23.9.2009 20:21
<|TuX|> kirjoitti:MrSorbus kirjoitti:Mitähän perkelettä. Varin hihna katkesi, vaihdoin uuden hihnan ja uudet rullat koska vanhat olivat kuluneet. Nyt mopo kulkee enää 45 mittariin, ennen kevyesti 70. 45 vauhdissa kierroksia vain 5k, ennen enemmän. Vanhat rullat oli 5g, nyt 5.5g, ei luulisi olevan niin isoa eroa.
Oliskohan rullat huonossa asennossa siellä paikoillaan?
23.9.2009 20:24
MrSorbus kirjoitti:<|TuX|> kirjoitti:MrSorbus kirjoitti:Mitähän perkelettä. Varin hihna katkesi, vaihdoin uuden hihnan ja uudet rullat koska vanhat olivat kuluneet. Nyt mopo kulkee enää 45 mittariin, ennen kevyesti 70. 45 vauhdissa kierroksia vain 5k, ennen enemmän. Vanhat rullat oli 5g, nyt 5.5g, ei luulisi olevan niin isoa eroa.
Oliskohan rullat huonossa asennossa siellä paikoillaan?
Avasin variaattorin jo kerran, kaikki kunnossa. Tuntuu kuin olisi ihan törkeän painavat rullat siellä, alamäessä mittarin saa tappiin kun kierroksia on 8k, samalla ei ylämäkiä jaksa mennä.
23.9.2009 20:26
<|TuX|> kirjoitti:MrSorbus kirjoitti:Mitähän perkelettä. Varin hihna katkesi, vaihdoin uuden hihnan ja uudet rullat koska vanhat olivat kuluneet. Nyt mopo kulkee enää 45 mittariin, ennen kevyesti 70. 45 vauhdissa kierroksia vain 5k, ennen enemmän. Vanhat rullat oli 5g, nyt 5.5g, ei luulisi olevan niin isoa eroa.
Oliskohan rullat huonossa asennossa siellä paikoillaan?
weknvo kirjoitti:karkulainen kirjoitti:Tuo CDI on yhdellä liittimellä, katso monellako liittimellä sinulla on. Voisin veikkailla että sinulla on kahdella liittimellä (toisessa on neljä nastaa ja toisessa kaksi).
Minulla on tämä CDI, ihan hyvä on ollut.
Cdi-boksiini tuleva johtosarja on kuusipäinen ja siinä on yksi suorakulmainen liitinpala johon kaikki johdot tulevat eli tarvitsen siis todennäköisesti yksi-liittimisen boksin?
Olisiko suositella jotakin boksia?
<|TuX|> kirjoitti:Mites onko tuo sylinterin vaihto pahakin homma melko tietämättömälle rakentajalle? Pitäisi saada lisää menoa tuohon rotiskoon, ja tuli vastaan yksi käytetty sylinteri (jtn +70cc). Joten pitäisi tietää, että kannattaako laittaa 100 siihen, että voi pähkäillä hiukka sitä? Niin, ja mitä kaikkea tulisi ottaa huomioon, kun olen nyt laittamassa tähän rotiskoon Piper Crossia kiinni? Suutin ainakin, mutta mitä muuta?
23.9.2009 20:52
23.9.2009 21:03
weknvo kirjoitti:Mitenkäs se cdi boksi asennetaan ? Kyllä tajuan että liitetään siihen johtosarjaan mutta miten sen saa pysymään paikallaan ?
23.9.2009 21:07
karkulainen kirjoitti:<|TuX|> kirjoitti:Mites onko tuo sylinterin vaihto pahakin homma melko tietämättömälle rakentajalle? Pitäisi saada lisää menoa tuohon rotiskoon, ja tuli vastaan yksi käytetty sylinteri (jtn +70cc). Joten pitäisi tietää, että kannattaako laittaa 100 siihen, että voi pähkäillä hiukka sitä? Niin, ja mitä kaikkea tulisi ottaa huomioon, kun olen nyt laittamassa tähän rotiskoon Piper Crossia kiinni? Suutin ainakin, mutta mitä muuta?
Ei ole paha homma vaihtaa pyttyä, mutta nokan ajoitukset pitää tarkistaa kunnolla, yhdenkin hampaan heitto siinä ja ei käynnisty. Voin laittaa privalla tarkat vaihto-ohjeet.
Suutin pitää vaihtaa, ei oikeastaan muuta.
23.9.2009 21:24
<|TuX|> kirjoitti:Mutta kumpi olisi parempi, tuo 73cc, vaiko 60cc sylinteri? Molemmat ainakin sopii soliferiin, siitä ei ole epäilystä, mutta tehojen sun muiden seikkojen, ja tarvitseeko tuohon 73cc:n alkaa vaihtelemaan mitään muuta kuin itse sylinteri?
<|TuX|> kirjoitti:Olen kuullut, että liian iso sylinteri rikkoisi koneen, kun ei jaksaisi nostaa mäntää, tuleeko tälläinen esille tuossa 73cc:ssä?
23.9.2009 21:29
karkulainen kirjoitti:<|TuX|> kirjoitti:Olen kuullut, että liian iso sylinteri rikkoisi koneen, kun ei jaksaisi nostaa mäntää, tuleeko tälläinen esille tuossa 73cc:ssä?
Ei see mitään riko.
Tuohon ei saa niin isoa sylinteriä että se rikkoisi mopon, lohkoista alkaa ahdistamaan jo 82cc alkaen. Noihin myydään 90cc sarjoja ja ne kestää jos vain lohkoja muokkkaa (tarvittaessa).
Privaa on tulossa kohtapuoliin.
23.9.2009 21:42
23.9.2009 22:02
<|TuX|> kirjoitti:Ei sillä privalla mikään kiire ole. Tuo sylinterikin tulossa vasta ensi kuun puolella, mutta onhan ne ohjeet sitten hyvä olla valmiiksi, kun alkaa asentelemaan
24.9.2009 20:23
24.9.2009 21:43
morgoo kirjoitti:Harmi :'( mutta joo, siis pitääkö tota hihnaa ajaa sisään sen 200-300km? kun itekin vaihdoin sen ja enne meni mittariin suoralla sen 60-65 ja nyt vain sen 45-50.
24.9.2009 22:35
25.9.2009 7:37
Santam kirjoitti:
iso kuva...
Näin käy joskus
8tkm ajettu mutsin solifer ja ohjaus vähän petti töyssyn jälkeen ja keskituelle kun laitto niin keula putos
Suuntana -> kaatopaikka
25.9.2009 10:17
Santam kirjoitti:*kuva rammasta solikasta*
Näin käy joskus
8tkm ajettu mutsin solifer ja ohjaus vähän petti töyssyn jälkeen ja keskituelle kun laitto niin keula putos
Suuntana -> kaatopaikka