Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
26.1.2012 21:57
Juu löytyyhän se. On Malossin vastaavaa tehokkaampi ja kiertää enemmän, tosin säätö voi viedä aikaa.
26.1.2012 22:33
Tuleeko siinä siis bensanpaineensäädin, vai millä se säädetään? Tarkotus oli kyllä saada vakioputkella jonkin verran enemmän tuosta joten yli 9 tonnin kierroksia ei tarvitsisi kiertää. Entä tuo kampikammion tilavuus vakiokampuralla, aiheuttaako se ongelmia ditechissä 70cc:n kanssa?
26.1.2012 23:11
Tulee joo, säätö on siis manuaalinen ja tämän takia säätäminen voi koitua ongelmalliseksi siinä missä Malossi ei tarvitse yhtään säätämistä. Kampikammion tilavuudesta vakioputkella en valitettavasti osaa sanoa, mutta tuskin siitä kovin suurempia ongelmia aiheutuu. (Toki sylinteri toimisi vähän paremmin esimerkiksi LeoVince ZX-R:llä.
)
27.1.2012 1:11
Onhan se niinkin, mutta jos käytän tossa vakio akselia niin ei ole järkevää lähteä tota hirveesti kierrättämään, jos siinä alkaa tulla riskinsä. Tosin tuli tota vähän koeponnistettua 50 cc:lä, vähän päälle 75 meni uudella prikalla mittariin
27.1.2012 1:49
Meinaatko oikean vauhdin pitää alle 65km/h vai kuinka?
27.1.2012 8:10
Huipuilla ei merkitystä, riittää kun menee sen 50 (täälläpäin pyörätiet on niin monttusia, ja autoteilläkään missä mopolla saa ajaa ei saa ajaa ku korkeintaan 60 jos sitäkään
), mutta kiihtyvyys pitää olla paikaltaan mahollisimman kova, mutta pitää näyttää ja kuullostaa vakiolta (omaa korvaa miellyttäs vakiota hiljasempi). Siinä ois monelle ihmettelemistä
. Stuunnittelin jopa rajotinta millä se kiihtyvyys tössäis ku seinään siinä 45 kohalla, että ihan huumorilla mennään
27.1.2012 9:55
Samoin itselläni nuo huiput eivät ole merkittävässä roolissa ja sen takia mennäänkin alle verorajan. Kiihtyvyys olisi mukava saada maksimoitua ja tämän takia olen myös itse suunnitellut Malossin 70cc:tä. Kyllähän tuo nyt jo ihan mukavasti kiihtyy, mutta ainahan se on sitä parempi mitä kovempi kiihtymään. :p
Kyllä mä oikeastaan uskon, että vakiokampura kestää kunhan ei aina huudata kovin kovasti. Eli siis kunhan pitää max 10k rpm niin kyllä kestää.
1.2.2012 21:52
Mites tuo ilmapumppu, kun purin sen niin sen männän alla on vielä joku jousen päässä oleva lätkä, onko siellä mahdollisesti jotain hajoavaa? Entä tuo kansi, onko kukaan koskaan kokeillu laskea sitä? Onko hyötyä? miten tommosessa voi oikein seoksia säätää, vai tartteeko toi vielä jotain ruiskun kaveriks?
http://www.easyparts.nl/showarticles_in ... %9847.html
2.2.2012 9:23
Tuon sylinterin kanssa joutuu manuaalisesti hoitamaan säätämisen, mutta se on kuitenkin mahdollista.
2.2.2012 10:30
Mutta kaikki tarvittava tulee tuon mukana millä mm. säätää seokset oikeiksi?
2.2.2012 11:33
Joo tulee. Tuo musta systeemi tuossa on se jolla säädetään.
Kerro toki sitten kokemuksia tuosta, oon vähän itekki miettiny josko 70cc:n laittais...
2.2.2012 17:05
Vähä vaan menee överiks, kun tolla oli tarkotus säästää polttoainekuluissa kulkemalla pikkumatkat auton sijasta ja nyt on jo 70cc suunnitelmissa ja mopo atomeina tallissa:D Riittäsköhän tuohon lohkojen väliin moottoritiivistesilikoni vai tuleeko sinne kuinka kovia paineita?
2.2.2012 18:12
Juu riittää pelkkä silikoni
2.2.2012 18:15
Joo, kyllähän tuolla silti säästää vaikka 70cc:n ostaakin. Ei se paljoa enempää kuluta polttoainetta silläkään..
2.2.2012 18:35
Juu, emmä tota benan kulutusta pelkääkkään kun autolla menee n.13 l /100km, mutta osiin mennyt n.400€
ps. toi barikitin akseli ois satasen luokkaa, sillä sais kampikammioon enemmän painetta. Onko nuo kuinka heikkolaautusia jos orkkikseen vertaa?