Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
4.12.2011 16:18
Isompi suutin ni toimii.
19.12.2011 21:28
Mikä tuohon Stalkeriin mahtoi tulla? Siinä oli imuvuotoa kyllä, ajoin töistä kotiin ja kierrokset leijui arviolta 3000-4000. Kotona vaihdoin imukaulan (josta imuvuoto johtui) ja koitin käynnistää, vaan eipä lähtenyt. Olen käynyt pytyn ja männänkin läpi, kaikki näytti olevan kunnossa.
Missä vika? Neuvoja kaivataan kipeästi, kiitän jo etukäteen!
24.12.2011 23:52
Mahtaiskoha kukaan tietää, että meneekö vakio imukaula 72cc malossiin, kyseessä siis honda sfx, ilmakone. Ja vielä, että onko kyseisen menopelin imukaula kumia? Eli meneekö kumikiinnikeinen virityskaasutin?
7.1.2012 13:11
JomBBa^ ooks varma ettei sulla ollu siinä alkuperäsessä alipainenippaa? Vai onko sul normaali bensahana vai alipaineel toimiva?
12.1.2012 21:42
Ei ollut ap-nippaa siinä. En minä sokea ole. Ja asia kunnossa jo, skootteri pelittää, mutta vielä uusi hana niin pelittää paremmin. Tuo alipainehana on rikki kun päästää bensaa kaasariin kokoajan ja välillä tulee ylivuotoletkusta tippa. Tästä johtuen myös nykii.
13.1.2012 19:39
Joo isän pomolla olisi tuollainen vähän harvinaisempi
ilmeisesti oleva skootteri, Se on joko TGB R50X tai TGB Akros, ei ihan varma kun samanlaisia tuli molemmilla ja erilaisia. Mutta kuitenkin, tästä on katteet paskana lähes kokonaan. Melko paljon rymytty, joten mitkä katteet jotka ovat käytetyt ja mahd. halvat käy tähän?
Lisäksi jalka tuosta on irtisanoutunut, joten paljonko jalat skoottereihin maksaa? Tarkoitan sitä isompaa "pääjalkaa"
Pikaista ja asiallista vastausta kiitos!
14.1.2012 23:40
Haeskelin Aprilia Amicon (1999) pysty minarelli koneeseen CDI boxia.
Näissä moottoreissa on ollut kahta erilaista CDI:tä ilmeisesti vuosimallista riippuen. Liitinversio (mikä mopossa nyt on) on ymmärtääkseni vanhempi tyyppi jostain 90-luvun puolenvälistä ja "piuhaversio" on uudempi. Rajoittamattomia ja AC toimisia ovat molemmat.
Onko kukaan kokeillut onko näillä kahdella CDI:llä mitään toiminnallista eroa ?
Vanha malli löytyy ainoastaan "orkkisvaraosana" NPM:ltä siinä 50 hintaan (mikäpä NPM:llä olisi edullista :-[). Uudempi on saatavilla useasta paikasta ja jopa useamman merkkisenä (Naraku jne) kohtuullisella parin kympin korvauksella.
En viitsisi vittäkymppiä CDI:stä maksaa etenkin kun en ole varma, että vika on lopulta kuitenkaan siinä. Muutakaan en osaa enää kokeilla...
15.1.2012 21:09
Ole tyytyväinen ettei alkuperäis cdi boksi maksa lähemmäs 200€ kuten ex kymcossa
22.1.2012 2:09
Haittaako mitään jos seosruuvi on auki 2 kierrosta? 1½kierroksella ei ota kierroksia kunnolla ja menee todella kauan että pääsee huippunopeuteen.
22.1.2012 11:56
Ei sillä haittaa mulla ainakaan ole ollut, kunhan vain toimii niinkuin pitää, eikä käy liian laihalla tms.
22.1.2012 12:19
Noh testailin tossa eilen niin laitoin jonku yhden kierroksen ja 3/5 osaa auki niin alko pelittää
Miten sen sais tietoon että käykö liian laihalla ? Esm tulpan väristä ?
22.1.2012 12:32
Kyllä sen huomaa jos booaa..
22.1.2012 13:59
Voi se silti käydä liian laihalla vaikka ei booaakaan. Aika vaikea sitä on kyllä huomata muuten kuin että kokeilee tehostuuko vähän isommalla suuttimella.
23.1.2012 22:49
En löytänyt oikei sopivaa topiccia missä kysyä, nii kysynpä täällä. Elikkäs tankki siirtymässä penkin alle skootterissa eikä tila riitä sille öljypänikälle. Siis käyttöön pitäis ottaa se seosvoitelu vai?
23.1.2012 23:08
no jos et sitä säiliöö saa mihinkää ni sit se olis seosvoitelua vaa. Itellä seosvoitelu ja kyllä mielummin tuorevoitelua käyttäisin on tuo harvinaisen perseestä. En kyl ymmärtäny tän kysymyksen tarpeellisuutta? Tarkotaks et olisko joku kolmas vaihtoehto? Jos saa kysyy, ni miks tankkia siirrellä tarvis?