Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
12.6.2014 14:54
Oisko jollain täällä ideoita miksi racing-malli alkaa valuttamaan bensaa vasemmalle puolelle jostain katteiden välistä, lähes aina kun bensatankin korkin avaa?
12.6.2014 15:34
Kaasari? Tai joku letku
12.6.2014 19:23
Tankin päällä menee letku, tankin toisesta päästä toiseen. Jos se on irti, se saattaa valuttaa kallistaessa jne. Kunhan veikkailen siis. Sinun pitää ottaa musta kate irti penkin edestä saadaksesi letkun näkyviin.
23.6.2014 10:00
Terve, olen uusi mopoilija enkä vielä hirveän hyvin osaa teknisiä asioita. Niin voisiko joku neuvoa, että miten kaasuvaijerin saa kaasukahvan kierteille? Vaijerin kaasukahvan puoleisessa päässä on osa jossa on kierteet ja se pitäisi pyörittää kahvaan kiinni. MIten se onnistuu? Pitääkö kaikki katteet purkaa ja ottaa vaijeri irti siitä kkohti jossa se haarautuu kahdeksi? Nyt se vaijeri lonksuu inhottavasti kun ei ole kierteillä, ja paljasta vaijeria näkyy pätkä.
23.6.2014 11:29
Jos nyt oikein ymmärsin, tarkoitat kaasuvaijerin säätöpalikkaa. Siinä pitäisi olla kaksi osaa, oikeanpuoleisessa on kierteet ja vasemmanpuoleisessa mutteri. Ota oikeanpuoleinen käteen ja laita se mutterin suulle ja kierrä mutteria.
23.6.2014 12:33
pysynmatrixissa kirjoitti:Jos nyt oikein ymmärsin, tarkoitat kaasuvaijerin säätöpalikkaa. Siinä pitäisi olla kaksi osaa, oikeanpuoleisessa on kierteet ja vasemmanpuoleisessa mutteri. Ota oikeanpuoleinen käteen ja laita se mutterin suulle ja kierrä mutteria.
En tarkoita tätä. Vaan se kohta missä vaijeri menee kaasukahvaan sisälle. Kahvassa tai ei nyt justiin kahvassa vaan siinä osassa missä itse kahva on kiinni niin on kierteillä varustettu reikä ja sitten vaijerin päässä on vastakappale jossa on myös kierteet. Se pitäis pyörittää jotenkin kahvaan ja lukita se mutterilla, mutta ei onnistu eikä tunnu järkevältä alkaa purkamaan kaikkia katteita tämän takia. Kun ne katteet on niin hankalat purkaa.
23.6.2014 12:49
No sitten en osaa auttaa. Onko vaijeri siis liian kireällä vai miksei onnistu? Jos vaijeri on liian kireällä, voit koittaa ottaa sen katteen irti, missä on virtalukko . Siitä muistaakseni näet sen jakorasian missä vaijeri haarautuu javoit yrittää vetää koko rasiaa.
3.7.2014 13:54
Ropleemaa derbi gp1 vakio ei käynnisty joskus ajoittain hörähtelee vähän.
kipinä ok/ puristukset ok/ toista kaasaria kokeiltu.
Tässä mallissa kun on se bensapumppu niin miten tämän toiminnasta voi varmistua?
Otin kaasarista bensaletkun irti bensaa valuu koko ajan. En tiedä onko normaalia vai pitäisikö bensaa tulla vasta startatessa? Sitten kun starttaa niin bensa tulee hieman sykkimällä valuen ja ehkä hieman kovemminkin suurta ero ei kyllä ole. Liekö bensa pumpussa vikaa?
3.7.2014 23:37
Tarkoitat varmaan alipainehanaa? Jos alipaineletkusta tulee bensaa, hana on rikki. Voit testata irroittamalla bensa- sekä alipaineletkun kaasarista ja imemällä alipaineletkua. Jos saat bensaa suuhusi, vaihda hana. Jos hana kuitenkin toimii normaalisti ja bensaa tulee oikeasta letkusta, puhdista bensansuodatin.
4.7.2014 11:16
Derbi vie kamalasti bensaa viritettynä. En pääse kuin 50-60km ajaan kiihytellen ja jos joku kyydissä
Rauhallista ajoa en oo testannu paljonko veis sitten
Kuinka iso tankki tuossa olikaan?
4.7.2014 11:30
Racingissa 8 ja openissa 12 litraa jos en aivan väärin muista
4.7.2014 11:37
Ok, kävin tankilla niin kone näytti tankkauksen päätteeksi 3.12L
Vaikka mittari jo hälytti että lopussa on.
4.7.2014 12:49
Uskaltaisin jopa väittää tämänkin olevan Derbin ihan oma ominaisuus. Itselläni nykyisessä ja entisessä GP1: ssä pystyi ajamaan huoletta vielä 2-3 päivää sen jälkeen kun alkoi mittari vilkuttamaan tyhjää. Molemmat siis racingeja.
4.7.2014 12:53
Varaosa numeron perusteella osa on juurikin polttoainepumppu ei hana musta möykky
jossa on kolme letkua pensan tulo pensan lähtö ja yksi letku menee kaasuttajan imukaulaan varmaan alipaine putki.
4.7.2014 13:24
Testasin tuota pumppua irrallaan ja mielestäni pensa lensi hyvin kun itse alipaine letkua imi mutta pumpun ollessa paikalla pensa letku irti kaasarilta ja sitten starttaa niin bensaa ei kyllä tule nimeksikään vaikuttaa siltä että kampiakselin stefa tai stefat vuotaa. Ei auta kuin alkaa tutkimaan....