Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Piaggio NRG Power DD / DT

18.9.2012 14:26

Joo muistelin oikein ko otettiin prikka pois ( talvella) niin kulki päälle 90mittariin ja gepsitettiin yli 80 :o

Re: Piaggio NRG Power DD / DT

18.9.2012 20:35

Oma kaasarisärä (sama kone) meni prikattomana GPS 78km/h, tasasella

Re: Piaggio NRG Power DD / DT

19.9.2012 23:20

paljoks suunnillee teil kiertää ajossa?? mulla kiertää prikan kanssa 10,5k

Re: Re: Piaggio NRG Power DD / DT

20.9.2012 19:29

Tilasin tollasia, mutta sitte ku avasin varin niin rupesin ihmettelee et mihin ne menee :s . Luulin että ne menis siihe missä se prikka oli enne mut ne oli liian pienii. Voisko joku viisas kertoo että mihin noi oikee survotaan. Ainii ja noitten tarkotuksen on sitte et voi kasvattaa nopeutta tai kiihtyvyyttä hallitusti.
Tos on linkki
https://www.scooter-attack.com/shop/#!/ ... ances.html
Viimeksi muokannut Nrg 2012 päivämäärä 21.9.2012 18:09, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Piaggio NRG Power DD / DT

20.9.2012 21:48

veltsu_ kirjoitti:No selvispähän tämäkin ja saapi olla paikoillaa ei tässä enempää ääniä kaivata :)

Tuossa tovin säädelly varia tai yrittänyt ainakina kovasti ja löytyhän ne säädöt variin vakiona omasta mielestä ettei huuda kun ajaa 50km/h. Tai on prikkaa kavennettu 6mm->5mm ja reikälevy pois sekä hukkikset tukossa eli kulkee mittariin 60km/h eikä sielläkään huuda kierrokset ja kiihtyvyys pysy samana. Mutta pitempään ajaa 50 lasissa ja pysähtyy niin meinaa ettei jaksa lähteä liikkuu niinku mooata tai boota yrittää mut pääsee taas vauhtiin ja 50km/h -> toimii hyvin eli vastaa aina kaasuun ja ei booa ja pääsuutin kokoa 63 :lol:

Käviskö liian laihalla nyt neula? kaasua ei tarvi pitää 50 vauhdissa kuin jossain puolessa välissä ehkä vähän enemmän. Sokka tehdas asetuksissa eli ylimmässä. Seosruuvi 1½ kierrosta auki ja vois kyllä vielä tarkastaa että seosruuvikin oikeassa säädössä.

Itsellä sama ongelma. Suutin 68, neulansokka toiseks alimmassa ja seosruuvi 2 kierrosta auki. Myös mulla 50km/h jälkeen toimii normaalisti? Missä vika.

Re: Piaggio NRG Power DD / DT

20.9.2012 23:59

oisko jotku 5,5 gr rullat sopivat jos haluu äkäsen kiihtyvyyden sellasille vireille kun tehari ja multivari ja prikaton?

Re: Piaggio NRG Power DD / DT

21.9.2012 1:05

Riippuu teharista, mutta varmaan hieman painavammilla rullilla kannattaa lähteä liikenteeseen, varsinkin kun variaattorina toimii Multivar 2000.

Re: Piaggio NRG Power DD / DT

21.9.2012 1:57

Moi!

NRG Power DD vm. -11 kiertää ajossa 6500 täyskaasulla ja mittariin kelaa tuulista riippuen 60-70 km/h tasamaalla (enempään ei ole tarvettakaan). Isompiin ylämäkiin kiekat tippuu alle 6 tonnin.
Ihan jyrkimpiin ylämäkiin vauhti tippuu 35 km/h ja sama mäki alaspäin 87 km/h :lol:
Prikka poistettu ja rullat 5,5g, hukkikset tukittu.

Kytkin nappaa kiinni mielellään jo 1800 rpm. Ekat 10-15 metriä aika nahkeeta. :lol:
Jäykemmät kytkinjouset?

Kiihdytysvaiheessa kiekat käy yli 7 tonnin ja kiihtyvyys on periaatteessa ok, paitsi toi nahkea liikkeellelähtö.

Eikös noi kiekat ole ajossa hiukka alakanttiin? Pitäisikö vaihtaa +15% vastapainejousi ? Rullia tuskin kannattaa keventää lisää?

ajettu alle 4 tonnia.

Re: Piaggio NRG Power DD / DT

21.9.2012 8:27

1800rpm? Eikös sen pitäs ottaa vasta viien tonnin paikkeilla kiinni, jos sulla on vakiokytkinjouset? Ja parhaan väännön saa suunnilleen sieltä 8000rpm ja yli, joten 6,5k ajossa kuulostas vähän turhan alhaselta. Mulla on runnerissa kanssa hukkikset tukossa, prikka pois ja 5,3g rullat. Kytkin ottaa kiinni viiessä tonnissa ja lähössä kierrokset 9k ja samoin kaasupohjassa ajaessa, menee yli 80km/h

Re: Piaggio NRG Power DD / DT

21.9.2012 8:36

Jep, kytkimen pitäisi ottaa kiinni siinä n. 5000rpm. AIka alhasilta kuulostaa kierrokset, kun itsellä kiersi prikattomana ja tyhjällä putkella n.8500, niinkuin kuuluisi. Onko kytkimeen vaihdettu jotain? Käykö muuten ihan normaalin oloisesti ja käynnistyy hyvin?

