Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Keeway-skootterit

11.6.2013 18:58

Kuinka paljon vakio kannesta uskaltaa ottaa pois enne kuin kone alkaa nakuttaa(suurin piirtein?)?
Tekniikka:
-Naraku 55cc
-Vakio putki(saunan kiuas)
-16mm kaasari

Re: Keeway-skootterit

11.6.2013 22:21

Riippuu. Mistä sulla 55cc pytty on vai onko se porattu? Jos sulla on semmonen isolla palotilalla oleva kansi missä on reunoilla kapea n. 5mm leveä paljealue, ja keskellä on aika voimakkaasti syvenevä kuppi jossa on suora seinämä(ei kaareva), niin siitä saa ottaa aika surutta ainakin 2,5mm pois ja sitten mitata paljonko on palotilan tilavuus ja madaltaa lisää jos on tarvetta. Jos männässä on selvä kupu niin senkin viemä tilavuus kannattaisi mitata mutta homman luulisi toimivan kun olettaa kuvun vievän noin 1cc tilaa. Ja sitten, kun sulla on tuo vakio kiuas putki niin sen kanssa kestää ainakin teoriassa olla pykälää kovemmat puristukset kuin teharin kanssa, eli joku 14:1 lienee hyvä lukema.

Eli 14:1 puristussuhteelle, 55cc pytyllä, on palotilan oltava 55/(14-1)=4,23cc johon lisätään männän viemä tilavuus 1cc eli jyrsit ja nysväät kantta kunnes tilavuus on lääkeruiskulla mitaten sen 5,3cc. Ja mäntään täytyy muistaa jättää sopiva välys ettei kolise kanteen. Ei välttämättä tarvi tehdä squishkantta, eli voi tehdä semmosen ihan laakean pallon osan muotoisen "ammeen". Tämä voi olla kulutuksen kannalta jopa parempikin kuin squishi kansi ja siihen ei mäntäkään osu kovin helposti.

Tilavuutta mitatessa kannattaa käyttää pleksilevyä jonka keskellä on reikä mistä neste ruutataan palotilaan sisään niin saa tarkalleen täytettyä palotilan. Ilman levyä silmillä arvioimalla milloin palotila on täysi, lukema heittää aika helposti.

Ja ja, joissakin malleissa voi olla erilainen kansi jossa se paljealue on paljon leveämpi, muistaakseni lähes 10mm, ja keskellä oleva kuppi pienempi. Siitä mulla ei ole tietoa että paljonko siinä on valmiiksi jo puristuksia, mutta luultavasti sitäkin kannattaa laskea, mutta mittailua kannattaa harrastaa ennen toimenpiteitä.

Re: Keeway-skootterit

12.6.2013 0:04

Itse tein ovelat ja vaihdoin tuosta varakoneesta kannen.. Paljon pienempi palotila ja tämän seurauksena puristuksetkin nousivat reilusti.

Keewayn/cpin kone tuo toinenkin on mutta kanteen ES tulppa on liian pitkä, olisikohan sitten aidon minarellin kansi laitettu..

Tänään pitkästä aikaa taas ajoin ja yllätykseksi ei taas halunnut lähteä käyntiin.. Parikymmentä polkaisua vaati kunnes lähti käyntiin.. Nyt viimeisen kuukauden aikana jo 3 kertaa tuolleen tehnyt.. Muuten kyllä lähtee useammankin päivän seisonnan jälkeen startista käyntiin. :roll:

Öljypumppu ja koneen pohja öljystä märkänä.. Taitaa tuo öljypumppu minkä putsasin vuotaa. :s Tai sitten johtuu/toivottavasti johtuu tuosta öljyletkusta mikä näyttää vähän huonokuntoiselta. Pitää koittaa se ensin vaihtaa.

Re: Keeway-skootterit

12.6.2013 9:42

Palezu kirjoitti: Mistä sulla 55cc pytty on vai onko se porattu?

Pytty on tollanen mikä on porattu 42mm männälle sopivaksi

http://www.mc-scatter.com/skootterien-o ... 22796.html

Kansi on isolla palotilalla

Onko tulppa sopiva tulpanreijän tukkimiseen? mitä tykkää vedestä?

Re: Keeway-skootterit

13.6.2013 18:24

Keeway RY6 ! Kulkee 50 ilman prikkaaa mutta haluaisin sen kulkevan kovempaaa nooi hyviä viritys neuvoja, helppoja mielelläään:) Millainen kuristus on alkukäyrässä, onko se helppo poistaa ja miten se tapahtuu? Kiitos jo etukäteen!:)

Re: Keeway-skootterit

13.6.2013 18:36

jyp4ever1 kirjoitti:Keeway RY6 ! Kulkee 50 ilman prikkaaa mutta haluaisin sen kulkevan kovempaaa nooi hyviä viritys neuvoja, helppoja mielelläään:) Millainen kuristus on alkukäyrässä, onko se helppo poistaa ja miten se tapahtuu? Kiitos jo etukäteen!:)

Vastasin sulle jo tos toises ketjus, mutta laitan nyt tänä saman vastauksen:

Osta esim MC-Scatterista uus kuristamaton alkukäyrä + käyrän tiivisteet, sitten vaan irrotat käyrän pakoputken ja pakoaukon välistä, ja vaihdat uuden tilalle, se on yhteensä viidellä pultilla kiinni. Samalla kannattaa vaihtaa paremmat pultit ainakin pakoaukon puolelle, meinaan ne alkuperäset pultit ei kovin paljoa kestä, ite sain käyrää vaihtaessa kaks pulttia paskaks kiristämällä liikaa...

Kandee ehdottomasti vaan uus käyrä ostaa, niin ei tartte pilata alkuperästä käyrää. Ja käyrän vaihdon jälkeen pitää vaihtaa ainakin 5 kokoa isompi suutin, ettei leikkaa kiinni tai mitään. 8)

Re: Keeway-skootterit

14.6.2013 19:19

Myydäänkö jossain kiiwiin sopivia korkea paine kansia? kannen lasku meni vähän v#####s :paha:

Re: Keeway-skootterit

14.6.2013 19:20

Pistät aidon munarellin kannen.

Re: Keeway-skootterit

14.6.2013 19:23

ei o löytyny ku vesi jäähyi :(

Re: Keeway-skootterit

14.6.2013 19:33

https://sparewheel.fi/product_info.php/products_id/14814

Tuosa on, on kyllä vähän hinnoissaan.

Re: Keeway-skootterit

14.6.2013 19:37

Käyks pysty munarellin kannet?

Re: Keeway-skootterit

16.6.2013 21:53

Mahtuuko näihin stage6 racing air filter, tommonen pitkä vai pitääkö ostaa se lyhyempi versio?

Re: Keeway-skootterit

17.6.2013 12:27

Itse ostin tuohon 90asteen kulmapalan niin nyt mahtuu ja hyvin. Molemmat.

Re: Keeway-skootterit

17.6.2013 18:23

Noniin, sain vaihdettua tiivisteen alkukäyrään, ja nyt ei keeway pidä enään kauheeta ääntä. Mutta jostain kumman syystä maksiminopeus putosi 2kilometrillä tunnissa? :eek:

Re: Keeway-skootterit

17.6.2013 19:47

onko joku täällä koittanut tollaista cdi boksia?
http://www.mc-scatter.com/skootterien-o ... 22783.html

Itsellä ei toimi, koska kipinä tuntuu tulevan liian aikaisin??
Mitä pitäisi muuttaa että toimii?