Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
10.11.2012 1:46
Mikä on vikana kun pistän roxin käyntiin ei pysy käynnissä aluksi mutta parin kerran jälkeen pysyy. Ongelma oli aluksi vain se että se ei lähde liikkeelle vaikka antanut olla käynnissä 5min ja koittaa lähtä. Aluksi pari kertaa voit ajaa noin 5metriä sitten pysähtyy, joudut oottamaan vähän aikaa sitten taas liikkuu ja pystyi ajamaan normaalisti. Mutta nytten ei pysy kunnolla käynnissä aluksi sitten kun koitat lähtä ajamaan voit ajaa taas sen 5m, mutta sen jälkeen ei enään liiku mihinkää vaikka odottaisi 30min tuntuu että kierrokset pienenee. Kertokaa ratkaisu PIAN kiitos etukäteen!
10.11.2012 16:17
Onko kaasari putsattu ja oikeissa säädöissä? Ilmanputsari riittävän puhdas? Minkä vuotinen Roxi kyseessä, löytyykö Dellorto ja käsiryypy vai Gurtner ja automaattirikastus?
10.11.2012 16:31
Seosruuvia kiinnipäin.
10.11.2012 17:31
Vauhtiviivatarra kirjoitti:Onko kaasari putsattu ja oikeissa säädöissä? Ilmanputsari riittävän puhdas? Minkä vuotinen Roxi kyseessä, löytyykö Dellorto ja käsiryypy vai Gurtner ja automaattirikastus?
joo pittää kaasari puhdistaa mutta on oikeissa säädöissä... ilmanputsari on puhdas. -00 roxi
10.11.2012 23:44
Jaa, olet siis säätänyt kaasarin kylmille keleille nyt?
11.11.2012 0:30
ramba__ kirjoitti:Jaa, olet siis säätänyt kaasarin kylmille keleille nyt?
joo, ainaki koittanu ku tiiä näistä roxeista juuri ollenkaan ku ensimmäinen mopedi =) jotain mä tohon oon jo ehtiny pistää tms
11.11.2012 0:57
Teemu371997 kirjoitti:jotain mä tohon oon jo ehtiny pistää tms
Kertoo
hyvin paljon.
11.11.2012 12:59
joo elikkäs mulla on mbk nitro vm04.virit-tehari ja 4.8g rullat prikka pois ja nitro tekee sillein että aluks ei lähe heti liikkeelle ja sit kun on piikillä tai on kiihyttänyt piikilli niin se alkaa pätkimään ja sit vasta ottaa piikin sit kun ajat kaasupohjassa ja päästät kaasun pois ja painat uudelleen pohjaan niin pätkii ja sit vasta ottaa kaasun vastaa. oon puolan ja tulpanhatun johtoineen vaihtanut. sit toinen vika on että kun nitro lähtee kiertämään niin takapäästä kuuluu samanlaista ääntä kun sirkkelin löis käyntiin, mutta se varmaan johtuu mun kytkimestä kun siitä on palat ihan kulunut ja pelkkä metalli paloista jäljellä
11.11.2012 14:57
Teharilla kuuluu olla:
-Vakiota 1-1,5g kevyemmät rullat
-15-30% jäykempi vastapainejousi
-15-30% jäykemmät kytkinjoset
-Noin 10 numeora isompi suutin
(Viritysvariaattori suositeltava Minarellin koneessa, kuten juuri Aeroxissa)
Jousiksi ei kannata laittaa mitään Narakun tai TopRacingin valmistamia, vaan esimerkiksi Malossin, Polini tai Stage6:n valmstamat.
12.11.2012 18:57
nilkin talli kirjoitti:sit toinen vika on että kun nitro lähtee kiertämään niin takapäästä kuuluu samanlaista ääntä kun sirkkelin löis käyntiin, mutta se varmaan johtuu mun kytkimestä kun siitä on palat ihan kulunut ja pelkkä metalli paloista jäljellä
Kannattaa siis varautua uusimaan kytkinpalojen lisäksi myös kytkinkello. Jokainen tekee tietysti mitä tykkää, mutta en oikein ymmärrä miksi ihmeessä ajetaan mopolla jonka kytkin on selkeästi loppu.
12.11.2012 21:07
Sitten joku voisi jelppiä miten tuo bcd underseatti oikein asennetaan
Jotain muoviputkiloita ja pultteja tuli mukana, yritin pultit laittaa niille kiinnityspaikoille mihin vakiounderikin kiinnittyy mutta eivät mahdu? Jos joku tajusi niin jelppiä
12.11.2012 22:00
Takavalosta vähän matkaa alaspäin on semmoset kiinnikkeet sille, pelkät reijät. Pistät sen pultin underista läpi, kiinnikkeen ja underin väliin se muoviholkki ( kiristäessä pulttia estää underin taipumisen liikaa sisäänpäin) ja sit sillä mutterilla sen kiinnikeen toiselle puolelle pulttiin kiinni. Toivottavasti nyt älysit
12.11.2012 22:22
Siis siihen mä niitä yritinkin, mutta kun ei mene:
Käytettynä siis ostin, niin voiko olla mahdollista että väärät kiinnikkeet?
13.11.2012 0:37
Kylläse tuohon menee kunhan on oikean kokonen pultti.
13.11.2012 22:32
juu elikkäs mun nitro alko keittäämään kun nesteet loppu, sen jälkeen kävin äkkiä ostaa lähdevettä ja lisäsin nesteet sinne nestesäiliöön. ajoin noin 2km noin 60km/h monttuun niin nitro lähti hyytymään siinä sitten räpelsin kaikkea ja sit tajusin tökkiä kaasaria niin lähti toimimaan (sai liikaa imua) sitten ajoin noin 3km ja nitro alkoi taas keittäämään joten tehoja hävisi kun kone oli niin kuuma niin hyyty ja sammu. puristuksia on mutta ei lähde käyntiin kun yritin heti perään polkea mutta missä vika kun kulu nestesäiliön verran vettä 4km matkalla ja enää ei lähde käyntiin. onkohan kannentiiviste mennyt ja lähteekö se käyntiin vaikka oliskin mennyt?