Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Aprilia DI-Tech

22.8.2011 18:05

Oisko kellää myydä 01-02 kompressoria ? pistä Yv jos on!

Re: Aprilia DI-Tech

22.8.2011 20:39

Moro! Mulla on tollane 2002 Ditech (morinin ruisku), haluisin saada ĺisää kiihtyvyyttä edullisesti, mutta silti sen täytyis mennä alle sen 60... Ja siinä on pieniä käynnistys ongelmia, eli se sahaa turhanki pitkään aina välillä. Uusi tulppa (50km vanha) ja uusi akku (150km vanha) mutta ei auttanu yhtään. Kaikki apu otetaan vastaan! :)

Re: Aprilia DI-Tech

22.8.2011 23:03

DiTech+parempi kiihtyvyys edullisesti on varsin haasteellinen yhtälö. Mopossa on vakiona kuristamaton pakoputki, joten teharillakaan ei kovin merkittävää potkua kiihtyvyyteen saada. Jotain parannusta kuitenkin, mutta sijoituksen kannattavuus jää henkilökohtaisten mielipiteiden varaan. Viritysvariaattorilla voi oiekin säädettynä saada hieman paremman kiihtyvyyden, mutta se edellyttää riittävää kärsivällisyyttä oikeiden säätöjen etsimiseen. Nopeuden rajoittamiseksi ainoa konsti lienee jonkinlainen prikka variaattorin levyjen väliin.

Käynnistysongelmia voi aiheutua monestakin eri asiasta, alkaen tukkoisesta ilmanpuhdistimesta ja vääränlaisesta tulpasta. Noin vanhassa menopelissä myös polttoaineen syöttöjärjestelmä saattaa olla kerännyt kaikenlaista mönjää sisäänsä. Huolto-ohjelmaan kuuluu muistaakseni suorasuihkutusyksikön puhdistus, Shapella on varmaan yksityiskohtaisempia tietoja tuosta operaatiosta.

Re: Aprilia DI-Tech

23.8.2011 16:14

Vauhtiviivatarra kirjoitti: Noin vanhassa menopelissä myös polttoaineen syöttöjärjestelmä saattaa olla kerännyt kaikenlaista mönjää sisäänsä. Huolto-ohjelmaan kuuluu muistaakseni suorasuihkutusyksikön puhdistus, Shapella on varmaan yksityiskohtaisempia tietoja tuosta operaatiosta.


Suorasuihkutus on puhtsattu huollossa. Tulppa vaihdettu mutta ei auttanut. Starttimoottorissa vikaa?

Re: Aprilia DI-Tech

24.8.2011 15:25

Se tai voi olla sähköstartinkin hiilet niin kuluneet.

Re: Aprilia DI-Tech

24.8.2011 20:12

Paljonkos uudet maksais?

Re: Aprilia DI-Tech

25.8.2011 11:33

Jälleenmyyjältä käyt kysäsemässä, ei ne yleensä kovin kalliita ole.

Re: Aprilia DI-Tech

28.8.2011 18:37

nonni nyt tuli sitten kaaduttua tolla skopalla liikenneympyräs kun oli irtohiekkaa... ja menihä siinä toise puole katteet naarmuille että ajattelin jos talvel pistäisin kuntoo niin ja myös että etupumppuje stefat vuotaa nii minkä kokoset ne on tässä?? ja mil kannattaisi maalata jos spray maaleil maalais??

Re: Aprilia DI-Tech

29.8.2011 0:31

Ei tarvitse tuplata kysymysmerkkien määrää, käytä sekin tarmo isojen alkukirjaimien käyttöön. Katteiden korjauksesta on runsaasti tietoa foorumilla.
Tietopankki:katteiden maalaus spraymaaleilla
Katteiden korjaus
Skootterin osien maalaus

Re: Aprilia DI-Tech

29.8.2011 22:18

SlateR11 kirjoitti:
Vauhtiviivatarra kirjoitti: Noin vanhassa menopelissä myös polttoaineen syöttöjärjestelmä saattaa olla kerännyt kaikenlaista mönjää sisäänsä. Huolto-ohjelmaan kuuluu muistaakseni suorasuihkutusyksikön puhdistus, Shapella on varmaan yksityiskohtaisempia tietoja tuosta operaatiosta.


Suorasuihkutus on puhtsattu huollossa. Tulppa vaihdettu mutta ei auttanut. Starttimoottorissa vikaa?

Kuuluuko kilinää tai kolinaa käynnistäessä? Yksi vois olla että bendixistä ja/tai etuvariaattorin hammasrattaasta ovat hampaat pyöristyneet.

jakob_ kirjoitti:Morjesta, multa löytyy aprilia sr ditech ruiskukoneella. Ongelmana että rikkoo tulpan lähes heti kun ottaa uuden tulpan käyttöön. Uudella tulpalla pelaa jonkin aikaa hyvin. Sitten kyllä lähtee jotenkin käyntiin, mutta sammuu lähes samantien ja tulppa ihan mustana.

Mistä voisi johtua? Oikeaa tulppaa tarjottu kyllä..

Kokeileppa käytellä vähän aikaa ilman jäähdytysnesteen paisuntakammion korkkia ja katso kupliiko. Voipi olla huonolla tuurilla kannentiiviste mennyt.

Re: Aprilia DI-Tech

4.9.2011 22:45

Pitääkö ruiskuissa olla kakskärkitulppa?

Re: Aprilia DI-Tech

11.9.2011 14:40

Ei tarvitse. Normaali tulppa toimii, iridiumtulppa voi joissain tapauksissa olla pitkäikäisempi.

Re: Aprilia DI-Tech

12.9.2011 23:37

Toimiiko jos laittaa vakioon kisasääjöt ruiskuun?

Re: Aprilia DI-Tech

13.9.2011 2:31

Eli uudelleenohjelmoi sen huollossa. Toimii kyllä, mutta ei tee koneelle hyvää. Moottori kiertää silloin enemmän, mikä rasittaa konetta jos prikka/rajoitinlevy on paikallaan ja ajetaan täydellä kaasulla,

Re: Aprilia DI-Tech

13.9.2011 12:54

Itselläni on periaatteessa vastaava menopeli, elikkäs SR 50 R Factory ja minulla on tämä "kisaohjelma". Kuten edellinen tuossa totesikin, ei se mitään haittaa ellei aja aina sitten kierrokset tapissa (10k rpm). Itse pidän kierrokseni maksimissaan siellä 9500rpm, yleensä n. 9000rpm. (Hiottu) prikka on kiinni variaattorissa, jotta oikea vauhti on tämä mitä se nyt on, ~63km/h.

Kisaohjelma tuo lisäkiihtyvyyttä täysin vakioonkin jo, joten suosittelen sen asentamista mikäli mahdollista. Sen kanssa voi myös ostaa tehoputken, joka toi kyllä hyvin lisäpotkua verrattuna vakioputkelliseen. Tietenkään ero ei ole niin valtava, kuin kaasarikoneissa jossa on kuristettu putki, mutta eron huomaa.