Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
13.11.2012 22:40
No jollei se ennen ollut mennyt niin nyt se varmaan ainakin on hajonnut.
Pytty vaan auki, sieltä näkee mitä on käynyt. Jos mopo on tehnyt jotain tollasta, ei sitä kannatakkaan vaan laittaa käytiin, tai koittaa jollain pikakorjauksella korjata. Tekee kunnolla, ottaa pytyn auki, tarkastaa vahingot, tarkastaa että vuotaako joku letku, ja käy kaikki läpi (tarkastaa/uusii vesipumpun), niin saa taas varman kulkupelin.
14.11.2012 8:14
Nokun mun pitäis saada se sellaiseen kuntoon että se kestäis edes tunnin, kun oon sitä vaihtamassa pois, kun silloin kun ostin sen niin myyjä kusettti mua ihan 6-0 joten nitroni on kamala pommi. 1 vika tulee niin ilmenee 20 lisää
DD joten miten saan pikaisella pienellä korjauksella sen toimimaan tai tiedän ettei ole suurempaa vahinkoa? eikös jos öljy on harmaata niin niin kansipahvi on paskana ja öljyn seassa vettä? jos kansipahvi ei olis palanut niin en usko että suurempaa vahinkoa on käynyt?
14.11.2012 10:10
No ensiksi, en suosittele tuota että lähdet kusettamaan uutta omistajaa. Siitä kun ne alkaa viemään asiaa eteenpäin niin alkaa kauhea taistelu ja muutenkin EI OLE mitään järkeä alkaa kusettamaan!
Mutta jos kauankin ajoit ilman nesteitä taikka ne eivät kiertäneet niin on voinut lämpöleikata.
Siis missä öljyssä vettä, tuorevoitelu säiliösssä vai?
Se kannen tiiviste on todella helppo vaihtaa, jäähdytysletku kannensta irti --> ruuvit auki --> kansi irti--> tiiviste pois ja uutta sisälle ja kasaus.
14.11.2012 10:59
Nahkela kirjoitti:Vaihdeltiin Roxiin Stage6 Sport Pro kytkin ja siihen mediumvahvuiset jouset ja hard vp jousi (S6), siihen vielä Polinin kisavari. Suutin kokoa 84 ja putkena Pro Replica. Prikka myös poistettu ja ilmanputsarina vakio jossa Malossin suodatinelementti. Piikki tulee todella myöhään silti ja alavääntöä ei ole, eikä myöskään kierrä loppuun asti. Missä vika? Voisiko johtua rullien painosta, jotka tulivat polinin varin mukana?
Ja ei tähän näytä ratkaisua tulevan
.. Rullat vaihdoin 4,5 grammaisiin, ja hyvinhän se vastaa kaasuun ja nappaa jengaa, mutta kiihdytys onkin sitten täyttä tuskaa. Kun pitäisi lähteä kunnolla kiihtymään ja piikki tulee alkaa kauhea huuto eikä kiihdy mihinkään. Tätä kestää muutama sekunti ja vasta siten rupeaa kulkemaan. Eikä vieläkään kierrä loppuun asti. Missä vika, apuja?
14.11.2012 11:37
Kyllä mä sen kuntoon laitan mut se vaan hajoaa helposti, mutta leiponut se ei ole kun on puristuksia ja poljin liikkuu ja siis siellä perässä olevat öljyt! Ja se teki sillein että kun se lämpes ei edes savu noussut mutta ei jaksanut vetää kun kone oli niin kuuma. Sammutin heti ja ei sen takia varmaan lähtenyt käyntiin kun kone oli melkein lämpöleikannut. Ihmettelin vaan kun se teki sen 2 kertaa eka loppu nesteet sit jätin jäähtymään noin 30min ja laitoin nesteet. Sit ajoin noin 5km ja nesteet oli loppu ja kone yli kuumemi! Mietin vaan että miten nesteet kului niin nopeasti kun se ei ainakaan ole ennen vuotanut? Voiko vuoto tulla siitä kun se ekan kerran lämpes liikaa niin onko se voinut hajottaa esim syyläriä tai jokain?
