa irronnut.


pelkästää runkolaakerit ja stefat,kampiakseli alakertaan ja sit mäntäsarja

Kaikki muut laakerit tuntu olevan ehjiä.

Re: Aprilia DI-Tech

12.5.2012 19:55

Mikäs tuossa mopedissa on vikana ku aluksi käynnisty iha normaalisti, mutta ku väänti kaasun pohjaa nii kävi huonosti ja välillä paukahteli ja saatto jopa liekin iskeä putkesta ja nyt heitti käymästä kokonaa. Tulpan katsoin ja näytti olevan iha ok antoi kipinän. Kiva ruveta korjailee ku ei oikee tiiä mistä alottais >:((

Re: Aprilia DI-Tech

20.5.2012 16:48

Onkos tossa 03 ditechkis piaggion vai morinin kone? :s

Re: Aprilia DI-Tech

20.5.2012 17:22

Morini.

Re: Aprilia DI-Tech

20.5.2012 18:48

Mikäs mahtais 03 ditechkis olla ku lähtee hyvin kylmänä käyntii mut sitku on ajanu about 10 km ni lämpömittari nousee about 1/4 ja injection check valo syttyy ja mopo sammuu. Sit ku odottaa muutama minuutin ni mopo käynnistyy ongelmitta. :|

Re: Aprilia DI-Tech

23.5.2012 22:11

nonni! mikä on mopossa vikana ku tulppa antaa kipinän, ku ottaa irti ja koittaa runkoa vasten, mutta ku iskee tulpan paikoilleen ja koittaa startata nii ei käynnisty ja tulppa kastuu. :( oon vaihtanu tulpan mutta sama vika jatkuu.