Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
25.9.2012 20:50
tulppa näytti olevan tuossa NGK-b10es ja sehän pitäis olla vissiin br10es meinaako se R kirjain häiriösuojausta jos meinaa niin vilkkujen sekoilu selittyis ainakin sillä että väärä tulppa.
25.9.2012 21:59
en tiedä mitä se meinaa mutta tuo malli lukee mun penkin alla olevassa tarrassa. ja kiitoksia ideasta kun nyt tuli mieleen että irrotan koko piuhan eturenkaasta ja tutkin että onko sielä jotain vikana. itselläni on nyt toiminut edellisen kaasuvaijerin irtoamisen jälkeen moitteettomasti paitsi tänään piti soittaa isäpuoli kiristään ketjuja kun rupes kesken ajon hyppiin hampaiden yli
25.9.2012 22:11
Jeps sieltä renkaan päästä oli poikki ihan anturin juuresta ja dellorto phva 17.5mm kaasari derbissä. Tuoltapa löytyy kaasariin osia
http://www.emc24.fi/advanced_search_res ... =1&x=0&y=0 myös esim.mopo-sportilla on.
Easypartsilta kannattaa katsella anturin hintaa.
32 on vakio tyhjäkäynti ja pääsuutin 53 mulla nyt paikoillaan 63pääsuutin ja tuntuu pelittävän, 65 kokeilin mut ei oikein mulla toiminut tyhjäkäyntisuutin 35 mut sais olla 40. Jos ryyppy sekoilee niin laittaa tuon
http://www.emc24.fi/product_info.php?products_id=416
Viimeksi muokannut veltsu_ päivämäärä 25.9.2012 22:21, muokattu yhteensä 1 kerran
25.9.2012 22:20
kiitän ja kumarran
ihan ekana metsästän tuohon sen oikean tulpan ja katson jos vika voi olla siinä koska luin foorumilta että jos tähän gp1 laittaa tulpan joka ei ole häiriö suojattu niin se aiheuttaa vilkuissa häiriöitä ja mittari reistailee myös sen takia. Uskomatonta jos oiskin näin pieni vika vain kyseessä.
25.9.2012 22:28
Joo eka vaihtaa se tulppa!! Mullakin pitäs olla 10 arvon tulppa mut 9 arvon tulppaa entinen omistaja vissii käyttänyt ku oli semmoinen ku vaihdoin kesällä tulpan ja ihan ok toiminut ja piaggion nrg:ssä sama kone ja niissä muistaakseni käyttävät 9 arvon tulppaa.?
25.9.2012 23:47
10 tulppa on liian kylmä, vaikka ohjesuositus onkin se. Käyttäkää BR9ES, se on tähän peliin paras.
27.9.2012 18:46
joo ite ostin kanssa tuon br9es tulpan denson versiona kun paikallisella huoltoasemalla ei tuota kymppiä ollut myyjäkin ihmetteli että vähän turhan kylmä tulppa mopoon toi 10arvon tulppa. nyt loppu mittariston sekoilu ja vilkut pelaa sekä lähtee heti käyntiin
tälläkertaa oli edullinen korjaus siltä osin ettei tarttenu mittaristoo alkaa uusimaan. meinas tänään vähän hyytyä mopo päivällä, aamulla toimi hyvin. tässä ei näköjään ole korvausilma reikää ollenkaan tankin korkissa onko kellään aiheuttanu ongelmia? vai ottaako korvausilman jostain muualta? mietiskelin että voisko johtua siitä hyytyminen jos kertyy painetta tankkiin kun ei ilmaa saa.
5.4.2013 1:08
löytyiskö keneltäkään tietoa paljonko on vaihteisto öljyn tilavuus gp1 racing mallissa?
5.4.2013 15:12
Noin 0,85 dl, eli mittatikun toiseksi alimpaan viivaan asti.
12.4.2013 18:39
Tuli vilkaistua vaihtohommaa ja näyttäis aika hankalalta vaihtaa ne joutuu purkamaan niitä takatuennan osia pois, että pääsee käsiksi siihen mittakorkkiin. Alapuolella näyttää olevan kuusiokolo proppu josta tyhjennetään öljyt. Ei oikein pysty sieltä alakauttakaan laittamaan uusia sisään
Jokatapauksessa onko kokemuksia tecnigas silent pro pakoputkesta kyseisessä skootterissa? harkinnassa olisi ostaa sellainen kun tuossa omassa on jokin stage 6 tehoputki viritys joka istuu huonosti paikoilleen ja turhan äänekäs meikäläisen mieleen. Herää kaikki naapurit kun aamulla ennen kuutta tuolla päräyttää töihin.
12.4.2013 19:10
jos tarkoitat sitä ns.takarunkoa niin se on neljällä pultilla muistaakseni kiinni että ei ole kovin paha homma ottaa irti. pari hassunhauskaa kertaa purkanu...
12.4.2013 21:41
sitä tarkoitin joka on se mustan korkin edessä josta ne öljyt kai tarkatetaan. Tuli vaan pikaisesti vilkaistua ja todettua, että ei ihan simppeli homma ole. Putooko perä alas tai mitään kun irroittaa sen osan? tai pitääkö jotain erityistä ottaa huomioon? pösön skootterissa oli ainoastaan tuo pohjaproppu joka oli suunnilleen keskiosassa sitä perää, piti kallistella edes takas, että sai vanhat pois ja uudet sisään,
13.4.2013 8:44
nyt en saa päähäni näin aamusta mutta ei putoa mitään,pitää ottaa takakate irti ja en oo ihan varma otetaanko penkkikin mutta kokonaisuudessaan oikeinkin simppeli homma jonka jälkeen pääsee käsiksi. tankin saa nostettua ihan vaan sivuun jos on tiellä. sama oli vanhassa keewayssa, ei mikään näppärin vehje tää malli
13.4.2013 11:08
Nyt on hyvä tietää, että GP1:sestä on kaksi eri mallia, Open ja Racing ja näistä öljyjen vaihto tapahtuu eri tavalla.
Racing:
Open:
13.4.2013 22:49
malli on kyllä ollut kokoajan tiedossa ja kyseessä racing malli joka hankalampi korjata, kun moottori keskellä skootteria. Voiko tosiaan joutua katteet irroittamaan? se osahan on alapuolella tuossa iskarin luona suunnilleen. Välillä käyny mielessä että vaihtais toiseen malliin kun niin ärsyttävä korjata jos esim kaasarille pitää jotain tehdä. Pitää kattella joku päivä et miten se rupee siitä lähtemään ei varsinaisesti olis vielä pakko edes vaihtaa niitä öljyjä kun vaihtoväli tais olla jopa 10000km ja mittarissa nyt 4900, mutta oishan ne hyvä jo vaihdella koska mopo jo 8v vanha kohta. Mikä se olis hyvä pakoputki tähän skootteriin? hiljainen pitäis olla. tecnigasin silent prosta jonkin verran negatiivista palautetta ollut. Onko kellään ollu kyseisessä pelissä sitä paikallaan?