Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Piaggio/Gilera-skootterit

2.8.2012 23:44

Niin en tiiä sitten mitkä rullat ja jouset siellä nyt on mutta vakioputkella kyllä ampas paljon reippaamin. Kaasarina toimii weber 18mm ja suutin on 96. Toimi ainakin täysin kurittoman vakioputken kans hyvin. Toinen mikä tuli mieleen niin voisko männänrenkaat olla huonossa hapessa kun joutuu nyt polkea ainakin 5-10 kertaa et lähtee käyntiin.. toi käynnistys ongelma kyllä alko heti kun laitoin teharin enkä ajanut vielä metriäkään.

Re: Piaggio/Gilera-skootterit

2.8.2012 23:48

No jos kaasari on säädetty vakioputkelle, niin käy varmaan laihalla nyt.

Re: Piaggio/Gilera-skootterit

3.8.2012 0:33

Niin siitä en tiedä, mutta tulppa on ainakin kahvin ruskea kun katoin. Ajoin täyskaasulla noin 5-6km ja otin tulpan saman tien irti. Täytyy huomenna kokeilla jotain 100-110 suutinta vaikka ne kuulostaa jo liian isoilta.

Re: Piaggio/Gilera-skootterit

3.8.2012 0:36

Laitoitko virrat täyskaasulta pois? Muuten ei kikka toimi ja eise siihen tulppaan kannata luottaa hirveesti. Parhaiten saa säätöihin, kun ostaa pussillisen suuttimia ja koittaa parhaan.

Re: Piaggio/Gilera-skootterit

3.8.2012 0:39

Jep, paras tulee kun unohtaa säätäessä sen tulpan kokonaan.

Re: Piaggio/Gilera-skootterit

3.8.2012 1:46

Joo täytyy kokeilla eri suuttimia huomenna (tänään) siis. Mutta auttasko se kireämpi vp jousi tohon alakierrosten vääntöihin, esim +15% jäykempi ja sitten vaikka 5g rullat?

Re: Piaggio/Gilera-skootterit

3.8.2012 1:48

Siis kun laitat varin säätöihin, niin se menee kokoajan tehopiikillä, eikä tarvi välittää mistään alaväännöistä :D Mutta ite lähtisin ekaks koittaa S6 medium vp+5gr rullat settiä. Ja tietty jäykemmät kytkinjouset, kysele varinsäädöstä lisää varitopikissa.

Re: Piaggio/Gilera-skootterit

5.8.2012 5:17

Elikkä tuli tutkittua tota kaasaria vähän tarkemmin ja selvis että sehän onkin 12mm eikä 18mm weber :D Mutta enivei, ostin muutamia suuttimia ja ihan ekana kokeilin kaikkein pienintä eli ysikymppistä ja sillä ei ollut minkään valtakunnan vaikutusta vaan edelleen lämpösellä koneella mopo kiihtyy tosi nuhasesti, liikennevaloissakin saa potkia vauhtia kun tällänen päälle 95kg sälli painelee menemään..
Tulppa kyllä edelleen näyttäs olevan ok.. Vauhdeista otin virrat pois ja katoin tulpan samantien.
En muista olenko sanonut, mutta tuossa on myös vapaavirtausputsari kiinni..

Re: Piaggio/Gilera-skootterit

5.8.2012 10:24

Koitappa pienempää suutinta. Joskus 50cc Stalkkerissa oli ongelma, ettei lämpösellä koneella meinannut kiihtyä. Ei varsinaisesti röpöttäny, mutta liian iso suutinta sen aiheutti.

Re: Piaggio/Gilera-skootterit

5.8.2012 11:43

Ootkos rene vieläkään varia laittanut säätöihin? Jos varin säädöt on perseellään, on turha odottaa minkäänlaista ajonautintoa :D

Re: Piaggio/Gilera-skootterit

5.8.2012 14:21

En ole varia säätänyt.. ne 5g rullat, medium vp ja tiukemmat kytkinjouset tulee sitten myöhemmin. Mutta pitää kokeilla vielä pienempää suutinta. 72 olis pienin mitä löytyy, mutta sillä alkaa booaamaan..

Re: Piaggio/Gilera-skootterit

5.8.2012 14:28

Turhaan koitat kaasaria sen toivossa säätää, että lähtis paremmin. Laita vaikka se kuriton vakioputki takasi siks aikaa, että saat variin osat.

Re: Piaggio/Gilera-skootterit

5.8.2012 14:55

Mutta kun miettii tarkemmin niin miksi vari sitten toimis kylmällä koneella paremmin ja taas lämpösellä ei? Kyllä se lähtee kylmällä koneella aika kiitettävästi.

Re: Piaggio/Gilera-skootterit

5.8.2012 15:15

Koska varin jouset löystyy lämmetessä.

Re: Piaggio/Gilera-skootterit

8.8.2012 17:15

Mistä piaggio nrg mc 2 etuvasen vilkunlasi ja takavalonlasi?