Re: Piaggio NRG Power DD / DT

21.9.2012 11:46

CemBalo kirjoitti:Onko kytkimeen vaihdettu jotain?


Kytkimelle ei tietääkseni ole tehty mitään. Mopo kerkesi olemaan jollain tuunaajalla (virit: 4,8 rullat ja hukkikset tukkoon) ekat puoli vuotta ja sen jälkiä tässä on korjailtu. Tuuletinratas mm.suli pidemmällä matkalla jne. vari kuumeni älyttömästi.
Laitettiin uusi tuuletinratas, uusi remmi ja 5,5 rullat. Nyt ei enää kuumene, mutta ei ole säädöiltään ihan optimi. Pitää toi kytkin varmaan vielä avata.

Käykö muuten ihan normaalin oloisesti ja käynnistyy hyvin?


Juu, moottori käy ja kukkuu, ei ongelmia. Käynnistyy kylmänä ja kuumana ok.

Re: Piaggio NRG Power DD / DT

21.9.2012 16:49

pinoggio kirjoitti:

Itsellä sama ongelma. Suutin 68, neulansokka toiseks alimmassa ja seosruuvi 2 kierrosta auki. Myös mulla 50km/h jälkeen toimii normaalisti? Missä vika.


no se ongelma itellä selvis nyt eli mulla hukkikset tukossa ja messinkilevy pois ja 63pääsuutin mikä tuntuu parhaalta ja sokka toiseksi ylimmäs sekä prikka hiottu 5mm niin ja hihna nyt 18,5 leveä(pituutta en muist olisko ollut 790) ja pistin vakio varin niin nyt pelaa mut 7,8gr oli liian painavat ja nyt 7,2gr on buenot :) kiihtyy ihan räväkästi ja huiput ottaa tuolla 63 mittarin mukaan ja prikan vuoksi siihen jää niin ja seos 1½auki mut pitää viel säätää ku testin heitin niin vähän pahan hajuinen käry putkest pääsi, onko laihalla vai rikkaalla??

ne 7,8gr tai 8,4gr varin painot toimi mulla parhaiten multivarin kans ja jos ilman prikkaa multivari niin suosittelen 7,2gr. Mulla oli ekoilla testeillä tuo gatesin hihna ja sen leveys näytti olevan 17mm(huomasin tänää) eli tuolla hihnalla se vielä tais rivakammin kiihtyä multivarin kanssa. olis tuon aikasemmin huomannut niin olis testannut tuota alkuperäistä hihnaa joka oli 18,5mm niin multivarin kans ja painoiksi 7,8 tai 8,4gr rullia.

tietenki vois testata viel tuota kapeampaa hihnaa vakio varin kans ja 7,2 tai 7,8gr rullilla et kummilla pelaa prikan kans paremmin ettei kierrokset huuda ja siltikin kiihtyy. mut pitää loppu syksy vaan nyt ajella ku ihan tyytyväinen eikä jaksa enää aukoa...ehkä ens keväänä.

onko se seos ruuvi noissa et auki niin rikkaalle menee??kun jotku puhuu et auki niin laihenee ja yhdestä huoltopaikasta sanottiin et kiinni niin menee rikkaalle??

Re: Piaggio NRG Power DD / DT

21.9.2012 18:15

Tilasin tollasia, mutta sitte ku avasin varin niin rupesin ihmettelee et mihin ne menee :s . Luulin että ne menis siihe missä se prikka oli enne mut ne oli liian pienii. Voisko joku viisas kertoo että mihin noi oikee survotaan. Ainii ja noitten tarkotuksen on sitte et voi kasvattaa nopeutta tai kiihtyvyyttä hallitusti.
Tos on linkki
https://www.scooter-attack.com/shop/#!/ ... ances.html

Re: Piaggio NRG Power DD / DT

21.9.2012 18:20

Ei noi ole varinprikkoja vaan "tosivirittäjien" shimmiprikkoja, joilla säädetään kaikki rullakupit, tuuletuslautaset yms. oikeille kohdilleen millimetrin tarkkoja säätöjä haettaessa. :D Tulevat siis suoraan kampiakselin päälle.

Re: Piaggio NRG Power DD / DT

21.9.2012 19:10

thounimakarooni kirjoitti:Ei noi ole varinprikkoja vaan "tosivirittäjien" shimmiprikkoja, joilla säädetään kaikki rullakupit, tuuletuslautaset yms. oikeille kohdilleen millimetrin tarkkoja säätöjä haettaessa. :D Tulevat siis suoraan kampiakselin päälle.


No mihin väliin mä sitte laitan niitä ja kuinka paljon jos haluun huippujen nouseva vähän :)