Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
14.5.2013 19:15
Olisko jollain vinkkejä, että miten sais varin mutterin auki ilman pulttipyssyä tai erikoistyökalua?
14.5.2013 20:39
Kengän narut tulpan reijäst sisään.
Puukiila etulautasen ja kopan väliin.
Toisella kädellä etuvarista kiinni ja lenkki+vasara.
14.5.2013 20:55
Kiitti palezulle kuvista!
14.5.2013 20:58
Sopiiko keeway matrix 06:seen yamaha aeroxsin tehari?
-Pytty vaihdettu narakuun
14.5.2013 21:03
Sopii.. Jossain putkissa tarvitsi muistaakseni lohkon kiinnikkeen alle holkin.
14.5.2013 22:30
Kiitos Leevasd! Saako mutterin myös kiristettyä samoilla välineillä?
15.5.2013 18:05
Keeway Focus kirjoitti:Mistä löytyis skoottereihin sopiva akkulaturi? Mielellään hyvä ja halpa
Moottoripyörille ja pienakuille sopiva akkulaturi käy mainiosti myös mopojen akkujen lataamiseen. Hyviä ja halpoja akkulatureita on paljonkin, mutta sellaisen saadakseen joutuu yleensä ostamaan kaksi laturia. Itse olen lataillut niin auton kuin moponkin akkua
Ctek MXS 3.6:lla, samalla valmistajalla on myös erityisesti
pienakuille suunniteltu malli.
15.5.2013 22:04
Vaihdoin nyt tuohon multivarin ja uuden hihnan. Tietopankin mukaan 4,5 grammaset rullat pitäis olla sopivat tehoputken kanssa, mutta koeajossa tuo huusi perkuleesti ja kulki max. 45. Pätki myös muutaman sekunin välein täyskaasulla.. Laitanko huomenna painavempia rullia vai muualla vika? Muut säädöt: +50vp, jäykemmät kytkinjouset, 800mm hihna, 16mm dellorto, giannelli extra, muut onkin sitten vakioo.
15.5.2013 23:21
Laita painavemmat rullat. Mulla on samoilla osilla 4,8g rullat lähes sopivat, vähäsen liian kevyet ehkä, mutta mulla on vakiota vastaava vastapainejousi ja sulla +50 jäykkä niin johtuu luultavasti siitä että vaatii painavemmat rullat sulla.
16.5.2013 16:39
Noniin, pistin 6 g ja niilläkin huusi vielä mukavasti.. Nyt 9 grammaset, aika suurilta jo kuulostaa. Voiko noita rullia laittaa 3 x 6 g ja 3 x 9 g joka toiseen, jos noilla 9 grammasilla ei taho kulkea?
16.5.2013 21:56
Voi niitä laittaa sekasin. Luulis kyllä että 6g rullilla ois jo toiminu, itellä toimi juurikin 6 grammasilla kylmänä hyvin mutta lämmettyään kierrokset laski ja ei kiihtyny enää niin piti laittaa sellaset millä huutaa kylmänä liikaa mutta lämmettyään sopivasti. Sekin kannattaa muistaa että säätää ne rullat siten.
16.5.2013 22:21
jhaukio kirjoitti:Kiitos Leevasd! Saako mutterin myös kiristettyä samoilla välineillä?
Jos vielä, et ole aloittanut, niin..
Kasatessasi, kiristä käsineen (lenkkiavain) niin pitkälle kuin menee, puukiila (ehkä) paras vaihtoehto, mutta kengän naruja käyttäessäsi muista jättää tarpeeksi narua ulkopuolelle, ymmärrät myöhemmin kyllä miksi
16.5.2013 22:40
Juu kiristelty on. Kiilaa en ole tarvinnut, mutta nyt on niin kireellä ettei naru + käsi enää riitä, pitää huomenna ottaa se avuksi. Laitoin nyt pyörimään 3 x 6 g ja 3 x 9 g, niillä meni 55. 9 grammasilla meni samoja nopeuksia. Voiko noitten välistä (8 - 8,5 g) löytyä enää sopivia? Vakiovarilla + kuluneella hihnalla meni n. 70, sen yli pitäis ainakin päästä
17.5.2013 13:22
Morjesta, tuosta matrixistä. Setup: Stage6 pro replica,malossi multivar,malossi fly kytkin, airsal 50cc pytty, 7% vastapaine jousi, 35%kytkinjouset,3x 4.5g ja 3x 5.5g rullat,kuriton vakioputsari, 14mm mikuni ja 90suutin. Mietin sitä että ku kylmällä koneella lähtee liikkeelle nii kulkee hyvin johonkin 55kmh saakka, ja sitten rupee tuntuun siltä että takarenkaan akseli menee kohta poikki
Eli se tärisee aivan v****sti
ja sitten kun oli 35% vp, nii toimi suht koht hyvin mutta huusi aikalailla, ja saattoi tehdä niin että ku on hetken ajellut, ja pysähdyt vaikka valoihin nii lähtee todella laiskasti liikkelle ja lusmuteltuaan noin 10-15metriä, niin lähtee hakemaan taas piikille ? Että jos laittais 25% vp:n nii toimisko paremmin/huutaisiko vähemmän ? ja tulppa on ainakin suht koht musta... Oikeasti niitä apuja nyt! Kiitos etukäteen!