Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
16.7.2016 1:57
Johtuu varmaan siitä että sulla on varmaan nelitahtinen kun kaverillas on vielä kaksitahtinen
16.7.2016 3:03
Jakkinakki kirjoitti:Johtuu varmaan siitä että sulla on varmaan nelitahtinen kun kaverillas on vielä kaksitahtinen
Ihan kakstahti roxi on
16.7.2016 3:11
Ja sitten vielä hämmästyttää et meikäl pidemmän ajon jälkee (jos ajelee kovempaa) nii putki hohtaa jos kurkkaa loppupillistä, kaverilla ei. Omassa roxissa oli tulppa aika valkoinen ja mietin että sehän käy laihalla. Ajattelin, että suuttimen vaihdolla ongelmat häviää ja vakio suutin oli kokoa 60. Vaihoin 68 suuttimen ja alkoi vääntää paremmin. Huvin ja kokeilun vuoksi laitoin suuttimen kokoa 75. Ja se toimii sillä samalla tavalla kuin muilla, ja putki hohtaa edelleen ajon jälkeen. Eihän noissa roxeissa ole putkessa kuria? Ainoastaan se pyttykuri? Kokeilin myös 85 suuttimella mut se oli jo reippaasti liian iso röpötti meinaa sen verra että ei jaksanut lähteä liikkeelle.
17.7.2016 2:31
Hukkaputki löytyy ainakin jostain ja se hapetin systeemi
17.7.2016 2:38
Tänään kävi etuvari auki ja rullat tuli katottua. Mitään merkintöjä painosta ei ollut mutta käsituntumalla kyl aika painavat. Voisi sanoa että jokusen noin 6g? Tilauksee lähti malossin 4,8g rullat. Tavoitteena ois et roxi alkas kiihtyä hyvin ja kulkisi vähemmän.
17.7.2016 9:30
Niin no käsituntumalta et saa mitään gramman tarkkuuksia mee vaikka kauppaan ja lyö yks rulla siihen vaa-alle jolla punnitaan vihannekset. Ja se että rullat ei toimi niin että 1gramman rullat meinaa vittu ku ampasee ja 20gramman rullat ei meinaa että vakio kulkee nyt 110km/h jos laittaa liian kevyet rullat niin kone ei tee muuta kuin huutaa täydellä kaasulla
17.7.2016 15:16
Jep ja nyt on kyl iha liia painavat rullat. Kokeilin perkeleen jyrkkää mäkee miten lähtee liikkeelle. No eihän se edes alkanu lähtemään nii ei viittiny huuattaa siin mäes sitä. Kierroksia alkaa ottamaa vasta ku vinguttaa alamäkee n. 76km/h. Kiihtyy yhtä paskasti kuin kaverin 4-t skootteri. + jos ajaa sanotaan vaikkapa 68 tasasella ja tulee sellainen jyrkkä mäki mutta ei ole suuri semmoinen, niin siinä kerkee jo nopeus tippua sinne 48 km/h.
17.7.2016 17:13
Onko muuten normaalia että kytkinkello on tuollainen?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
17.7.2016 18:58
MalossiPoika kirjoitti:Onko muuten normaalia että kytkinkello on tuollainen?
Perus asiat on hyvä tarkistaa: varirullien kunto, hihnan leveys, etulautaset, kytkinkellon painejousen kunto, kytkimien kunto. Koska yleensä tehtaalta tullessaan skootteri toimii niinkuin pitää. Suurin osa miksi ei toimi on, kun itse tehdään säätöjä (oppimalla säädöt onnistuu). Ja niinkuin itsellä Aeroxeja useampi ollut, ei yksikään ole ollut toisensa kaltainen, vaikka vaihtanut samat osat. Yleensä joutunut pähkäilemään ja säätämään. Ja kuvaan viitaten, sisäpuoli kellosta tärkeempi kuin ulko, eli sisällä ei saa olla jälkiä eikä painaumia. Kielenkäyttö voisi olla asiallisempaa täällä....
Viimeksi muokannut J Ros päivämäärä 18.7.2016 7:32, muokattu yhteensä 1 kerran
17.7.2016 23:20
Ulkopuolella ei toki ole kuin kosmeettista merkitystä, mutta kertonee jotain sisuksistakin. Yleensä tuollaiset lämpövärjäymät kertovat siitä että kytkin on luistanut liikaa, jolloin myös sisäpuoli on urilla ja/tai lasittunut eikä enää pidä.
19.7.2016 1:56
Mistä voisi johtua se, että jos ajelee kaasu pohjassa nii sen jälkeen hohtaa putki sisältä kokonaan ja ulkoapäin on haalistunut myös jo kokonaan. Suutin on isompi eli ei käy ainakaan laihalla.
19.7.2016 2:27
Ihan normaalia varmaan jos ajaa pitkää matkaa kaasu pohjassa. Jos tuo tapahtuu kauppareissun aikana niin jotain on säädöissä kyllä pahasti vikana
19.7.2016 2:32
Eei se ihan kauppamatkalla, mutta kun pidempää ajelee. Taas mainitsen kaverin roxin, mutta siinä hohti putki vakiona ja hohtaminen loppui kun otti variprikan pois ja ruuvasi seosruuvia. Hänellä myös kone käy korkeemmilla kierroksilla ja silti ei hehku. Mutta kunhan ei ole koneelle haitallista tuo niin ei sitten haittaa. Mietin viel et jos putkessa olisi joku kuri tms joka sitten aiheuttaa sen että pakokaasut menee siellä niin kuumaksi? ++Mihin viittaa se, että kylmällä koneella kiihtyy reippaammin kuin lämpimänä?
19.7.2016 3:00
Veikkaisin sitte että vastapainejousi löysä että kun se lämpenee nii vedot häviää
19.7.2016 18:07
Rullat vaihdoin, käy ainakin paremmilla kierroksilla mut ei vedä paljoa paremmin. Eli kylmällä lähtee tosi hienosti ja kun lämpenee niin vetää jo laiskemmin
MUTTA kerkesin juuri käydä ostamassa vpjousen niin pitää katsoa auttaako asiaa