Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
14.4.2013 10:14
jah niin siinä.... epäilen että ne saisi tyhjennettyä purkamalla yhden/kummatkin pohjakatteet mutta täyttö olisi vähän hankalempi. takakate taas ei ole hankala ottaa irti, jos on lännen nopein ruuvarikäsi niin menee hommaan noin minuutti. ja on juolahtanut itsellenikin mieleen että ostan jonkun pv:n kohta kun tuohon racinkiin on hankala tehdä mitään. ainoo helppo homma on tulpan vaihto ja ketjujen kiristys suurinpiirtein... mutta omaan silmään nappaa ainakin enemmän kun se open malli
14.4.2013 10:21
janezki_ kirjoitti:Pitää kattella joku päivä et miten se rupee siitä lähtemään ei varsinaisesti olis vielä pakko edes vaihtaa niitä öljyjä kun vaihtoväli tais olla jopa 10000km ja mittarissa nyt 4900, mutta oishan ne hyvä jo vaihdella koska mopo jo 8v vanha kohta.
Valmistajan suosittelema öljynvaihtoväli on 5000 km, mutta itse kyllä vaihtaisin tiuhempaan, 2500 - 3000 km välein, jos vuodessa ei tule kovin paljon kilometrejä. Suomen olosuhteissa suuret lämpötilavaihtelut muodostaa kondensiovettä sinne öljyn sekaan, joten ei niitä valmistajan suosittelemia kilometrejä kannata ihan täysin absoluuttisena totuutena pitää.
14.4.2013 23:17
Joo tänään koitin irroittaa sitä osaa siitä täyttökorkin edestä, muttei pultit mahtunu tulemaan pois eli ei lähteny irti. Siinä on ilmeisesti moottorin takatuenta systeemi ja erittäin hankala ottaa se osa pois. Saas nähdä joutuuko koko perän purkamaan, että saa sen yhden pienen osan irti tai sitten siinä on joku kikka jota nyt en vaan tajua. Järjetöntä tehdä tuollaisesta perushuollon tekemisestä noin hankala toimenpide.
15.4.2013 7:30
juu hain eilen tuon derbin talvisäilöstä jna aloin kattelemaan tuota asiaa ja täytyy kyllä sanoa että ei oo mitään hajua miten sinne olisi tarkotus päästä käsiksi. ilmottelen jos keksin jotain kun pitäisi saada ne kyllä itsekkin vaihdettua pikkuhiljaa.......
15.4.2013 12:29
juu ilmoita jos keksit keinon. Itse kävin äskettäin vielä pähkäilemässä asiaa enkä keksinyt ratkaisua kuinka saa sen moottorin tukisysteemin irti. Muuten onnistuisi irroitus, mutta yksi pultti ei mahdu tulemaan pois joka menee sen tukisysteemin läpi. Yksi vaihtoehto vois olla, että irroittaa moottorin rungosta ja sais liikutettua sillon moottoria vähän eteenpäin ja silloin saattais päästä käisiksi siihen korkkiin. Siinäkin tosin joutuis irroittamaan pakoputken pois. Ei voi muuta sanoa kun harvinaisen typerään kohtaan pitänyt se täyttökorkki laittaa.
20.4.2013 0:09
Ootko pysynmatrixissa koittanu vaihtaa niitä öljyjä? Itellä ois tarkoitus koittaa taas viikonloppuna vaihtaa niitä jos aika riittää. Tänään tuli se silence pro pakoputki, niin pitäis se vaihtaa jos samalla käyttäs mottoria irti ja kokeilis josko sitten pääsis siihen korkkiin käsiks. Kohtuu helppo pitäis teoriassa sen moottorin irroitus homma olla, kun on kolmesta kohtaa kiinni eli kaksi pulttia just siellä iskarin luona joita jo aikasemmin käytin auki ja yksi siellä magneeton lähettyvillä ja vastapuolella jousi joka lähtee kun nuo pultit ottaa ja nostaa konetta hivenen, niin ja tietty pakoputki pitää irroitta Joutuu kylläkin vielä sitä putkeakin dremelillä hiomaan kun näköjään kuristin heti alkukäyrässä. Laitettu toinen ohempi putki sinne pakoputken sisään joka yhdellä hitisi pisteellä kiinni.