14.11.2012 11:55
Sullehan kerrottiin jo että siellä on kannentiiviste melko varmasti hajalla. Kyllä mullakin oli piaggiossa puristuksia kun se oli lämpänny ja toimikin ihan hyvin sen 5km, mutta sen jälkeen hajosi. Tee niin kuin sua on nyt neuvottu niin tulee kuntoon. Todennäkösesti noikin 1 korjaantuu 20 tulee lisää on ihan omaa huolimattomuutta nimim. kokemusta on. Jos et osaa, vie huoltoon. Ei se kyllä oikeasti ole vaikeaa, kun tajuaa vähän miten sitä skootteria korjataan. Mopo on jo paljon vaikeampi, kun on kaikenmaailman kytkimen prikat ja härpäkkeet.
14.11.2012 12:34
Kyllä osaan korjata ja ei sen tarvii kestää kun 5km ja osaan tiivisteen vaihtaa mutta en kerkeä tilaamaan tiivistettä tai tahnaa kun perjantaihin aikaa
14.11.2012 13:22
nilkin talli kirjoitti:eikös jos öljy on harmaata niin niin kansipahvi on paskana ja öljyn seassa vettä?
Ihan oikein, jos puhutaan nestejäähdytteisestä nelitahtikoneesta. Kaksitahtimoottorissa ei kuitenkaan kierrä öljyä, vaan kaksitahtiöljy sekoittuu bensiinin ja palaa pois. Mopoissa kannen tiivisteen rikkoutumisen merkkejä ovat vaalea savutus putkesta, paineen kerääntyminen jäähdytysjärjestelmään tai ääritapauksissa jäähdytysnesteen vuoto putkesta. Tosin pieni vuoto ei välttämättä ilmaise itseään kovin selkeästi.
14.11.2012 14:34
Mistä teen
tälläiseen maskiin uuden lampun? Eli kupu on halki ja uus tarvis hommata.. Uuden maskin hommaaminenkaan ei auta koska maski kuidutettu kiinni..
14.11.2012 16:13
Ei ollut kannentiiviste mennyt! Lähti 3 polkasulla käyntiin ja toimi hyvin ainut vika on että syyläri vuotaa!
14.11.2012 17:11
Nahkela kirjoitti:Stage6 Sport Pro kytkin ja siihen mediumvahvuiset jouset ja hard vp jousi (S6), siihen vielä Polinin kisavari. Suutin kokoa 84 ja putkena Pro Replica. Prikka myös poistettu ja ilmanputsarina vakio jossa Malossin suodatinelementti.
Ja ei tähän näytä ratkaisua tulevan
.. Rullat vaihdoin 4,5 grammaisiin, ja hyvinhän se vastaa kaasuun ja nappaa jengaa, mutta kiihdytys onkin sitten täyttä tuskaa. Kun pitäisi lähteä kunnolla kiihtymään ja piikki tulee alkaa kauhea huuto eikä kiihdy mihinkään. Tätä kestää muutama sekunti ja vasta siten rupeaa kulkemaan. Eikä vieläkään kierrä loppuun asti. Missä vika, apuja?
14.11.2012 17:22
Laita hardit kytkinjouset.
14.11.2012 18:02
Elzux kirjoitti:Mistä teen
tälläiseen maskiin uuden lampun? Eli kupu on halki ja uus tarvis hommata.. Uuden maskin hommaaminenkaan ei auta koska maski kuidutettu kiinni..
noita halogeenivaloja nyt saa lähes joka kaupasta.
14.11.2012 23:55
Nokun mun pitäis saada se sellaiseen kuntoon että se kestäis edes tunnin, kun oon sitä vaihtamassa pois, kun silloin kun ostin sen niin myyjä kusettti mua ihan 6-0 joten nitroni on kamala pommi. 1 vika tulee niin ilmenee 20 lisää
DD
Eli ajattelit kusettaa?
Tiedetäämpähän ainakin kenen skootteria vältetään...
jos kansipahvi ei olis palanut niin en usko että suurempaa vahinkoa on käynyt?
No yleensä jos kone on niin kuuma ettei enää käy, yleensä siellä aina jotain huonoa on tapahtunut, joko joku lievä lämpöleikkaus tai vastaava.
mutta leiponut se ei ole kun on puristuksia
Ei polkimesta koitetuilla puristuksilla voida mitään kattoa.
siis siellä perässä olevat öljyt!
?
Ei ollut kannentiiviste mennyt! Lähti 3 polkasulla käyntiin ja toimi hyvin ainut vika on että syyläri vuotaa!
Se on sitten hyvä. Syylärinpaikkausihmeaineitahan ei sitten käytetä, eihän?
15.11.2012 9:08
Meni jo! Ja hyvin piti syyläriaine paikka