Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
2.8.2012 22:22
Mikä mahtaa olla kun Super 9 alkaa rätistä kovassa vauhdissa? Ja noin. 40-50km/h nopeudessa rätisee myös.
Ja sit ku käynnistän esim. polkasemalla niin täytyy jonkin aikaa heti käynnistymisen jälkeen kaasutella tai muuten mopo sammuu :S Kokeilin sillain että käynnistin ja kaasuttelin vain pari kertaa ja sitten annoin olla niin hetken kävi ja sitten sammui... johtuuko sammuminen liian pienestä tyhjäkäyntisuuttimesta? Ja jos se mitään hyödyttää niin tehari on.
Minkä kokoinen tyhjäkäyntisuutin super 9:ssä on vakiona ja mikä mun kannattais siihen laittaa? (linkkiä?)
5.8.2012 14:04
Ei sun tarvi vahtaa sitä, vaan säädä tyhjäkäyntiä. Se on kaasarin kyljessä oleva talttapääruuvi. Sen vieressä pitäs olla ristipääruuvi, joka on taas seosruuvi. Sitten kaasarin alaosassa on toinen talttapääruuvi, se on kaasuttimen tyhjennysruuvi.
7.8.2012 0:01
MacLumme kirjoitti:Ei sun tarvi vahtaa sitä, vaan säädä tyhjäkäyntiä. Se on kaasarin kyljessä oleva talttapääruuvi. Sen vieressä pitäs olla ristipääruuvi, joka on taas seosruuvi. Sitten kaasarin alaosassa on toinen talttapääruuvi, se on kaasuttimen tyhjennysruuvi.
Kiitos neuvosta, nyt starttaa kuin unelma
Rätinä ongelmaa se ei tosin korjannut edelleenkin kun ajaa jotain 40-50 ja sitten vähän hivuttaa kaasua pois niin alkaa rätistä TODELLA kovaa...
Ja kun ajaa johkin loivaankiin alamäkeen täydellä kaasulla alkaa rätistä...
7.8.2012 0:37
Rätisee, siis pätkiikö laite vai kuuluuko selvästi varikopan seudulta tai muualta semmosta?
7.8.2012 9:21
Moi olisin ostamassa leovince tt putkea omaan agility rs 2t malliin. Putki on super9 kymcoon kun tuoho agilityyn ei suoraan putkea taida saada. Onko tuo super9 samalla moottorilla varmasti että putki kävisi jotenkin paikoilleen moottorissa on tälläinen numero KE10BB.
7.8.2012 9:45
Mascon sivuilta katsottuani Ainakin super8 ja super9 sekä agility rs 2-t malleihin käy samat sylinterit joten putkea tilaukseen.
7.8.2012 14:08
Kyllä käy, ei muutakun tilaamaan.
7.8.2012 14:11
Leon tt on tilattu sekä stage6 vastapaine vieteri
kytkin jouset tulee putken mukana
7.8.2012 14:25
MacLumme kirjoitti:Rätisee, siis pätkiikö laite vai kuuluuko selvästi varikopan seudulta tai muualta semmosta?
Välillä kuulostaa niinkuin se kuuluisi männästä ja välillä tuntuu siltä että se kuuluu varikopasta, en oikein pysty kuulemaan tarkasti ajaessani mistä kohtaa se kuuluu mutta penkin alta jostain se kuuluu...
Ja sellasta myös että olen ostamassa uutta ilmanputsari kun toi vakio putsari meni paskaks, niin sopiiko tuohon super 9 siis 32mm liitäntäiset suodattimet? vai 34mm? Ja jos heitän uuden ilmanputsarin ni pitääkö muuttaa mitää muuta?
Edit: Kävin ostamassa tuolta Storm-Motorista ny sitten tälläsen ilmanputsarin:
http://www.storm-motor.fi/mp-tarvikkeet ... 8mm-suora/ Toi koko ei haitannu kiinni laittoa sen sai ihan hyvin kiristettyä mutta pitää todella kovaa ''onttoa'' ääntä... ja mopokin menetti dramaattisesti tehoja ja huippuja... huiput laski 60:stä 53:een...!!!
Kai mun pitää tilata uusi parempi ilmanputsari? Mikä kannattaisi tilata? Itse olen ajatellut tälläistä:
http://www.easyparts.nl/showarticles_in ... %9837.html
12.8.2012 20:40
Rätinä tais johtua meikäläisen laittamasta prikallisesta etuvarin holkista (rajoitettu), sen kuulemma vaihdoit jo. Vakio kaasari on melko rassukka Keihin PB 14 mm, ja sen kanssa en suosittele vaihtamaan putsaria, vaan pitämään sen vakion vaikka ruma se onkin.. Jos sen uuden haluat pitää, ei taida muu auttaa kun pääsuuttimen vaihto, mikä koko sulla on sielä tällä hetkellä?