20.4.2013 9:10
en ole nyt kerennyt kun sain tuon predatorin kilpiin niin on ollut sen verran menohaluja tuolla maantien ampiaispaholaisella että on iso derbi jäänyt ladon suojiin
otan sen tänään sieltä taas ajoon ja pähkäilen asiaa... mitäs tuolla ilmanputsarin toisella puolella on? saisiko sitä kautta lisättyä. tuntuisi että omasta on edellinen ottanut kurit pois kun kulkee sen 70 :O en kyllä tiedä varmasti mutta se on sopiva vauhti kun harvoin tulee itse ajeltua täydellä kaasulla kun on niin hieno vehje ajaa että pitää vähä nautiskella
20.4.2013 20:16
Ei saa lisättyä vaikka ilmanputsarin irroittaa joutuu aikavarmasti käyttämään konetta rungosta irti, mutta luultavasti se putsari on silloinkin irroitettava se lisäys/öljymäärän tarkituskorkki on just ihan moottorin takaosassa joutuu varmaan pipetillä tai vastaavalla laittamaan öljyt sisään kun niin ahdas paikka, että ei sinne mikään öljypurkki väliin mahdu
joo kyllä se tuo minunkin derbi kulkee ainaki sen 70kmh en kyllä koskaan aja kaasupohjassa. Sieltä sulla varmaan otettu variaattorista se prikka pois niinkun tuosta minunkin derbistä. Jos huomenna koittas vaihtaa sen toisen pakoputken jos hiljenis äänet vähän. Kivasti se kyllä tuolla tehoputkella ja malossin variaattorilla kiihtyy ja kulkee, mutta tahtoo herättää turhan paljon huomioita. Laitoin tuohon nappirajottimen niin helppo saaha kulkemaan sen 45kmh ja helppo asentaa pitäis vaan keksiä vielä hyvä paikka sille napille. Voisin myydä jollekkin sen putken jos kiinnostusta on teharille.
24.4.2013 16:12
Mites on juttu edistyny? itte oon ainaki niin hukassa ton öljyjen vaihtamisen kanssa että ei oikein keksi
kai se pitää viedä hallille joku kaunis päivä ja purkaa kunnes keino löytyy
yks paikka nappirajottimelle vois tietysti olla se valojenvilautus nappula sielä vasemmalla puolella jos sen sais jotenkin pysyyn päällä. tai sitten tappokatkaisijanappi. omassa joku on ottanut senkin pois toiminnasta. havahduin myös siihen että täytyy ettiä vilkkurunko ja uudet kuvut jostain kun noi on nyt teipeillä kiinni kun on kiinnikeruuvien reiät lohjennu -,- saitko äänet muuten hiljenee?
24.4.2013 19:50
Käytin moottorin kiinnikkeet irti mutten saanu tarpeeksi tilaa että saisi näpit sinne väliin. Helpoin varmaan tyhjentää ja täyttää öljy pohjapropusta ottaa vaan jonkin siihen kaveriks ja nostaa perän ilmaan. napille löyty paikka mittariston alta en vaan oikein saanu toimimaan halutulla talvalla rajoitinta kulkee joko liian vähän tai liian kovaa
pakoputki ei sitte käynykkään tuohon vaikka listan mukaan pitäisi käydä. Taidan laittaa tuon skootterin myyntiin ja ajaa pyöräkortin.
25.4.2013 16:05
no voi ny helvetti ku osaa olla vaikeeta
onkos kukaan muuten koittanut laittaa tuohon racing malliin käynnistyspoljinta. kun luin jostain että pitäisi olla ihan mahdollista.
27.4.2013 9:14
ja koropalaa olen kanssa miettiny mutta voi olla että tulis ajoasennosta vähä turhan etukeno? mistäköhän sellaisen edes löytäis tietääkö joku?
26.5.2013 10:42
nyt vuotaa vesipumpun stefa...
26.5.2013 10:47
Se onkin mukava homma vaihtaa, ei muuta kuin kone pöydälle ja lohkot auki. Samalla jos ne peräöljytkin sitten saa vaihdettua.
27.5.2013 19:13
kyllähän se on
ihmettelin kun yön jälkeen jalan alla ollut lauta oli aina märkä, selvisi että tiputtaa varikopan alareunasta katteen sisään jäähynesteitä ja peräöljyt vuosi jalkaa pitkin
ja se takahaarukka ilmeisesti pitää ottaa irti että saa vaihdettua peräöljyt, ainakin luulisin että on helpoin keino.