Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Aprilia DI-Tech

5.8.2011 21:54

"mallille SR 50 Carb.+ Ditech 2000-2004 Morini" <- Mikseipä kävisi jos tuolla sanotaan, että se käy? :P

Re: Aprilia DI-Tech

6.8.2011 10:34

Dementikko kirjoitti:"mallille SR 50 Carb.+ Ditech 2000-2004 Morini" <- Mikseipä kävisi jos tuolla sanotaan, että se käy? :P


no halusin vaa varmistua kun tuolla on 2 samanlaista osaa eri vuosiluvuis, nii ettei nois vaa eroi ois ja nii aattelinki et kävis, mut varmuude vuoks vaa ajattelin kysyy :D :D (kun otin tuossa pari päivää sitten sen kuri levyn pois rullakupi takaa ja laitoin vahingossa huonosti kiinni ja laitoin kopa kiinni ja ku painoin pikkase kaasuu nii lähti se mutteri kampiakseli päsätä irti ja tuuletinlevy otti koppaa kiinni ja siitä halkesi muutama pieni pala niistä tuuletin siivistä niin iskä ajatteli et jos se osa on tasapainotettu nii voi vääntää kampiakseli vinoo nii piti ny ostaa uus tilalle :lol: )

Re: Aprilia DI-Tech

6.8.2011 16:48

Juu, parempihan se on varmaan sitten vaihtaa. :D Eiköhän tuo ole oikea, kun ulkonäkökin on sama.

Re: Aprilia DI-Tech

10.8.2011 22:27

Morjesta, multa löytyy aprilia sr ditech ruiskukoneella. Ongelmana että rikkoo tulpan lähes heti kun ottaa uuden tulpan käyttöön. Uudella tulpalla pelaa jonkin aikaa hyvin. Sitten kyllä lähtee jotenkin käyntiin, mutta sammuu lähes samantien ja tulppa ihan mustana.

Mistä voisi johtua? Oikeaa tulppaa tarjottu kyllä..

Re: Aprilia DI-Tech

11.8.2011 21:02

siskon skobasta täytys vaihtaa hihna, niin kysyisin et miten saa variaattorista sen etummaisen 'rattaan' irti, mis on mutteri... ? siis sen ''etu'' rattaan mikä pyörittää hihnaa .

Re: Aprilia DI-Tech

11.8.2011 22:12

Se mutterihan lähtee kun lukitsee sen etulautasen, eli ostat jostain siihen tarkoitetun työkalun (vaikkapa Buzzetti tekee näitä, luulisin että myös DiTechiin), tai toki voit kiilata sen jollain kovalla puupalalla (tai oikeastaan ihan sama millä, varo vaan ettet riko sitä) tai pulttipyssyllä.

Re: Aprilia DI-Tech

12.8.2011 19:39

Dementikko kirjoitti:Se mutterihan lähtee kun lukitsee sen etulautasen, eli ostat jostain siihen tarkoitetun työkalun (vaikkapa Buzzetti tekee näitä, luulisin että myös DiTechiin), tai toki voit kiilata sen jollain kovalla puupalalla (tai oikeastaan ihan sama millä, varo vaan ettet riko sitä) tai pulttipyssyllä.


ja ainakin 03 mallissa sen voi lukita myös 32 mm kiintolenkillä ja räikällä siitä auki sitten. (en suosittele kiilaamista, sillä voi rikkoa sen hammasrattaan sieltä, mutta omapaha on moponsa) :lol:

Re: Aprilia DI-Tech

16.8.2011 23:21

Itehhä löin helekutan moise talttapää meisselin sinne etuvariaattorin taakse hammasrattaasee ja räikällä väänsi auki :))

Re: Aprilia DI-Tech

17.8.2011 17:37

morje!
voiskos joku kertoa että mikäs toi särän t-palan alimmaisen laakerin "koodi" on? kun tarviis uuden laakerin alas ja koko laakerisetti maksais reilu 90€, mutta ei oikeen inspais maksaa koko helvetin sarjasta niin paljon.

Re: Aprilia DI-Tech

19.8.2011 19:51

mikäs on tuon sr ditech 03 vakio rullien koko ja paino?? ja paljonko kannattaisi keventää kun on kurilevy poissa ja kulkee sen 80-85 ja kiihtyvyyttä viel lissää ois hyvä...?? oon ite aatellu et joku puol grammaa mut auttaako vai kannattaisko viel enemmä keventää??

Re: Aprilia DI-Tech

20.8.2011 2:12

Älä suotta kevennä, vakiosäädöillä vari toimii parhaiten jos muuta viriä ei ole.

Re: Aprilia DI-Tech

20.8.2011 18:15

Vauhtiviivatarra kirjoitti:Älä suotta kevennä, vakiosäädöillä vari toimii parhaiten jos muuta viriä ei ole.


no ei ole kuin kurilevy poissa... no entäs kun tuntuu kuin tuo kytkin ottaisi kiinni jonki verra liia aikasi ku ei jakas lähtee kunnolla liikkeelle ja sit ampasee vasta ku saa sen piiki et auttaisko jäykempi vastapaine jousi??

Re: Aprilia DI-Tech

21.8.2011 11:25

Ei vakioon kannata vaihtaa variaattoriin osia, elleivät ole löystyneet jo. Jos haluat kokeilla uutta vastapainejousta, +7% on vakiota vastaava. Jos kytkin nappaa liian aikaisin, voit toki kokeilla kireämpiä kytkinjousia. Kytkinjousiahan tulee paketissa useampaa eri vahvuutta niin niistä voi testata itselleen sopivimmat. :)

Re: Aprilia DI-Tech

21.8.2011 20:19

Löytyis ylimääräsenä Aprilia Sr Ditech vm '00.

Muuama kysymys siihen liittyen,


Millä koneella?

Onko kisaohjelma sen laittamisen arvoista?

Pelaako 70cc ilman kys. ohjelmaa?

Kiitoksia jo etukäteen.

Re: Aprilia DI-Tech

22.8.2011 17:59

Mitähän tommonen morinin koneella oleva särä menis leovince zx putkella huippuja? Minkä painoset rullat suunnilleen ois sopivat?