12.8.2012 21:47
MacLumme kirjoitti:Rätinä tais johtua meikäläisen laittamasta prikallisesta etuvarin holkista (rajoitettu), sen kuulemma vaihdoit jo. Vakio kaasari on melko rassukka Keihin PB 14 mm, ja sen kanssa en suosittele vaihtamaan putsaria, vaan pitämään sen vakion vaikka ruma se onkin.. Jos sen uuden haluat pitää, ei taida muu auttaa kun pääsuuttimen vaihto, mikä koko sulla on sielä tällä hetkellä?
Se vakio putsari on paha pitää ku kaveri ajo perään ja ainoastaan se meni paskaks :S
Ja mulla on nyt #88 pääsuutin, Isomman laitto ei ole kylläkään ongelma jos se välttämätöntä on?
Kyllä sellanen pieni kutina perseessä on että se rätinä tulee männästä? siltä se ainakin kuulostaa...
Tänäänkin kun ajoin alamäkeen täydellä kaasulla niin kuului eka vaan että ''sut sut sut'' ja sitten että ''präääääääääääääääääääääääääääää''
ja toi ''präää'' ääni tulee myös silloin kun ajaa noin puolella kaasulla ja sitten hellää ihan vähän kaasua ni alkaa rääkymään niin helvetisti...
Edit: vaihoin sen uuden putsarin siihen vanhaan ku yhtäkkii toi skopa rupes niinku hyytyyn ku paina kaasun pohjaa ja kaikissa alamäissä jos ajo kaasu pohjassa ni hyyty vitusti silleen et ois joku voinu luulla melkeempä että mää jarrutan... Ja haluisin kyl tietää et mistä se johtuu et tuolta mun koneesta kuuluu vitullista rätinää... pitäisköhän kokeilla säätää seosruuvia? vai voisko se olla että se ei saa tarpeeks öljyä? eikös seosruuvi ollu se ristipää ruuvi tyhjäkäynnin vieressä? pakoputken sisälläki on joku vitun irtonainen palanen kolisee ja kilisee siä...
19.8.2012 12:59
Seosruuvilla säädetään ilman ja polttoaineen seosta, öljypumppu on sitten asia erikseen.
Kellon suuntaisesti käännettynä ristipääruuvi -> Rikkaampi seos, enemmän polttoainetta, vähemmän ilmaa. Sillon ku vaihtaa vapaavirtaussuodattimen niin kannattaa tehdä tämä.
Vastapäivään -> Laiha seos, enemmän ilmaa, vähemmän polttoainetta, mutta liian laihassa seoksessa on taas sitten leipomisen riski.
19.8.2012 14:53
MacLumme kirjoitti:Seosruuvilla säädetään ilman ja polttoaineen seosta, öljypumppu on sitten asia erikseen.
Kellon suuntaisesti käännettynä ristipääruuvi -> Rikkaampi seos, enemmän polttoainetta, vähemmän ilmaa. Sillon ku vaihtaa vapaavirtaussuodattimen niin kannattaa tehdä tämä.
Vastapäivään -> Laiha seos, enemmän ilmaa, vähemmän polttoainetta, mutta liian laihassa seoksessa on taas sitten leipomisen riski.
Säädin jo tota seosruuvia käänsin sitä jotain 1/4 kierrosta oikeelle ja kyllä se rätinä kun ajaa jotain 40-50 väheni ellei jopa kokonaan loppunut. Mutta se rätinä kun ajaa täydellä kaasulla alamäkeen ei loppunut...
Tilaan nyt varmaankin #92 suuttimen, 7g rullat ja ilmanputsarin
https://www.scooter-attack.com/shop/#!/ ... t-big.html tuollaista ajattelin.
19.8.2012 22:32
Seosruuvi vaikuttaa vain tyhjäkäynnin ja n. 1/5 kaasun seokseen, sitä on ihan turha käännellä että saisi seoksen oikein jos laittaa vapaavirtaus putsarin. Tolle uudelle putsarille sun pitää laittaa isompi pääsuutin, nyt se käy laihalla ja ei ihmekkään että huiput tippuvat. Tuo polinin putsari ei muuta asiaa tuosta storm motorin putsarista yhtään, mutta tuo polini on kyllä muuten parempi kuin tuo storm motorin koteloitu powerfilter joka suodattaa huonosti. Tuo ääni tulee mitä todennäköisimmin variaattorista, avaa se ja tarkista että kaikki on oikein kasattu ja mitään osia ei puutu.
26.8.2012 13:32
kertokaas minkä kaikkien skootterien putket käyvät super 9 ?
pitäis joku tehoputki hommata et jos jollai kaveril sattu olemaa.