Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Piaggio NRG Power DD

9.9.2012 13:52

Oisin vaihtamassa prikkaa pienempää, ja ajattelin vaihtaa rullat ehkä myös. Tietäiskö kukaan kannattaako niit 6.4g rullii vaihtaa 5,5g painosiin rulliin. Ja sit myös että pitääkse vp jousi vaihtaa jos vaihtaa rullat kevyempiin. Niin ja sit että kärsiiks kiihtyvyys paljo jos vaihtaa pienempää prikkaa :D

Re: Piaggio NRG Power DD / DT

9.9.2012 14:58

Ei kannata vakioon vaihtaa kevyempiä rullia, sekä vp jousta ei tarvitse vaihtaa myöskään.

Re: Piaggio NRG Power DD / DT

9.9.2012 19:11

Joo mut kuulemma ku vaihtaa prikan pienemmäks ni kiihtyvyys kärsii, ni aattelin vaihtaa rullat kevyempii että kiihtyvyys paranis. ;)

Re: Piaggio NRG Power DD / DT

9.9.2012 20:05

Itellä ainaki tuntuu tällä hetkellä ku malossin multivari 7,2gr rullilla ja 6mm(vakio) prikalla sekä hukkikset tukossa.kulkee gps 58 et sais olla hiukan painavemmat rullat. Vakio rullilla tuolla kokoonpanolla huusi ikävästi mittariin ajaessa 50km/h tai tuota 58 vielä enemmän sekä samoin ihan vakiona huusi. Nuo 7,2gr pikkasen helppas mut vieläki vähemmän sais huutaa...8,4gr odotellessa. 7,2gr kiihtyvyys ei kärsinyt yhtää eli varmaan uskaltaa painavemmat laittaa...lähti muistaakseni tuolla kokoonpanolla kiertään makiasti 30-40km/h kohdilla.

Siks mulla vakio 6mm prikka paikoillaa kun tuolla malossin multivarillla kokeilin 5mm prikkaa niin meni jotai 63 gps:n mukaan. Multivarin mukanahan tulee 7mm muovinen prikka niin sen hioin 5mm.

Joku voi selventää mullekin meneekö ihan metsään jos vaihdan painavempiin tai onko nuo 8,4gr liian painavat??Hitto ku omassa ole kiekkamittaria et mitä kierroksia sieltä löytyy milloinki.

Re: Piaggio NRG Power DD / DT

9.9.2012 21:24

Varmaan 8.4g on hyvä, tai sitten 7.2g ja 8.4g sekoitus.

Re: Piaggio NRG Power DD / DT

9.9.2012 22:53

Nrg 2012 kirjoitti:Joo mut kuulemma ku vaihtaa prikan pienemmäks ni kiihtyvyys kärsii, ni aattelin vaihtaa rullat kevyempii että kiihtyvyys paranis. ;)

Kun ei se kiihtyvyys niitä rullia keventämllä parane yhtään. :roll:

Re: Piaggio NRG Power DD / DT

9.9.2012 23:42

Nyt on vaihettu stagen medium vp ja 15% kytkinjouset. Paljonko pitäs olla rullat kevyemmät tecnigasin silent pro putkelle? nyt kiinni vakiot, ja tuntuu että pitäisi vähän kevyemmät olla.
Viimeksi muokannut rrubE päivämäärä 9.9.2012 23:47, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Piaggio NRG Power DD / DT

9.9.2012 23:47

Kokeiles lähteä vaikkapa 5,5-5,8 grammasta liikkeelle.

Re: Piaggio NRG Power DD / DT

9.9.2012 23:48

Paljonkoha alkaa kiertää kun nyt kiertää jo 10½tuhatta. Jos laittais nuo 5.8grammaset kiinni. Edit ja tiiän että ei kannata yli 11 tuhannen vakiokampuralla vettää =)

Re: Piaggio NRG Power DD / DT

9.9.2012 23:54

No huippukierrokset ovat aivan samat, oli minkä painoset rullat tahansa. Kun variaattorin välitykset ovat "tapissa", rullien painolla ei ole enään mitää virkaa kierroksiin.

Paljonko sulla kiertää se kiihdyttäessä, paras teho tuolla putkella on siinä 8000 - 8500 rpm tienoilla nestekoneessa.

Re: Piaggio NRG Power DD / DT

10.9.2012 0:06

Lähtee n6-6½tuhannessa liikkeelle ja kiertää johonkin 8tuhanteen ja sitten laskee kierrokset ja nousee uudelleen n40km nopeudessa

Re: Piaggio NRG Power DD / DT

10.9.2012 20:19

Skootteri on Piaggio NRG Power DD. Ongelma on, että kylmällä koneella kiihdyttäessä kiihtyy normaalisti. Mutta kun on ajettu <1km, pysähtyy, ja alkaa taas kiihdyttämään, niin ei meinaa lähtä mihinkään. Kiihtyy siihen 30 km/h todella hitaasti, mutta sen jälkeen ottaa piikin normaalisti. On vaihdettu RMS +10% vastapainejousi, Naraku +10% kytkinjouset, ja 0.30mm hiilikuituläpät. Sylinteri ja mäntä vaihdettu n. 1500km sitten. Runkolaakereilla rullattu se 8500km. Missä vika? Edit: myös putkesta on poistettu 1 hukkis. Olisiko mahdollista että kytkinjouset/vastapainejousi löystyy lämmetessä

Re: Piaggio NRG Power DD / DT

10.9.2012 21:05

pinoggio kirjoitti:Naraku +10% kytkinjouset


Siinä syyllinen, laita vaikka Malossin, Stage6:n tai Polinin jouset.

Re: Piaggio NRG Power DD / DT

13.9.2012 15:13

Oli jäänyt etuvarin mutteri liian löysälle niin ampas auki kesken ajon no nyt kireällä ja pysyy mut probleema et käynnistyspoljin ei palaudu...veti kyllä polkimen alas ku mutteri aukes et olisko joku jousi huonosti?? näyttää kyllä et kaikki on ok ja kun ottaa sen käynnistinpolkimen vapaarattaan pois niin poljin palautuu mut vapaarattaan laittaa takas niin takkuaa...

ei niin käyttöä ole tuolla polkimella mut olishan se hyvä et toimii jos sattuu tarttee.

Re: Piaggio NRG Power DD / DT

13.9.2012 22:19

heipä vaan taas, kun mä oikeesti en saa irti niitä vitun peilejä, niin VOITTEKO te kertoa mulle ihan järjestyksessä mitä mun pitää tehä et saan ne irti? auttakaa tyhmää :nolo: