Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

28.6.2010 17:57

mulla olis tämmöinen probleema, kyseessä siis piaggio nrg power dt 2007. Eli: mopolla ajettu 8000km, uusi bensapumppu, letkut, ostettu mutta tekee vieläkin samaa vikaa joka on että, kun ajaan mopolla käynistyksen jälkeen noin 5minuuttia niin ei ala vastaamaan kaasuun. Joka lopulta johtaa siihen että sammuu... vika on aika varmasti bensan saannissa, mutta en tajua itse mitä sieltä päin on rikki. voiskos joku kertoa mikä vois olla vikana 8o

28.6.2010 18:11

Jesmuli kirjoitti:Saaks typhoonii heittämäl kiinni nrg etukatteen kii?

ei mene

28.6.2010 20:32

kalleppi3 kirjoitti:
Jesmuli kirjoitti:Saaks typhoonii heittämäl kiinni nrg etukatteen kii?

ei mene

vanhan mallin nrg kate menee.

29.6.2010 10:49

Jaahas täälläpä on ollu hiljasta.

veikko-, kyllä voit laittaa kahdet eripainoiset rullat variaattoriin juuri noin, että joka toinen kevyt ja joka toinen painava. Näin se lautanen pysyy balanssissa. Rullia voi keventää näin aluksi 0,5 grammalla. Jos sulla on vakio löystynyt, osta +15% jousi.

Tosiaan ostin Malossin valkoisen (+7%) vastapainejousen tähän ja sehän oli löysempi, mitä löystynyt vakiojousi.

1.7.2010 13:36

Nyt kuuluu Runnerin variaattorin takaosasta vihlovaa ääntä, ihan kuin takalautanen ottaisi kiinni varikoppaan... Eli onko perässä joku laakeri, mikä on menny paskaks tai jotain muuta. Tuntuu, että siellä on väljää. Onko kenelläkään ollut vastaavanlaista vikaa ? Miten korjaus `?

1.7.2010 23:29

Meinaatko tällästä ääntä?

http://www.youtube.com/watch?v=R2Sp3fUMk3U

2.7.2010 7:45

Mulla kuulu tota kans välillä ku ajo täyZii1!! Mittari ku näytti jotai 56 nii alko tommone..

2.7.2010 11:38

Toi ääni korjaantui mulla perävälien uusimisella, ilmeisesti jonkinlaista väljyyttä siellä oli, joka sitten resonoi kovemmassa vauhissa.

2.7.2010 11:53

Itselläni tuollainen vm. -00 Runner SP, niin mikä voisi olla kun lähtiessä variaattori päästää semmoisen vikinän tai vingahduksen, mutta se ei jatku ajon aikana.. Koitin jo täältä etsiä oikein haun ja muiden kanssa mutta en löytänyt. Olis kiva korjata toi ennenku tulee liian suurta vikaa. Eli ensin kuuluu vingahdus tai semmonen mutta ajonaikana ei. Tajuskohan tosta? :)

Edit: Ei ole siis mikään viripeli, kiihtyy uskomattoman kovaa vaikkakin vain hukkaputki poistettu mutta variaattorissa prikka kiinni. Mutta vakioputket ynnämuuta.. :)

2.7.2010 13:58

Kytkinkello vain lasittunut, ei pahene siitä laisinkaan. Ajoa vain jos ääni ei haittaa.
Viimeksi muokannut Shape päivämäärä 2.7.2010 19:51, muokattu yhteensä 1 kerran

2.7.2010 14:49

Shape kirjoitti:Meinaatko tällästä ääntä?

http://www.youtube.com/watch?v=R2Sp3fUMk3U


Ei oo tollanen ääni, vaan paljon kovempi ja vihlovampi. Ihan kuin peräväleissä olisi väljää, jolloin ''kytkintsydeemi'' pääsee heilumaan ja ottaa kiinni varikoppaan tai sen kanteen. Ei uskalla yhtää edes työntää eteepäin, paitsi jos kanttaa ihan oikealle, niin ääntä ei kuulu. Nyt en kaiken lisäksi saa enää takavariaattorin mutteria auki, eli en oo pahemmin voinu tutkii vikaa. Eli jos perävälit on uusimisen tarpeessa, niin onko kalliita ne osat ja onko vaikea vaihtaa itse ne ?

2.7.2010 20:04

Onko ääni alkanut pikku hiljaa voimistuen kuulumaan, vai alkoko se yhtäkkiä?

Hmm kun saat avattua takapakan, niin tarkista ensiksi variaattorin akselin ja takarenkaan laakerin kunto. Perävälien väljyyden lohkoon voi ihan nähdä ja tuntea, mutta itse perävälien rattaiden väljyyttä ei silmin näe. Ääni voi johtua molemmista.

Perävälien vaihtaminen ei sinänsä ole hankalaa, siinä kuitenkin saattaa parikin tuntia vierähtää ensikertalaiselta. Ennen kuin pääsee itse peräväleihin käsiksi, on irroitettava takavariaattori, pakoputki, rengas, jarrulevy ja jarrusatula. Kun nämä on tehty, voikin jo perävälien "kannen" aukasta, joka on 5 pultilla kiinni, kannattaa varata astia alle valuvaa öljyä varten. Ensimmäiset kaksi ratasta lähteekin tässä vaiheessa, viimeinen ratas/takarenkaan akseli lähtee kumivarasalla akselin päästä naputtamalla. Jos laakereissa on vikaa, niiden vaihto onnistuu nyt erinomaisesti.

Muutama tiukka paikka tässä kuitenkin on ilman erikoistyökaluja, nimittäin takavariaattorin irroittaminen ja takarenkaan akselin mutterin irroitus. Takavariaattorin irroitukseen jo varmaan tiedätkin tarvittavan työkalun. Mutterin irroituksen ajaksi pitäisi saada jarrulevy lukittua paikoilleen, jotta mutterin saa auki. Itse olen sopivan kokoisen pultin avulla jumittanut levyn varajarrusatulaa(vanha rikkinäinen jarrusatula) vasten. Pitää vain varoa, ettei levy väänny kieroon.

3.7.2010 9:52

Shape kirjoitti:Kytkinkello vain lasittunut, ei pahene siitä laisinkaan. Ajoa vain jos ääni ei haittaa.



Kiitos tiedosta, tästä jatkuu! ;)

3.7.2010 19:41

Kiihtyykö piaggio fly (2t) miten huonosti/hyvin pelkän variaattorin prikan poisoton jälkeen?

Ja onko missä muissa merkeissä/malleissa sama kone kuin tuossa fly:ssa?

3.7.2010 22:40

suzuki50 kirjoitti:Kiihtyykö piaggio fly (2t) miten huonosti/hyvin pelkän variaattorin prikan poisoton jälkeen?

Ja onko missä muissa merkeissä/malleissa sama kone kuin tuossa fly:ssa?

kiihtyy huonommin mut kulkee hiukan kovempaa.