Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Derbi Gp1

11.9.2011 18:47

Osaako joku sanoa käykö 2007 vuoden derbi gb1 openiin sama gianelli go kuin piaggio nrg power DD:seen? Aika paljon niissä näyttäs olevan samoja osia...

Re: Derbi Gp1

11.9.2011 19:42

Käy siihen, sillä siinä on sama kone, kuin NRG Power DD:ssä.

Re: Derbi Gp1

25.9.2011 14:03

mulla ois tuolla jääny omasta gp1:sestä racing mallin vilkut ylimääräsiks mutta niissä ei ole vaan noita kupuja. mutta pistäkee yv jos kiinnostaa

Re: Derbi Gp1

11.4.2012 14:00

-06 racing seissyt talven ja nyt piti ottaa käyttöön...Kipinä hukassa?Tulppaa vaihdettu ja johtoja käyty läpi.Pystyykö cdi poksia mittaamalla tarkistaan?Tuntus turhalta tilailla uutta jos ei siinä vika.Liekö kenelläkään ollut samaa vikaa?Tosiaan ajosta jätettty seisontaan.

Re: Derbi Gp1

12.4.2012 8:44

Vaihdappas bensat.

Re: Derbi Gp1

13.4.2012 14:59

Vaikuttaako kipinään??scatterille soittelin ja kysy onko minarelli vai pinokkio???Empä tiiä,mitsuban cdi on kiinni..

Re: Derbi Gp1

14.4.2012 8:13

Ai bensa? No ei.

Re: Derbi Gp1

14.4.2012 10:40

cyte3 kirjoitti:scatterille soittelin ja kysy onko minarelli vai pinokkio???Empä tiiä,mitsuban cdi on kiinni..
Piaggion kone on tässä, jos kyseessä on 2006->.

Re: Derbi Gp1

18.4.2012 10:12

No nyt on cdi vaihdettu,mutta ei kipinää..Taitaa olla staattorissa vika,onko paha rasti vaihtaa?
Onko yleistä että staattori sesonnan jälkeen hajoaa?

Re: Derbi Gp1

18.4.2012 12:39

Halvempi vaihtoehto on tarkistaa impulssikäämi, joka tuottaa impulssin CDI-boksille ja sen perusteella sitten tulppaan kipinän, sekä staattori yleismittarilla ennen kuin menet uutta ostamaan.

Staattorin voit tsekata seuraavasti. Käännä virtalukko asentoon OFF ja irroita staattorin ja CDI:n välinen liitin magneeton vierestä. Sytytyksen latauspuolan voit testata yleimittarilla mittaamalla resistanssin vihreän ja valkoisesta johdosta. Impulssikäämin resistanssin mittaat punaisesta ja valkoisesta.

Latauspuolalle resistanssi pitäisi olla 930-1030 Ω ja impulssikäämille 83-93 Ω.

Niin ja tämä tosiaan koskee Piaggion konetta.

Re: Derbi Gp1

18.4.2012 14:59

Oma mittari hajala ja tuota laina vehettä ei osaa oikein tulkita. :nolo: Mittarissa 2k kohdalla jotain..
pun/valk-kel/pun 117 ja pun/valk-kel/vih 117 muista pinneistä ei mitään.Täytyypä tutkia tuota mittaria..

Pun/valk-runko näyttää 117?
Viimeksi muokannut cyte3 päivämäärä 18.4.2012 18:14, muokattu yhteensä 2 kertaa

Re: Derbi Gp1

18.4.2012 15:26

Jos et saa mitään järkeä arvoja puna-valkoista johtoa käyttämällä, niin voi kokeilla mitä antaa punainen + lohko. Noin 170 ohmia pitäisi tulla. Myöskin voit kokeilla vihreää ja lohkoa, jolloin pitäisi tulla noin 1 ohmi.

Re: Derbi Gp1

23.4.2012 21:36

Mikä on racing mallis vakio suuttimen koko??

Re: Derbi Gp1

24.4.2012 21:18

...
Viimeksi muokannut veltsu_ päivämäärä 28.5.2012 6:47, muokattu yhteensä 2 kertaa

Re: Derbi Gp1

24.4.2012 21:29

Ihan normaalia, että kone alkaa huutamaan kylmänä ja booaa kun kaasua kiskasee reilusti. Konetta pitää lämmittää tyhjäkäynnillä sen verran, että ei booaa. Neulan kuuluu vakiona olla ylimässä lovessa, mutta sen voi toki laittaa yhden loven verran alemmas. Seosruuvin tulee olla noin §-1½ kierrosta auki.

Takarenkaan pyöriminen on normaalia keskijalustalla, kunhan se ei vain lähde vetämään kun laskee jalustalta pois.